Help, hoe zit het met bevruchting en innesteling?

Discussion in 'Zwanger worden' started by xxxElsxxx, Mar 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxxElsxxx

xxxElsxxx Nieuw lid

Mar 14, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Enige tijd geleden zat ik ook op dit forum. We hebben toen gezellig gekletst onder mijn topic: verslaafd aan zwangerschapspagina.

Omdat wij 2 jaar geleden niet natuurlijk zwanger werden hebben wij een omschakeling gemaakt en de voordelen van geen kinderen aangehouden en toen naar elkaar uitgesproken, helaas het is voor ons niet weggelegd.. (man heeft spataderen en ik ben al eens onderzocht voor een vernauwde eileider)

Nu 2 jaar later begon het toch te kriebelen bij mijn man en als ik heel eerlijk ben ook nog bij mij. Inmiddels ben ik dus al zeker 2 jaar gestopt met de pil. Omdat ik mijn menstruatie niet bij heb gehouden ( word heel toevallig altijd ongesteld bij volle maan) weet ik niet zeker wanneer ik ongesteld ben geweest.

donderdag had ik veel dik taai slijm (soort propjes, gelig, excuse me for the details ;). Ik zei toen voor de gein tegen mijn man, nu moeten we vanavond gaan klussen en dat hebben we ook gedaan.

De volgende morgen merkte ik dat het slijm doorzichtig is en ik kon er draadjes van trekken. (cervixslijm?)

Weer een dag later had ik heel lichtjes roze bloedverlies en wat krampjes. Nu zijn we bijna een week verder en heb ik ook heel licht bloedverlies. Je kan het geen ongesteldheid noemen. Kan dit een innesteling zijn of is dit veel te snel? Ongeveer 10 uur na de daad. Kan een eitje bijvoorbeeld vlak voordat hij de baarmoeder bereikt nog bevrucht worden?

Volgens de volle maan ;) zou woensdag mijn eisprong zijn geweest. Als mijn man de dag erna is klaargekomen kan ik dan alsnog zwanger zijn? Stel dat de maan er langs zit en de cervixslijm is het teken van beginnende vruchtbaarheid. Kan het zaad dan een halve tot hele dag overleven in het andere slijm?

Sorry voor de vele vragen. Ik heb veel op internet gezocht maar ik kom er niet zo goed uit.

xxxElsxxx

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Zaad kan zelf een aantal dagen overleven!
    Het bloedverlies wat je eerder had is waarschijnlijk een ovulatie- of contactbloedibg geweest.
    Het bloedverlies nu kan een eventuele innesteling zijn, maar ook een voorbode van een menstruatie.
    Als je menstruatie wegblijft zou ik testen. Het is mogelijk!
    Ik denk alleen dat je nog wel een weekje moet wachten. Ik denk dat je ei namelijk dit weekend is geweest!

3. Evia

Evia Bekend lid

Mar 11, 2015
    595
    0
    16
    Ik zou zowiezo testen. En testen in huis halen voor volgende week, mocht het nu nog te vroeg zijn om te testen..

Er zijn hele fijne apps om je menstruatie (+cyclus) in bij te houden mocht je dat handig vinden.. Ik heb het al een paar jaar en kan zo heel handig terug kijken naar mijn cyclus.

Succes!

4. xxxElsxxx

xxxElsxxx Nieuw lid

Mar 14, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de reactie.

Ik heb nu de app Mijn Kalender. Daarmee houd ik mijn cyclus bij:)

5. xxxElsxxx

xxxElsxxx Nieuw lid

Mar 14, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom denk je dat mijn ei dit weekend is geweest? :)

6. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Omdat je zei vrijdag rekbaar (vruchtbaar) slijm hebt gehad. En zaterdag een bloedinkje. Kans is aanwezig dat toen je eisprong heeft plaatsgevonden..

7. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Die app heb ik ook, heel fijn! Zaad kan wel een paar dagen overleven, dus de kans is aanwezig.

Maar zijn jullie dan niet vruchtbaar? Als je al bijna 2 jaar bezig bent, is dat best lang...

8. xxxElsxxx

xxxElsxxx Nieuw lid

Mar 14, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben het nog niet helemaal laten uitzoeken in het ziekenhuis.
    Toen ik 18 was ben ik naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn ongesteldheid veel uitbleef. Toen hebben ze aangegeven dat ik even terug moest komen als ik aan kinderen wilde beginnen.

Mijn man zijn zaad is niet getest maar hij heeft wel spataderen. Daardoor kan hij verminderd vruchtbaar zijn zei de dokter. Ook dat konden we laten testen als we kinderen wilden krijgen.

Dit hebben wij nooit laten testen. Wel 2 jaar gevreeën zonder anticonceptie. Ook met het bijhouden van de eisprong maar nooit zwanger geworden. Toen een beetje de droom laten varen onder het mom van het is niet voor ons weggelegd.

Voelt alleen nu een beetje anders. Misschien ook omdat ik er meer mee bezig ben. Ik zou het wel heel bijzonder vinden als nu ineens het wel zou lukken.

Share This Page