13 weken echo en hogebloedruk

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door miranda131, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda131

15 mrt 2008
    37
    0
    0
    hoi

vandaag 13 weken echo gehad

zag er goed uit
    nekplooi meting was ook goed kans van 1op 6000

alleen bloedruk was weer te hoog

135/95 nu moet ik van de gynacholoog halve dagen gaan werken
    en volgende week weer terug komen
    om te kijken of het dan veranderd is
    anders krijg ik ook nog een zoutloos dieet

werk is gelukkig mee gaand en heeft me rooster gelijk aangepast

nu maar afwachten of de bloedruk wil zakken

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    maar hopen dat het werkt minder werken

Succes!

3. miranda131

15 mrt 2008
    37
    0
    0
    ik werk in de thuis zorg
    als hulp in de huishouding
    en doe dat 29 uur per week
    en dat is volgens de gynacholoog beetje te veel van het goede
    ben pas 3 maanden zwanger en dan nu al minder werken
    ik ben er niet blij mee maar als het niet anders is zal ik wel moeten
    ik geloof zelf ook niet dat dat de bloeddruk minder hoog maakt
    maar we wachten het af
    volgende week terug komen

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    spannend miranda! hopen dat het beter al worden. maarrrr... mocht je toch op een zoutarm dieet gezet worden, dan kan ik je daar misschien nog wel wat extra tips over geven. ik heb nl. sinds een week of 9 ook flink met zout moeten minderen omdat ik een nierziekte blijk te hebben. dus mocht je er behoefte aan hebben, dan stuur je me maar even een pb-tje! ook met veel minder zout kun je nog heel lekker eten hoor (al is het in het begin wel even wennen).

groetjes margreet

5. miranda131

15 mrt 2008
    37
    0
    0
    hoi

dat doe ik zeker als het moet geen idee wat ik dan wel en niet mag

alvast bedankt

afz miranda

6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik heb ook al van het begin af aan te hoge bloeddruk. Heb er ook medicijnen voor gekregen en moest toen ook halve dagen gaan werken. Dit dus al vanaf 8 weken. Ik werk nu 3 uur per dag en de gyn wil dit graag zo houden. Gelukkig is mijn bloeddruk de laatste 3 afspraken heel erg netjes hij begon met 160/105 en is nu 120/78. En inderdaad heeft dus bij mij minder werken geholpen. Ik word wel heel erg goed in de gaten gehouden door mijn gyn, moet om de 14 dagen op controle komen.
    Volgens mijn gyn is een zoutloos dieet zinloos, vroeger werd dat altijd gedaan maar het schijnt achterhaalt te zijn dat het niet werkt sowieso gebruik ik zelf al geen extra zout (ook nooit gedaan).

Ik hoop dat je bloeddruk snel daalt.

7. carma

carma Niet meer actief

Hallo allemaal

Ook ik zat in het begin tegen een hoge bloeddruk aan 130/90.
    Nou is die 130 niet zo erg maar die 90 is op het randje.
    Ik heb meer rust genomen tussen het werk door (zelfstandig ondernemer 4 kledingzaken) en heb geen extra zout bij mijn eten gedaan en nu zit ik steeds op 125/80 en laatst op 125/ 77.
    Ben hier erg blij om zeker omdat als je flink overgewicht hebt je al snel als risico geval word gebombardeerd.
    Suc6 ermee allemaal

Groetjes Mariek

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ischa: de inzichten van tegenwoordig zijn inderdaad dat een zoutarm dieet geen/nauwelijks invloed heeft op hoge bloeddruk die onstaan is ten gevolge van een zwangerschap (bij mij is 'ie door een andere reden ontstaan, nierziekte, en dan heeft het wel zin). Dus bij zwangerschapshypertensie wordt inderdaad bijna geen zoutarm dieet meer voorgeschreven. Aan de andere kant: ongemerkt krijg je veel meer zout binnen dan je doorhebt, een beetje opletten kan natuurlijk geen kwaad!

Miranda: mocht je gyn het toch nodig vinden dat je je zout flink vermindert, vraag 'm dan wel even of je nog gewoon brood mag. Want dat maakt 't een stuk makkelijker.

9. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hallo,

ik ben gisteren ook geweest naar gyn en ook mijn bloeddruk stond tehoog 160/90. Moet hel nu zelf nemen van de gyn tot dinsdag en dan laten weten deze morgen stond ie 130/90, bij mijn vorige zwangerschap stond mijn onderddruk ook steeds te hoog en ben ik moetn stoppen met werken op 3maand. ik ben nu onthaalmama en zou graag nog beke blijven werken maar 't is zwaar.
    ze stelde voor om als tie zo hoog blijft medicijnen voor te schrijven, vraag me toch af van waar dit komt

annabel

Deel Deze Pagina