Hallo, Wij gaan straks lekker een weekje naar Menorca met onze zoon van dan 11 maanden. Nu staat daar een babybedje(campingbedje) voor hem met zoals reisburo kon nagaan alleen zo'n dun hard matrasje... Mij lijkt dat helemaal niks om daar een week lang op te slapen inclusief de slaapjes overdag die hij nog heeft. Hoe lossen jullie dat op? Gewoon op dat harde matrasje? matrasje meenemen? Groetjes
Volgens mij zijn campingbedjes met een extra matras erin niet veilig ivm verstikking. Dus dan zou ik alleen heg dunne harde matrasje gebruiken
Aerosleep eroverheen trekken? Dat is een los deel, die je aan de hoeken eroverheen kan trekken. Ook lekker als je kindje snel zweet......
Hier waren we pas een weekend weg en kwam erachter dat er meerdere campingbedjes waren, dus toen 3 van die matjes op elkaar gelegd en hij heeft prima geslapen. Anders hadden we er een deken op gelegd en dan een hoeslaken er overheen. Het is inderdaad zo dat die matrasjes tegenwoordig worden afgeraden. Wij gebruiken het in ons eigen campingbedje wel gewoon, maar bij de opvang, in hotels e.d. mag het dus niet meer gebruikt worden. Baby van 11 maanden in het grote bed laten slapen zou hier echt niet werken. Binnen 2 seconde zou mijn zoontje naast dat bed liggen, zo onwijs bewegelijk en bij papa en mama is alleen maar spelen en niet slapen. Dus denk dat je kindje dat echt gewend moet zijn, anders werkt 't niet
Bedankt voor jullie reacties! Wij gaan even kijken of er evt nog matrasje in koffer kan en anders daar maar zien hoe het gaat... Afg weekend geprobeerd om hem een nachtje op de dunne matrasje te leggen (waren wknd weg) maar was nog geen succes . Groetjes Yuna
Hier in Frankrijk zeiden ze ook dat se enkel dat matrasje wat bij bedje hoorde hadden, maar toch een ander dun matrasje erbij.
Die matrasjes zijn inderdaad erg dun en hard. Wij hebben een keer op vakantie een dekbed dubbelgevouwen, op het matras gelegd en daar een onderlakentje overheen. Dat was bij een peuter van 2 jaar. Ik weet niet of dat veilig genoeg is bij een kleintje van 11 maanden. Voor zo'n 20 euro kun je een matrasje kopen voor een campingbed. Maar die zijn denk ik best groot om mee te nemen in een koffer.
Ik neem altijd het campingbedmatras mee. Dus niet dat dunne matrasje maar een echt matras. Ik leg het dan over het bestaande matras. Soms liggen er ook al echte matrassen op maar dan met een plastic hoes en dat is heel zweterig dus altijd eigen matras. Als je bang bent dat je kind er tussen kruipt wat vrijwel onmogelijk is dan kun je ze bij elkaar houden met een hoeslaken.