Ik hoor regelmatig disuccies over een termijnecho, hoe goed kunnen ze de juiste termijn nu bepalen? Het is namelijk mm werk dus het kan best een aantal dagen verschillen met je eigen datum. Hoor ook weleens verhalen van meiden die precies wisten wanneer hun eisprong was en op de echo bleken ze verder of minder ver zwanger te zijn. Herkennen jullie dit ook?
nee herken dit niet ik had op 6 april me eisprong deed ook temperaturen dus wist het zeker en ben dus al 3 keer voor echo geweest en alle dagen klopt het vandaag kwam ik zelfs uit op 10 week en 3 dagen maar goed we gaan gewoon uit van 28 december en niet 27 december
Het was bij mijn termijnecho al zo dat ze 3 metingen deed en elke keer kwam er een andere dag uit! Uiteindelijk was het 9 weken en 2 dagen terwijl het eerst 9 weken en 4 dagen was! Wat moet je dan geloven als je niet weet wanneer je eisprong was?
Ach, het kan een paar dagen schelen maar uiteindelijk is het toch niet meer dan een richtdatum. Er zijn maar weinig baby's die precies op de uitgerekende datum geboren worden. Ik zou me niet te druk maken om twee of drie dagen vroeger of later. Groetjes, Wendy
Daar heb je gelijk in, maar vind het zo raar dat sommige meiden weten wanneer hun eisprong was en dat de echo toch niet klopt. Het kan volgens mij idd wel een paar dagen schelen maar omdat ik zoveel verschillende verhalen hoor was ik gewoon benieuwd of het herkenbaar is
Het hangt ook af van de manier waarop het kindje groeit en hoe groot het is. Het ene kindje is wat groter en wat anders geproportioneerd dan het andere, en ze gebruiken standaardmaten om de termijn te bepalen. Groetjes, Wendy
Ooh oke dat wist ik niet precies het was mij wel opgevallen dat het weleens kan verschillen in mm met het aantal weken en dagen. En dat terwijl alle kindjes toch even hard groeien t/m 14 weken Haha ik ben heel blij hoor dat ik zwanger ben maar ik kan nog steeds niet geloven dat de datum van mijn termijnecho klopt daarom vroeg ik het me eigenlijk af
Soms lees ik hier ook verhalen van meiden die zogenaamd 'weten' wanneer hun eisprong is... Maar dan denken ze dat vanwege allerlei symptomen die helemaal niks hoeven te betekenen. Dus dat 'weten' neem ik altijd wel met een korreltje zout.
ja ik temperatuur al bijna 1 jaar lang dan herken je je eisprong aan de hand van temp steigingen en het was tot nu toe altijd waar en het klopte precies ben ook vaak rond die tijd naar de gyn gemoetne voor echo's en ook dat klopte maar goed op pijntjes ga ik ook niet af want heb nooit geen pijn bij een eisprong alleen de temperatuur kaartjes die hier altijd kloppen
Kijk als je idd aan het temperaturen bent en bij een gyneacoloog loopt dan kan ik het me voorstellen maar volgens mij kan een lichaam je helemaal voor de gek houden. Ik persoonlijk heb mijn eisprong nooit gevoeld en wist nooit wanneer die was en of ik hem wel had. En dan nog als je hem voelt hoeft het volgens mij nog niet te betekenen dat dan je eisprong is. Kijk elk lichaam is anders dus daarom is het zo lastig om te zeggen denk ik.
Ik heb altijd precies een cyclus van 28 dagen gehad en voel mijn eisprong ook altijd erg goed, ik weet natuurlijk niet precies het tijdstip dat die springt maar had wel altijd iedere maand precies dezelfde periode dezelfde klachten dus er zijn zeker wel meiden die hun eisprong voelen! Erg handig als je zwanger wil worden maar niet prettig als je daar niet mee bezig bent kan ik je vertellen! Bij mijn eerste echo zeiden ze dat ik al een week verder was en vroegen ze zelfs of mijn laatste menstruatie wel een echte menstruatie was. Ondanks dat ik altijd heel regelmatig ongesteld was zeiden ze dat ze in zulke gevallen toch de echo aanhouden en dus uitgaan van de grootte van het kindje. En dat is gewoon bij iedereen verschillend!
Ik heb ook wel klachten rond de eisprong, maar door temperaturen ben ik erachter gekomen dat ik die klachten een paar dagen VOOR mijn eisprong heb. Als je er dus vanuit gaat dat je ei springt tijdens de klachten, klus je altijd verkeerd, en zul je ook denken dat je een paar dagen langer zwanger bent. Schijnbaar is temperaturen echt het enige wat echt betrouwbaar is om het tijdstip van je eisprong te bepalen. Verder weet ik niet waardoor een verschil in tijd van eisprong en de termijnbepaling door de echo kan ontstaan. Misschien meetfout? Het gaat natuurlijk maar om een paar milimeter.
heeft dat niet te maken met de innesteling? Daar kan een paar dagen verschil in zitten, wanneer dat precies is. Ook ik wist exact m'n eisprong (ovutests + tempen) , maar ben toch 3 dagen vooruit gezet.
Daarom zeg ik ook dat ik niet precies het tijdstip weet van mijn eisprong, de klachten beginnen en houden een paar dagen aan dus ergens in die periode springt mijn ei! En die dagen zijn dus ook mijn vruchtbare dagen en de duur van je zwangerschap reken je toch niet vanaf je eisprong, dat kun je immers bijna nooit met zekerheid zeggen, daarom rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie! En inderdaad Athina, bij de een gaat het innestelproces ook sneller als bij de ander en voor de rest denk ik iedere vrouw is anders en ieder kindje groeit anders, ze gaan maar uit van een gemiddelde natuurlijk!