Preppen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Haha ja bol.com inderdaad maar ik geloof dat elke noodradio tegenwoordig die functies heeft ze zijn wel duur, zo rond de 60.
    Verder heb ik een wegenkaart van Europa, een stuk Paracord van 20 meter, een kompas en wat lang houdbaar voedsel besteld. Ik wilde nog een zaden pakket mee bestellen maar ik heb mij ingehouden haha. Van al het fruit en groente wat ik hier heb liggen kan ik ook een moestuin beginnen.
    Ik wil alleen die jodium pillen nog hebben.

Oja via vinted een veldfles en een verrekijker besteld. Koopje!

Edit: ook nog nooddekens, een spalk en een beademingsmasker. Dat masker wilde ik sowieso al voor gewoon in mijn handtas. Is hygiënischer als mond op mond beademing.
    Oja en een hoofdlampje, leek mij praktischer als een zaklamp, makkelijk om je handen vrij te hebben.

Vergeten vindt dit leuk.
  2. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Ga aan de hand van dit en R&O topic een lijstje maken en alles morgen dan bestellen o.a. een noodradio,knijpkat,zag nog een leuke zaklamp die heel ver en fel zou schijnen, die wil ik ook en een Zwitserse zakmes.
    Ga ook alvast voor elk kind een rugzakje klaarmaken met wat warme kleren,kopie van geboorteakte, reisgezelschapsspel e.d. en in de trappenkast leggen,neemt geen plek in en heb ik tenminste al klaar staan just in case(al heb ik geen idee waar we naartoe zouden moeten/kunnen vluchten:roflmao:).
    Jodiumtabletten die we hebben zijn van 2010, op de website van de regering staat dat ze 10/15 jaar goed blijven, dus morgen toch nog even langs de apotheek en waarschijnlijk supermarkt,om wat calorierijke houdbare voedsel te halen, want enkel op boontjes en fruit uit blik ben je ook vast snel uitgekeken.

Ik blijf hopen en bidden dat het allemaal niet nodig gaat zijn en dat we over een paar maanden er samen om kunnen lachen.

Chillin en Zuul vinden dit leuk.
  3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Slim! Kijk ook eens op vinted, marktplaats of de kringloop! De action heeft trouwens prima noodvoedsel. Die droge pasta's in die staande zakken, die ga ik morgen halen. Beter dat dan niets.
    Wat ik vandaag heb besteld is melk, ei en boterpoeder. Voor de goede vetten en eiwitten;) 20 jaar houdbaar. Gezond, vast niet. Handig, dat zeker!

Vergeten vindt dit leuk.
  4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    HAHA te grappig

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Zo heb ik laatst deel 1 van het corona topic terug gelezen, althans de eerste paar pagina's. Ook gek om te lezen met wat we nu weten ;)

Fluss1984 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Zoek hoe zevenblad er uit ziet en zet m in een pot in je tuin. Groeit als kool en je kan t gebruiken voor spinazie of als sla.

Zet m nou niet in de volle grond want je komt er dan niet meer vanaf. Fijn als je er op aangewezen blijkt, maar destijds met Tjernobyl moest de bladgroente van t land af (o.a. spinazie). Dan zou je m beter binnen in een bak kunnen zetten.

Hier basis maandvoorraad eten, ook voor guppy zn flesjes.

Trek ik de andere kasten open dan komt daar nog wel t nodige bij, maar dat heb ik altijd in huis. Wil t alleen nog ompakken naar een centrale plek, maar dat komt er nog niet echt van.

Dit jaar beginnen we met moestuinen, maar dat is eerder toeval dan argwaan. Vond t wel tijd worden dat dochter leerde hoe groente groeide.

Zuul vindt dit leuk.
  7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Ik ga vandaag wel iets meer boodschappen halen, maar dat is niet nodig vanwege het preppen maar vanwege de prijzen die gaan stijgen.

8. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Ik scrollde toevallig langs jouw bericht en dacht hetzelfde....had eerst niet eens door dat het topic al zo oud was. Tja, meer dan de info die je op dat moment hebt heb je niet, en dat is van waaruit je redeneert..... ik ben ook altijd de positieve denker, dat zit in mijn aard, dus ik zit er helaas ook wel eens naast, tis niet anders.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    @jojo85 aangezien R&O graag bij t nieuws blijft even hier een reactie. Kaliumjodide tabletten 65mg kan je bestellen bij de apotheek.

Ik HAD een doosje van mn dochter, maar het veilig opbergen icm een verhuizing is iets te fanatiek geweest geloof ik. Net gebeld en woensdag zijn ze binnen.

Hopelijk niet nodig (en niet omdat er een ander type nuke gedropt is, maar gewoon helemaal geen nuke).

jojo85 vindt dit leuk.
  10. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Welke prijzen gaan stijgen dan? Behalve bezine :cry:

11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
  12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Zie bericht van Kruimel :) vanmorgen stond in het nieuws dat maïs en tarwe enorm stijgen.

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wordt toch tijd dat we die groentetuintjes maar zelf gaan aanleggen.

Ik zeg dat wel gekscherend maar gezien de prijzen die we nu al hebben vind ik dat toch geen gek of slecht idee.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik begrijp dat mensen zich voor willen bereiden. Maar ik denk dat je ook iets breder moet kijken. In het geval van een aanval/inval/dreiging woont het grootste deel van de bevolking in de (overvolle) randstad. Daar waar alle grote doelwitten zijn. En in de buurt van de hoofdstad/een zeer belangrijke haven het regeringscentrum en internationale voorzieningen. Je kunt dan geen kant op. De wegen zijn daar onder normale omstandigheden al vol.

Een klein vakantiehuisje in Drenthe of aan de randen van het land (waar je ook nog eens beschermd bent tegen overstromingen en zo in de buurlanden bent) is niet eens zo gek

Chillin vindt dit leuk.
  15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ik was net bij de AH en Aldi. Water op, Aardappelpuree op. Rijst en groenten conserven lag nog wel redelijk wat maar niet heel veel.

Heb bij de Action nog even kaarsen, aanstekers, touw, ductape, stanleymes en een rugzak gehaald. En verder weg dingen als shampoo, kleine flesjes reiszeep, tandenborstel enzo.

Waar bergen jullie alles op? Ik twijfel om alles naar zolder te doen maar misschien is het in de schuur ook wel handig.:)

Zuul vindt dit leuk.
  16. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Kijk eens naar shampoo en conditioner bars. Gaan veel langer mee, klein en makkelijk op te bergen. Scheelt enorm in ruimte. 1 bar is 3 flessen shampoo bijvoorbeeld. En beter voor het milieu. Ik vind ze ideaal (zowel thuis als op reis in de handbagage).

SAARC, Zuul en brownielover vinden dit leuk.
  17. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Ik was even naar de Lidl gereden, maar echt helemaal niks aan het handje daar!

18. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Ik heb ook soapbars en shampoobars voor op vakanties. Maar ik bewaar nu ook een setje voor noodgevallen. Alleen geen idee of er een houdbaarheid op die dingen zit?

19. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Ik een paar dingen in de meterkast. De rest heeft altijd gewoon een vaste plek in huis: de kaarsen, rugzakken, touw, voorraad etc. Ik heb een lijstje gemaakt zodat je nog even het huis door kan rennen en spullen in kan pakken.
    Als er ooit al iets gebeurt, geloof ik niet dat je die 2 minuten niet hebt.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Dan moet er geen zeer belangrijk gebied aan de grens liggen. Het Duitse Ruhrgebied is een zeer grote motor van de economie in Duitsland. Het kan erg goed zijn dat dat ook een doelwit is.

Chillin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina