Overgeven van vermoeidheid

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Leolove, 12 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Dochter van 8 heeft nu al 2 weken achter elkaar bij volleybal over moeten geven. Ik denk uit vermoeidheid want ziek is ze niet. Ze gaat normaal om half 8 slapen en dan heeft ze al een tijd in bed liggen lezen. Op woensdag sport ze en ligt ze er pas om 8u in, dan moeten we haar op donderdag wakker maken. Op donderdag heeft ze dan volley van 18-1930 en dat gaat dus sinds 2weken niet goed (vorig schooljaar trainde ze van 17-1815 En dat was geen probleem, maar die groep heeft niet meer genoeg uitdaging).
    Is dit herkenbaar voor iemand? Wat heb je eraan gedaan? Dochter wil absoluut haar sporten niet opgeven maar ik ben een beetje bang dat er niks anders op zit.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Mijn jongste broer had dat als jong kind heel regelmatig. Dus ja dat kan idd door vermoeidheid komen.
    Wel vervelend hoor, want het is gewoon niet altijd te voorkomen.
    Ik snap best dat je dochter graag wil blijven sporten. Zit ze op twee verschillende sporten? Omdat je zegt: op woensdag sport ze en op donderdag volleybal.
    Het is niet mogelijk om bij een van beiden op een ander tijdstip te doen?

Of zou het kunnen zijn dat ze een te volle maag heeft met volleybal? Ik neem aan dat ze ervoor eet. Misschien is dat nog iets waar je naar kunt kijken.

3. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Ja klopt, op woensdag klimt ze, en zit ze in de wedstrijdgroep. ze zou naar een andere tijd kunnen als daar plaats is, maar dan zit ze niet meer in de wedstrijdgroep.
    Volley al gekeken maar alle andere clubs in de omgeving trainen op woensdagavond.

Eten willen we volgende week inderdaad uit proberen of het helpt alleen een boterham te eten. Maar de eerste 5 keer had ze geen last van vantevoren eten dus ik ben bang dat het daaraan niet ligt maar opgebouwde vermoeidheid.

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Is ze tijdens de training niet over-fanatiek?

Shay25 vindt dit leuk.
  5. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Ze is altijd over fanatiek, kan niet stil zitten. Denk dat dat een deel van het probleem is. Maar afgelopen week was de training vrij rustig in de opbouw dus denk dat het dat niet is.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Zelf moet ik ook altijd overgeven bij vermoeidheid, dat zou dus best de oorzaak kunnen zijn. Vervelend voor haar

Leolove vindt dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Overgeven van vermoeidheid of van over eigen limiet te gaan kan zeker en vast.
    Ik ben 37 en heb dit nog regelmatig.

Leolove vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik word altijd heel misselijk idd als ik moe ben, dus zou zeker kunnen. Heel lastig zeg. Misschien anders even contact opnemen met de huisarts? Misschien kan er iets aan gedaan worden. En sowieso misschien een alleen een geroosterd broodje oid van te voren eten of misschien helpt het om na school haar even op bed te laten rusten voor ze gaat trainen.

Leolove vindt dit leuk.
  9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Vervelend maar ken inderdaad wel meer kinderen die daar last van hebben en zo te lezen dus ook volwassenen.
    Ik zou kijken of je haar die dagen van tevoren een uurtje kan laten rusten en dan inderdaad een lichte maaltijd.

Leolove vindt dit leuk.
  10. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Nou dan klopt mijn vermoeden dus.
    We hebben al met haar afgesproken dat ze iedere dag een kwartiertje eerder gaat slapen, kijken of dat helpt. En we gaan toch proberen haar in het weekend ook maar verplicht wat meer te laten rusten, door een van de dagen haar echt een uur in bed te leggen met een boek. Kijken of ze zo toch kan blijven sporten, want dat is echt haar passie.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Het kan door vermoeidheid komen hoor.. maar mijn zoon heeft altijd erg “last” van zn eten bij een training en hij eet dus altijd pas achteraf. Ook al is dat pas om half 9.

Leolove vindt dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier eten ze voor het sporten niet te veel, en dan na het sporten nog wat, met echt een volledige warme maaltijd vooraf valt het hier icm flinke inspanning ook niet goed.

Leolove vindt dit leuk.
  13. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Ze eet niet echt warm van te voren omdat ze in de middag op school warm eet. Dus dan eet ze savonds iets van pannenkoek, broodje knak. Maar we gaan volgende week proberen alleen normaal brood te eten

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    Nou, van pannenkoek of knakworst word ik sowieso al snel misselijk als ik na het eten daarvan wat ga doen. Kan me voorstellen dat je dochter van dit eten ook misselijk wordt.

15. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Mijn jongste heeft dit meer 's ochtends. Ze is echt een avondmens en de hele dag heel energiek. Zit ook op 4 verschillende sporten en wil dat ook echt niet opgeven (ze heeft zelfs een selectie van 1 van die sporten opgegeven omdat ze daardoor geen tijd meer had voor de andere sporten).

Bij haar gaat het gedurende de dag wel prima (met 's ochtends nog wat rustig, tot duracell konijntje vanaf de middag). Maar zodra ze te veel hooi op haar vork neemt en daardoor te weinig slaapt, dan is ze 's ochtends misselijk en echt een vaatdoek.

Ik weet niet of dat vergelijkbaar is met jouw dochter, maar die van mij wordt wel misselijk (incl overgeven) zodra haar batterij te leeg raakt, alleen uit dat zich vooral in de ochtend.

Misschien voor jullie wel goed om een lichtere maaltijd te proberen, misschien helpt het wat.
    Oogt ze ook echt moe? Of is het alleen het spugen?
    En is het echt alleen op de donderdagen?
    Heeft ze op de dagen ervoor veel speelafspraakjes? Zou het helpen om dat wat te minderen?

Leolove vindt dit leuk.
  16. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Ja tot nu toe alleen op donderdag. Ze is dan ook echt moe, ze zat donderdag nadat ze weer misselijk was geworden te huilen omdat ze zo moe was maar eigenlijk weer mee wilde gaan doen.
    Zij is juist een ochtendmens en staat echt aan tot ze naar bed gaat, heeft veel slaap nodig want slaapt minstens 11u per nacht.
    Speelafspraakjes valt wel mee, omdat ze ook nog 2 dagen bso heeft. Dus ze heeft ook echt een vol programma. Maar net als jouw dochter vindt ze alles leuk en doet alles ook met 200% inzet.

17. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    De weken ervoor was dat niet, maar misschien nu ze vermoeider is na een aantal weken dit schema dat het te zwaar is. Dit gaan we in ieder geval donderdag meteen proberen of het helpt

18. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Misschien ook nog een optie om haar na schooltijd nog even een uurtje of twee te laten slapen? Als ze 's avonds zo vermoeid is kan ze dat misschien ook wel gebruiken.

19. borntotry

borntotry Actief lid

11 jan 2009
    132
    24
    18
    Nieuw Vennep

Misschien is het goed eens naar de dokter te gaan en bloed laten prikken? (extreme) vermoeidheid kan een teken van bloedarmoede zijn. Ik had dit op die leeftijd ook en toevallig loop ik hir nu ook met mijn jongste zoon tegenaan.

20. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    We zijn vorige jaar maart of zo al eens Bij de huisarts geweest maar die zei toen dat zolang ze kan sporten er geen reden was voor onderzoek. En dat er veel virussen zijn in de herfst/winter waar ze dan onderliggend toch last van heeft ook al wordt ze niet echt ziek. Maar misschien nu het erger is wel een idee om opnieuw te gaan.

Deel Deze Pagina