Vanwege voorgaande buitenbaarmoederlijke zwangerschap mag/moet ik nu bij ruim 5 weken voor een echo naar de gyn. Ze mompelde iets over dat het niet zeker is dat we dan wat zullen zien. Nu vraag ik me af of ze bedoelde:een vruchtzakje, of dat we uberhaupt misschien niets zullen zien? Kan je bij een echo bij 5 weken wel altijd zien of het vruchtje op de juiste plaats zit (in de baarmoeder)? Scheelt me weer wat zorgen richting de echo.. Alvast dank!
Bij 5wk is er soms vrij weinig te zien. Maar denk dat het voor jou gewoon belangrijk is om al een zwangerschapsring te zien die op de goede plek zit! Een vruchtje ga je overigens nog niet zien. Gefeliciteerd en we duimen op het beste!!
Ze kunnen in ieder geval als het goed is vaststellen of de zwangerschap in de baarmoeder plaatsvindt en daar gaat het om toch? Ik kreeg ook een vroege echo was toen 6 wk en zag duidelijk een vruchtje.
Mijn ervaring is dat ze vaak wel een zwangerschapsringetje zien in de baarmoeder. (heb 2 keer echo gehad bij 5 weken) Als het ergens anders zit kunnen ze niet altijd goed zien waar het dan wel zit, maar gyns hebben de beste apparatuur dus komt goed. Succes!
Bedankt voor de snelle reacties! Fijn, ik kan dus iig verwachten het 'zwangerschapsringetje' te zien. Dat wilde ik weten. Alles wat meer te zien zal is dan gewoon zeer mooi meegenomen !
Heee, Ik heb zelf ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en had rond 5 weken ook een echo en je kon duidelijk zien dat de zwangerschap op de goede plek zat en zit! Wanneer heb je je echo?
Ik heb gister een echo gehad en volgens de verloskundige zat er een 'zwart stipje' in mijn baarmoeder... Misschien dat ze dat bedoelen met zwangerschapsring? Geen idee eigenlijk maar het was iig goed
ja, met vijf weken kun je zien of de zwangerschap in de baarmoeder zit. IK heb ook een echo gehad met vier a vijf weken en daar zag je een zwarte vlek zitten in de baarmoeder. Was verder nog niet veel te zien.
Omdat ik bij 5 weken al een eileider was kwijtgeraakt, heb ik met vier weken een echo gehad. De dooierzak was duidelijk te zien. Sterkte!
Bedankt weer! Ik heb vanochtend de echo en daar ga ik nu een stuk geruster naar toe. Hoop minstens een ringetje te zien op de goede plek en hopelijk meer natuurlijk, maar daar zal ik niet op rekenen.
Ik heb met 5+1 een echo gehad en wel degelijk het vruchtje gezien. Wel inwendig en goed ingezoomd, maar duidelijk te zien.
er was nog niets te zien op de echo (inwendig). niets in mijn baarmoeder, ook niet een stipje wat op een zwangerschap zou wijzen. bms was wel netjes verdikt. meteen bloed geprikt voor hcg om te kijken of we daar wijzer uit worden. maar... volgens mij moeten we rekening houden met een slecht scenario. gyn zag het niet heel positief in in elk geval.
nee.. had zo gehoopt gewoon - hoe mini ook - het ringetje/zakje te zien!! ik word vanmiddag nog teruggebeld... loop dus nu de hele tijd zenuwachtig rondjes om mijn telefoon (je kent het wel..)
eindelijk gebeld net. hcg was 1450. wijst dus op een goed ontwikkelde zwangerschap passend bij mijn termijn. en die zou je verwachten in de baarmoeder te zien. morgen opnieuw bloed prikken. als hcg dan gestegen is en baarmoeder nog steeds leeg is het weer buitenbaarmoederlijk. dan mag ik hopen andere eileider te behouden en er op tijd bij te zijn nu. wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk, maar met dit scenario moeten we rekening houden aldus de gyn..
Kan het toch niet zijn dat je wat minder ver bent? Ik heb hier met 4 weken een echo gehad.. Alleen verdikt baarmoederslijmvlies.. En met 5 weken en 2 dagen een vruchtzakje.. Misschien dat je nog net iets korter zwanger bent? Ik hoop dat het alsnog een goede zwangerschap is voor je!!