Pretecho 16/17 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Mijn vriend en ik wilden graag nog voor de 20 weken echo even naar ons kleintje kijken. We hebben daarom een echo gepland met 16+3 weken zwangerschap. Nu gaan we echter twijfelen of dit wel een juiste beslissing was.
    We horen van veel mensen dat de beelden dan nog niet optimaal zijn en er weinig kan worden gezien? Ook zou het zonde zijn om een 3d/4d echo te doen omdat het kindje nog weinig 'vet' heeft en je dus geen mooi resulaat krijgt.
    Ook waren we erg benieuwd naar het geslacht maar dit is dan ook nog niet te zien?

Want als dit zo is, dan moeten we toch maar even wachten tot de 20 weken echo en daarna maar een pretecho plannen. Het moeilijke is alleen dat er zoveel tijd tussen de 12 weken en de 20 weken echo zit en we hartstikke benieuwd zijn!

Zijn er hier dames met ervaring met een 16 weken echo? Wat vonden jullie ervan?

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wij hebben een echo laten maken met 17wk + 4dg.
    Kijk maar even in m'n album (onderaan pag.1 en nog een paar op pag.2). Jij bent dan wel nog een weekje minder ver maar ik denk dat je het wel een beetje kan vergelijken. Als de baby goed ligt kun je het geslacht wel al zien.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij hebben een pretecho gehad met 16 weken en 4 dagen. Het was echt geweldig! We zagen alles heel goed en we weten ook het geslacht al. Ik vond 2d mooier dan 3 en 4d, maar ja, dat kan verschillen met de apparatuur en hoe het kindje ligt etc. Zou het gewoon doen, want je krijgt er echt geen spijt van!

4. Niet meer actief

Oh dankjullie wel voor de reacties.
    Nou, wij nemen de echo lekker wel! We nemen hoogstwaarschijnlijk de 2d echo en dan met +/- 25 weken nog een 3d echo.
    Kan haast niet meer wachten haha.
    Het gaat ons ook niet om het geslacht, al zouden we dat natuurlijk hartstikke leuk vinden om te weten. We willen gewoon graag die kleine bekijken!

5. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik heb dan wel geen echo gehad met 16 weken maar kan het wel begrijpen dat je het wilt.
    Weetje het is je kindje, en het zijn beelden die je nooit meer terug krijgt, dus ja waarom niet?
    En dan maakt het niet uit of het kindje nog niet genoeg vet heeft, want het is jou kindje en dat is het mooiste wat er is!

6. Niet meer actief

Ik heb ook een pretecho gedaan met 17w en 1 dag en meis het is ECHT de moeite waard...
    ZO ontzettend mooi om je kleintje te zien.. 2d en 3d heb ik gedaan en ze hebben alles al nagekeken :) hele geruststelling :)
    EN heb gezien dat ik een klein ventje krijg :D

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb pretecho met 22 weken gedaan. Had ook al de 20 weken echo natuurlijk maar was wel erg benieuwd. Hoorde ook van mensen dat het met 17 weken een beetje apart eruit ziet, helemaal niet in verhouding en veel botjes...

Maar toch, het is idd iets dat je nooit meer kan terugzien of herinneren dus elk moment is leuk toch? Vond het wel leuk om te zien dat ze op de echo op sommige foto's heel goed lijkt op hoe ze er nu uit ziet, het neusje en kinnetje zijn echt herkenbaar...

Had achteraf nog wel een keer willen doen maar ja het is zo duur maar het geld zeker waard!

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik had dat ook hoor...tussen de 12 weken en de 20 weken zit 8 weken ik vind dat echt veel te lang!
    Daarom gaan we vandaag voor een extra echo.
    Ik moet daar wel 35 euro voor betalen maar dat intereseerd me niks.

Ik krijg ook gewoon een 2d omdat ik de 3d/4d graag wil doen met 24 weekjes....dan schijnt het resultaat iets mooier te zijn.

Ik hoop vandaag ook het geslacht te zien...volgens veel mensen moet het al te zien zijn...je hoort van me ;)

9. Niet meer actief

Ik had ook verwacht dat het veel 'enger' zou zijn, maar dat vond ik helemaal niet!
    Vooral niet omdat 2d en 3d/4d met elkaar werden afgewisseld..
    Vond het ontzettend mooi en zou het echt zo weer over doen !

10. Niet meer actief

Hey Ddebbyy,
    Wat spannend zeg vandaag de echo! Nou ik ben echt super benieuwd en hoop dat je een hele mooie echo te zien krijgt vandaag!

Veel, veel, veel plezier!

Deel Deze Pagina