Presentje einde schooljaar?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Spectre, 19 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Hier ieder jaar een tekening met een bloem.
    Dit jaar heb ik de oudste hun juffen laten tekenen en samen hebben wij er wat bij geschreven over de juf. Wat je leuk vond dit jaar, wat je hebt geleerd, wat je denkt dat de juf gaat doen in de vakantie etc. Leverde lieve en grappige antwoorden op. Zonnebloem erbij en klaar.
     
  2. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Ik heb ijsblokjesvormpjes gekocht voor de juffen. 1 van de 2 ben ik super dankbaar hoe ze dochter gezien heeft en begeleid en gezorgd dat ze uitdaging kreeg. En dan kan ik de andere juf niet niks geven natuurlijk. Erbij een tekening van dochter met we wensen je een coole zomer.
     
    owly vindt dit leuk.
  3. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik heb voor de juffen, stagiaires en conciërges een reep toblerone gekocht. Waren ze blij mee. Vooral de conciërges want die worden vaak vergeten terwijl ze net zo onmisbaar zijn als de leerkrachten
     
    Sophy en rijo vinden dit leuk.
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier doen we altijd met de hele klas een cadeau, passend bij de juf of meester. Zelf geven we dan meestal niks meer, maar soms maakt dochter nog iets. Ze heeft een keer een gymtas genaaid voor een meester die altijd zijn gymschoenen in een plastic tas had en ze heeft een keer fudge gemaakt voor de juf die altijd aan het snoepen was.
     
    owly vindt dit leuk.
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    Hier hebben ze vorige week wat gezamenlijk met de juffendag gegeven. Ik was er vanuit gegaan dat dat het was, maar als ik dit zo lees:eek: :roflmao:

    Maar vraag mijn zoon wel of hij een tekening wilt maken. Wij hebben een juf in de familie en worden elke zomer verwend met lekkere chocolade en thee en dingen van ouders waar ze niks mee kan. Alleen de tekeningen/knutsels bewaard ze in grote mappen. Dat vind ze leuk.

    Nu hopen dat mijn zoontje nog wat wil tekenen haha. :D (al heeft hij voor haar verjaardag ook getekend en dat was een maand terug).
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geven de kinderen altijd een tekening, ik doe er iets lekkers bij (iets kleins, bv zo’n klein reepje Tony’s) en een kaartje waar de kinderen zelf iets opschrijven. Dat pakken we een beetje leuk in. Sommigen geven niks, anderen een heel krat vol lekkers etc - ik ben wel blij met onze ‘iets persoonlijks, maar niet over de top’-optie ;)
    Hier verder geen juffendag ofzoiets, dit is het enige moment dat ik iets geef.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb er nooit aan meegedaan. Wel gezamenlijk met de juffendag, maar al die knutselwerkjes van die moeders, vind dat persoonlijk wat overdreven.
     
  8. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Hier hebben de meiden dit jaar een bloempotje geverfd met een klein plantje erin. M had zo iets bij een supermarkt gezien en wilde dit heel graag voor haar juffen maken. Een kleinigheidje geven we altijd wel.

    Een keer heb ik meer gegeven aan een juf van Q. Zij was de eerste waarbij Q zich veilig genoeg voelde om zich echt te laten zien.
     
  9. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    Ik doe er ook niet aan mee. Waarom wel? Waarom niet?
    Ga je dan op voortgezet je mentor iets geven?
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Vorig jaar was ik het helemaal vergeten, maar normaal doe ik altijd iets kleins voor een paar euro. Gaat om het gebaar, denk ik dan.

    Van de week bij een webshop van een collega iets besteld. Een kaartje met daarop bloemzaadjes en de tekst bedankt dat je me liet groeien en daarbij nog een potlood “liefste juf”
    Hij heeft zo’n leuke juf gehad dit jaar!
     
  11. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Bij ons wordt het vanaf dit jaar centraal door de OR geregeld. Helemaal top. Alle juffen en meesters hetzelfde en ook het ondersteunend personeel krijgt iets. Er heeft in de nieuwsbrief gestaan dat zelf iets kopen niet de bedoeling was (iets knutselen of tekenen mocht wel) maar ik begreep van mijn zoontje dat toch een aantal kinderen wat hadden meegebracht, van bossen bloemen tot chocolade.
     
    owly vindt dit leuk.
  12. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij ons was het wel heel gebruikelijk. Nu zijn wij in 2020 geemigreerd en gaf ik de kinderen ook wat mee op hun laatste schooldag op hun nieuwe school. Hier is het dus niet gebruikelijk. Haha. Maar goed, het werd wel heel goed ontvangen door de juffen.

    Ik geef eigenlijk ook altijd een attentie aan het einde van het sportseizoen aan de coaches.
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Wij geven voor de vakantie ook iets aan de judo juf en de stagiaires:)
     
    Lola1982 vindt dit leuk.
  14. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Hier voor beide juffen een doos merci om te bedanken voor het fijne schooljaar.
     
  15. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik doe het nooit. Reden: blij met alle juffen, maar ze doen eigenlijk toch gewoon waar ze voor worden betaald. Ik krijg ook niet elk jaar iets van de patiënten waar ik voor werk. Simpel dank je wel lijkt mij derhalve prima. En daar komt bij: als ik soms zie wat er allemaal gegeven wordt (en dan maal 30), dan heb ik soms bijna medelijden. Waar moet juf dat allemaal laten?!
    Zou het initiatief vanuit het kind komen, dan zou ik dat (natuurlijk) ook weer niet tegenhouden. Maar meestal is dat toch niet het geval.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Je hebt iets nieuws geïntroduceerd!:roflmao:


    Dit jaar heb ik samen met de jongens aardbeienjam gemaakt. En zij hebben hun juffen dus een potje eigengemaakte jam gegeven.

    Ik laat ze meestal zelf een tekening maken of iets knutselen.
    Vorig jaar heb ik ze een kleine tekening laten maken voor op een memoblokhouder. Met daarbij de tekst: het was een memorabel jaar.

    Chocolade en zeep geef ik nooit. Dat krijgen ze meestal genoeg.
     
    owly vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Heb ook besloten niks te doen.. volgend jaar heeft hij weer dezelfde juffen.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn oudste heeft inderdaad iets aan haar mentor gegeven. Geen idee wat gebruikelijk is, maar ze vond het zelf leuk om iets te geven. Gewoon 3 chocolaatjes van Milka in cellofaan met een zelfgemaakt kaartje eraan vast geniet. Mijn jongste had hetzelfde, maar dan een kaartje op internet gezocht en op instax geprint.
     
  19. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Mijn oudste heeft zijn mentor ook wat gegeven. Hij was heel blij met haar (en ik ook), dus dan vind ik een bedankje wel op zijn plaats eigenlijk. Gewoon iets kleins (in zijn geval een mok met snoepjes erin) met een kaartje erbij om te bedanken voor het fijne schooljaar.
     
  20. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik hou altijd het meeste van algemene aankondigingen dat er 'geen cadeautjes moeten worden gekocht, een tekening of kaartje is leuk' :roflmao:. Want weet je, ik deed voor mijn kinderen ook vaak wel iets kleins. Ik wilde ze niet met lege handen de juf 'fijne vakantie' laten wensen terwijl kinderen naast hen, hun handen vol cadeaus hebben op dat moment. Dat voelt als kind echt niet fijn. Maar nodig is het gewoon echt niet.
    Het is maar een plantje, reep chocola, mok met snoep, fles doucheschuim etc. maar dan wel keer 30 kinderen en dat ieder jaar :roflmao:. Juffen zullen het wel lief en leuk vinden maar waar moet je in hemelsnaam al die spullen laten en hoe krijg je t allemaal op?
    En heel lief die zelfbeschilderde schilderijtjes en bloempotjes, maar ik vind t vaak al zoeken waar ik die van m'n eigen kind neerzet na moederdag bij wijze van :roflmao:.
    Dus het allerfijnste lijkt me toch de mededeling dat een handje geven om een fijne vakantie te wensen met daarbij eventueel een tekening of kaart voldoende is.
    Op de middelbare school nu stuur ik vaak nog even een mailtje met een dank je wel en de wens voor een fijne vakantie.
     

Deel Deze Pagina