" te lang " wakker???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanluca, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    Al vanaf ze geboren is kan ze heel lang achter elkaar wakker zijn, de eerste dagen was dat vooral s'nachts dan bleef ze gerust ( en met gemak ) 3 uur wakker, overdag sliep ze toen wel goed. Na een poosje begon het wakker worden de middag en werd het ook veel langer, daarbij werden de avonden drama alleen op schoot slapen, bij weg leggen huilen en wakker worden....dit ging dan vaak door tot uur of 23.00. Dit in combinatie met voorkeurshouding en overstrekken bij linkerborst deed ons besluiten naar chiropractor te gaan. Overdag slapen gaat nu vaak ( vandaag niet ) beter tot goed, ze slaapt van voeding tot voeding tot eind van de dag en dan is het mis, ( veel ) huilen en niet willen slapen. Zaterdag was ze wakker van half 4 tot half 3 s'nachts tussen door paar mini dutjes maar niet echt noemens waardig. Heb al geprobeerd om haar in te bakeren, alleen maar krijsen als gevolg......weet het niet meer.......iem een tip???? of herkening???? Voor mij is haar laten huilen geen optie...meer dan 5 min laat ik haar niet huilen......ga bij haar kijken en troost haar, bied mijn pink aan ( speen wil ze niet ) en dan is het goed, maar zodra ik me pink eruit haar is het huilen....dit kan zo een uur door gaan ( dan geef ik het op )

2. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    Hoi hoi,

Het klinkt bekend in de oren. Mijn zoontje is van het begin af aan veel wakker geweest. Eerst was het vooral eind in de middag en de gehele avond tot 23.00 uur.
    S'nachts heeft die altijd gelukkig geslapen. Maar overdag steeds vaker en langer wakker. En als ie slaapt dan is het voor 20-30 min en dan is ie weer wakker.
    Met aankleden was het ook drama en heeft ook een voorkeurshouding. Nu ook bij een osteopaat geweest. Huilen is minder, slapen nog niet veranderd eigelijk en voorkeurshouding ook nog niet maar ben pas 1x geweest.
    Ik werd ook gek van het huilen en wist het ook niet meer. Maar is het jengelen/ huilen of krijsen? Want als het jengelen huilen is dan laat ik hem wel 20-30 min zijn gang wel iedere keer even kijken en aai over zijn bol en uiteindelijk werkt het wel dan. Maar vervolgens slaapt die dan max 30 min. Ik ben dus ook nog aan het uitzoeken.

Als ik jou was zal ik overdag wat meer te rekken zodat je s'nachts wel kan slapen. Misschien voeding veranderen, want sinds ik over ben gestapt van bv naar fles slaapt die gek genoeg de hele nacht door.

3. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Mijn kleine meid slaapt vooral overdag ook slecht en veel hazeslaapjes. Bij mij helpt een draagdoek fantastisch: geborgenheid! Jouw baby is ook nog echt klein dus wellicht wil ze gewoon niet alleen zijn (je pink werkt wel). Door de draagdoek kan ook haar voorkeurshouding wat minder worden en ze huilt wrs ook minder??

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hier hadden we dat ook; zowel bij mijn zoontje toen hij klein was als bij mijn dochter...bij mijn zoontje hebben we op het cb het boekje regelmaat en rust geleend en dat werkte meteen al vanaf dag 2 en na 4 dagen sliep hij al heel goed...nu ook bij mijn dochtertje gedaan en zij slaapt dus meteen de 2e dag al stukken beter en vanaf de 3e dag echt lange slaapjes (en steeds minder huilen voordat ze in slaap valt, maar ze doet dat nog wel maar dat ia haar manier van in slaap vallen) misschien een idee om dat boekje ook te lenen? hou oud is je dochtertje nu? hoe jonger hoe makkelijker dit toe te passen is
    hey zie dat je ook in zmeer woont:)

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier ook een baby van 7 weken die weinig slaapt. Inmiddels bij de chiropractor geweest. Ik twijfel nog of dat heeft geholpen. Wat wel helpt is dat ze op het consultatiebureau hebben gezegd dat ze zich waarschijnlijk gewoon verveeld. Inmiddels een mobiel boven haar box en een schommelwippertje en ze vermaakt zichzelf prima als ze wakker is. De laatste week slaapt ze wel weer veel. 's Nachts ging het gelukkig wel al goed. Ik maak me er maar niet meer te druk om, op het cb zeggen ze ook dat de ene baby nou eenmaal meer slaap nodig heeft dan de ander. Ben al lang blij dat als ze wakker is wordt afgeleid en niet meer constant huilt.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter sliep overdag ook erg slecht.
    Ze was s'ochtends om 6 uur wakker. Dan sliep ze om 11 uur nog even 3 kwartier en om 15.30u nog even 3 kwartier.
    Dus ze sliep echt veelste weinig.

En nu sinds 2 weken, van het ene op het andere moment, slaapt mevrouw van 11 tot 13 uur en van 15.30 tot 16.00uur.
    Echt heeeeerlijk! Kom eindelijk weer aan dingen toe.
    Want doordat ze zo weinig sliep was ze erg jengelig, en wilde ze de hele tijd bij mama zijn.

Dus meiden er is echt hoop!

7. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    Het gaat nu een stuk beter, ze slaapt goed overdag alleen de avond nog wat huil uurtjes, maar das niks met tijdje terug!! Nu zitten we over het algemeen in : slapen, voeden, samen spelen en alleen spelen tot ze moe is en dan naar bed waar ze vaak na even huilen lekker in slaap valt.

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    heerlijk...!mooi zo!

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#9 Ons Kleintje, 11 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2009
    Hoi. ik heb de rest van de reacties niet gelezen alleen bericht van de TS.
    Ik heb wel tips, ik denk dat wij het goed doen aangezien onze zoon nu van 8 uur savonds tot 8 uur sochtends slaapt en eigenlijk nog geen 2 maanden oud is (elf weken te vroeg geboren dus nu 4,5 maanden oud)
    - overdag meer activiteiten aanbieden zodat ze niet overdag gaat slapen, maar juist snachts
    - snachts stoppen met de pink aanbieden, niet teveel aandacht geven, maar overdag dus juist wel. Toen mijn zoon snachts wakker werd zei ik geen woord (was zelf moe) en gaf hem ook niets te spelen. alleen een kus bij het slapen gaan.
    - hij wil geen speen, alleen pink net zoals bij jou. Ik heb geprobeerd hem op een knuffel te laten sabbelen of een doekje, is niet gelukt, maar is wel tevreden met een knuffeltje naast zijn hoofd. Dan probeert hij hem te pakken te krijgen en valt op die manier in slaap.
    - niet bij elk gilletje of huiltje uit je bed gaan wanneer je kleine huilt. Even afwachten of het menens is, soms vallen ze na 5- 10 minuten in slaap. we merken dat hij ook wel eens in zijn slaap huilt, of dat hij naar zijn eigen stem luistert.
    - veel duidelijkheid geven:
    bij huilen overdag gaan we direct naar hem toe, geven een schone luier, geven de fles, laten hem een boer doen, spelen nog even met hem of laten hem zelf spelen en bij de eerste de beste gaap gaat hij naar bed. Soms huilt hij een paar minuten en dan slaapt hij weer. precies 3 uur na het begin van de vorige voeding wordt hij wakker voor zijn drinken. zou je zeggen, laat er meer tijd tussen zitten. maar dit werkt juist omdat hij nu heeft geleerd elke 3 uur te drinken en dan zit hij binnen 12 uren op zijn voeding. (heeft 5 voedingen) en hoeft hij snachts niet. Dit heeft hij trouwens zelf geregeld, wij hebben hem niet laten uithongeren/ uren laten huilen oid.
    - wij hebben zelf een kinderfysiotherapeut ivm overstrekken. en we hebben een babysleep voor hem aangeschaft voor de voorkeurshouding en dat werkte na 3 dagen al perfect. we gebruiken hem sindsdien niet meer.
    - ik denk dat ze oververmoeid is en daarom nu niet meer goed kan slapen.
    - Besef wel: je hebt haar nu geleerd dat zodra ze gaat huilen dat ze de pink krijgt. Je kunt dit afleren (knuffel aanbieden) maar dan moet je wel accepteren dat ze eens wat langer gaat huilen. Huilen is trouwens niet perse slecht, een baby kan nog niet praten en communiceert door te gaan huilen, het is een vorm van zich uiten, maar ook een manier waarop ze de dag verwerken. sommige kindjes huilen zich nu eenmaal in slaap.

ik hoop dat je er wat aan hebt, groetjes

10. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ze heeft inmiddels haar duimpje gevonden af en toe krijgt ze nog mijn pink, maar bijna niet meer voor het in slaap komen en zeker niet meer standdaard. Thuis gaat het nu heel goed, ergens anders dan in haar mandje ( thuis ) of wagenbak niet :(:(:( nu op kdv het zelfde probleem : niet slapen te veel prikkels. Ik weet precies wat ze de hele dag doet ze zit nl bij mij op de groep. We hebben een slaapkamer met bedjes maar daar slapen ze in ploegen zeg maar een van 9.30 tot 11.00 en een om 13.30 tot 15.00 ongeveer dan. Ik wil haar daar niet tussen leggen mede omdat ze nog geen vaste tijden slaapt en het vaak een gegil is voordat ze in slaap vallen. Tussen door zou ze daar wel kunnen slapen , maar ja dan moet ze maar net moe zijn en in zo'n groot bed kunnen slapen. En het iritante is dat de wagen mee gaat maar daar mag ze van de leidingevende niet in slapen omdat ik haar dan voor zou trekken op de andere kinderen.........met als gevolg: niet slapen en slecht drinken omdat ze moe is.....:(:(:( gelukkig gaat ze maar 2 dagen en is ze 5 dagen thuis waar ze wel goed kan slapen....

Deel Deze Pagina