je mag zo weinig!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door pom77, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pom77

pom77 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Het valt me op dat zwangere vrouwen tegenwoordig zo weinig meer mogen! Geen gerookte zalm meer, tonijn, kaneel (dus speculaas, pepernoten :(), leverworst, anijs etc.
    Mijn laatste zwangerschap was 7 jaar geleden, toen was dit nog niet echt bekend volgens mij.
    Hoe gaan jullie hier mee om?
    Ik was juist zo blij dat de speculaas/pepernoten tijd er weer aan komt en ik nu niet om mijn lijn hoef te denken :p.

Liefs pom;)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Joh, dat gaat dan wel om de hoeveelheden hè... lees kruiwagens vol met kaneel... dus je mag echt wel los gaan qua pepernoten en speculaas hoor!!!!

Tonijn: heeft te maken met de dioxines

Zalm: moet vers zijn!

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kaneel mag je in normale hoeveelheden gewoon eten aldus mijn vk. Speculaas, pepernoten, appelflappen etc. kunnen dus gewoon hoor. 'Zolang je niet gaat zitten lepelen uit een potje kaneel is het echt niet schadelijk', waren haar woorden.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Idd, let even op de genoemde hoeveelheden. Voordat je dat op hebt ben je al kotsmisselijk en 10 kilo aangekomen.
    Ik maak me er niet druk om, behalve de normale bekende zaken (alcohol, rauw vlees, rauwmelkse kaas).

5. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Hahaha geweldig, maar zo is het wel ja. De enige reden dat ik nog geen pepernoten heb gekocht is dat ik na de bevalling liever niet met 15 kg overgewicht blijf zitten;)

6. Within

Within Niet meer actief

Bij kaneel geld dat het woordje teveel er voor weg moet blijven. Net als met cafeïne enz.

Voor de rest de bekende regels van alcohol e.d inderdaad wel aanhouden :) Vis lust ik niet dus mis ik niet ^^

7. pom77

pom77 Niet meer actief

Gelukkig maar, dat wordt dus gewoon lekker speculaas en pepernoten eten!
    Thanx voor de reacties!

8. me83

me83 Niet meer actief

ja okee je moet wel dingen inleveren voor een tijdje.. maar je mag ook veel juist wel.. lekker verse vis. onbeperkt groentes ed.. heerlijk toch!en ondanks dat ik doorgebakken biefstuk zonde vind van het vlees genoot ik toch echt wel van die schoenzool op me bord ahahah

vond zelf erg moeilijk om filet american te laten staan... maar na de bevalling nam ik een broodje filet en zo lekker vind ik het ook niet meer.. het zit ook wel tussen de oren dat als je iets niet mag je het juist wel graag wilt eten

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een onzin... (leuke naam trouwens.. mijn dochter heet zo.)

gerookte zal niet als ie vacuum verpakt is..
    tonijn ook maar niet teveel
    kaneel ook alleen geen kruiwagens vol
    leverworst, niet teveel

niet overdrijven hoor!

ook nu ben je niet ziek!

10. pom77

pom77 Niet meer actief

Het ging me er even om aan te geven dat er steeds dingen bij komen, bij mijn eerste (11 jaar) was dit nog niet zo dus vraag ik me idd af hoeveel kwaad zal het kunnen.....maar je wilt toch het beste voor je baby dus zal me eraan houden. Wbt kaneel dat was echt nieuw voor me en lees net dat tonijn in blik wel mag, dat scheelt weer! Ben nou eenmaal gek op zalm/leverworst/filet americain/biefstuk etc :(

11. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Vind ook dat je erg veel niet mag en heb dan ook wel eens de regels genegeerd. Ik heb, jaja, zelfs wel wat alcohol gehad (schandalig he). Dan gewoon 1 flesje corona. Ook eet ik, als ik al biefstuk eet, het wel een klein beetje rood, dus geen schoenzool voor mij. Ik doe waar ik mij goed bij voel en als ik ergens erg veel zin in heb voor een langere periode, dan geef ik daar op een gegeven moment aan toe. Maar ben bang dat ik 1 van de weinige ben (die het toegeeft).

Succes met je verdere zwangerschap en gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik hou me er absoluut niet mee bezig.
    Het enige waar ik mee oppas is rauw vlees...
    Ook mijn favoriete energy drankjes laat ik 9 maanden in de schap staan. Ik vind dat meer dan zat. ;)

13. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik lees hier nog iedere keer dingen die je blijkbaar niet mag eten.
    Ik eet sowieso geen vlees en dus al helemaal geen rauw vlees.
    Maar de gerookte zalm, alcohol enz laat ik nu ook wel even staan. En idd de energiedrankjes.

Ik las hier pas over bijvoorbeeld kant en klare pannenkoeken, nu kaneel enz. Ik wist niet eens dat het 'niet mocht'. Dus ik heb ook wel dingen gegeten die dus eigenlijk niet mochten.

Maar feitelijk zijn deze risico's zo klein. De kans dat je onder een auto loopt is groter geloof ik. Alleen het probleem is dat als er wel iets met je kind is, je jezelf dat nooit vergeeft.....

14. pom77

pom77 Niet meer actief

@zinzi dat is het inderdaad! Ik weet niet van voorverpakte pannekoeken af, wat is daarmee dan, wou ze net morgen eten :(!

15. pom77

pom77 Niet meer actief

@seline ik dronk toen in zwanger was van mijn andere kids ook nog wel eens een glas wijn, toen was het toch minder "not done". Liet het wel altijd bij 1.
    Nu doe ik dat absoluut niet meer maar de tijden zijn wat dat betreft echt veranderd!

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    voorverpakte pannenkoeken is volgens mij niet zoveel mee aan de hand aan je ze goed verwarmd ivm listeria.

17. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik heb ze ook nog gewoon gegeten hoor.
    Het heeft inderdaad te maken met het risico op listeria. Maar die kans is zó klein. En zeker als je ze goed verhit.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je moet vooral niet op allerlei internetfora gaan zitten neuzen wat je allemaal miet meer mag. De meest waanzinnige dingen komen voorbij!

Kijk gewoon op voedingscentrum.nl of volg het advies an je verloskundige. En laat je vooral niet gek maken door mensen die zeggen dat dieprvriespizza's of voorverpakte pannenkoeken niet mogen. ;)

19. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb eigenlijk nergens last van,
    oke sommige dingen eet je nu minder of helemaal niet meer,
    maar een handje pepernoten enzo eet ik ook gewoon op,. en dat kan helemaal geen kwaad,
    rauw vlees en dat soort spul eet ik sowieso al niet dus dat mis ik ook niet

ik las trouwens deze week ergens dat rabarber ook niet goed is als je zwanger bent, dat wist ik nog niet.
    ik heb dat wel gegeten een paar weken geleden,
    waarom dat niet goed is kon ik eigenlijk niet vinden.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Goh ben ik blij dat ik 4 november ben uitgerekend..;)
    Kan ik me mooi nog effe volschransen aan pepernoten dit jaar :p

Deel Deze Pagina