Hoi dames, Ik heb woensdag een echo gehad. Aanvankelijk dacht ik 6.2 weken zwanger te zijn (gezien laatste menstruatie). Echter gezien de grote van de vruchtzak dacht de verloskundige dat ik ongeveer 5 weken ben. Ze zag wel een mooi aangelegde zwangerschapsring + aanhangseltje (kindje). Ik maak me een beetje zorgen, met drie weken mag ik weer heen.. Bij wie is het allemaal goed gegaan toen bleek dat ze minder ver waren?
Ik bleek bij mijn eerste echo ook 1 week minder ver te zijn dan dat ik zelf dacht. Maar ik had de eerste echo wel wat later, namelijk met 11 weken. Achteraf dus 10 weken. Wij hadden dus direct al wel de zekerheid van een kloppend hartje. Mijn zusje had dit ook. Zij dacht al langer te zijn dan dat de eerste echo aangaf. Toen werd er dus ook nauwelijks iets gezien en werd er gevreesd voor een miskraam. Maar toen zij 2 weken later terugkwam voor nog een echo bleek day alles goed was en er een kloppend hartje te zien was. Nu is zij ruim 32 weken zwanger...
Ik was ook een week korter zwanger dan ik dacht. Maar ze is zelfs 3 weken te vroeg geboren (37.1) en ze was er helemaal 'klaar' voor, geen huidsmeer niks.. Dus zo zie je maar
Ik dacht zelf ruim 8 weken te zijn en de echo gaf aan dat ik 7 en 1 d was! maar tot nu toe gaat alles goed.
Ik ben dus ook 1 week korter zwanger. Bij mijn eerste 2 zwangerschappen ook, en daar zijn 2 gezonde kids uit gekomen
Lieve meiden, dat is fijn om te horen! Hopelijk is de volgende echo gewoon een stuk duidelijker! Maar het is dus ook afhankelijk van de lengte van je cyclus, als je minder ver bent? Want de calculator gaat standaard van 28 dagen uit?
Ik dacht bij mijn eerste ook 6,5 week te zijn. Er was toen ook alleen maar een ring te zien. Ik moht twee weken later terug komen, en toen bleek ik weer ong op mijn eigen berekening te zitten. Ik zou je dus niet al te veel zorgen maken.
Ja, maar heel weinig meiden zijn standaard. De calculator gaat daar inderdaad vanuit, maar ieder mens is anders dus ook iedere cyclus, als jij normaal een 34 dagen durende cyclus hebt, moet je daar vanuit gaan, en niet van 28 dagen, en dan nog kan het verschillen hoor. Ik denk dat het wel goed gaat komen
Ook ik was minder ver dan gedacht. Ik dacht dat ik 9 weken zou zijn, maar ik was op dat moment pas 5 a 6 weken zwanger. Ik mocht na 4 weken pas weer terugkomen. Toen was ik weer een week verder dan gedacht. Alles gaat goed en groeit goed. Wat ik wel weet is dat ze met een prille zwangershap niet kunnen berekenen hoever je ongeveer bent omdat in dat stadium alles een beetje op elkaar lijkt.
Tegen mij zeiden ze dat ik verder zwanger zou zijn.... Ik zelf geloofde daar niet zo in en toen ik een echo kreeg bleek ik idd bijna een week korter zwanger te zijn! Tot nu toe gaat alles gewoon goed!
Ik ben ruim 1 1/2 week terug gezet in zwangerschapsduur. En ben nog steeds zwanger ! Heb mijn zwangerschapstest dus 12 dagen voor mijn NOD gedaan. Het kan onmogelijk maar het kleine mannetje in mijn buik is het bewijs.
Ik herken het,, ik dacht 8 weken en 1 dag te zijn, was er nik sanders te zien dan een vruchtzakje van 22mm. Terwijl ik precies wist wanneer mijn eisprong was.. Week later moestik terug komen en was er een mooi kloppend hartje te zien en was ik 7 wk en 5 dagen.. dus in totaal bijna 1,5 week terug gezet.. En ze zit er nou nogsteeds in alive and kicking
Het hoeft helemaal niets te betekenen, wrs is je cyclus wat onregelmatiger geweest dan bij andere?? Dit was bij mij het geval. Heb bij 11w de eerste echo gehad, bleek toen uit de meting pas 10 wk te zijn.. Gr NursieD
Bij mij dachten ze ook (obv standaard berekening van 28 dagen, ook al zei ik 3x dat ik toch echt een cyclus van 35 dagen heb...) dat ik al 10 weken of zo zwanger was, bleek pas 7,5 weken te zijn bij de eerste echo.. Tot nu toe gaat alles verder prima hoor, dus ik zou me er niet te druk om maken.
Hier is alles goed gegaan en bij mij zagen ze niet eens wat in het vruchtzakje zitten, zoals bij jou. En nu toch alwer 29 weken zwanger!
Hier ook bij 6w3d een echo gemaakt en daarop bleek ik 5w4d zwanger te zijn. Er was alleen een vruchtzakje te zien (idd ook geen inhoud verder), maar de VK heeft niet gezegd dat het niet goed zou gaan ofzo. 4 weken later hadden we een prachtig gummi beertje op de echo en inmiddels een heerlijke dochter Dusss, geen zorgen! Het gebeurt inderdaad wel vaker en wij zijn na die eerste echo nog wel 3 keer terug en vooruit gezet, dus wat dat betreft zeggen echo's, uitrekenen en wat je op internet vindt niet altijd alles! Je beebje groeit lekker zoals hij/zij zelf bedacht heeft!
Fijn om te horen! Wat moet ik nu aanhouden dan? De dag van mijn laatste menstruatie? Want als ik het goed begrijp kan het best zijn dat ons kindje gewoon volgens het 'boekje' groeit? En, ik lees bij meerdere dames dat met 5.4 weken vaak nog geen vruchtje te zien is. Vorige week, zou ik 6.2 weken zwanger zijn .. dan zou dat toch wel aardig moeten kloppen, wat we hebben gezien? Ik ben een beetje in de war. We zagen op het beeld echt een heel klein staartje, in de vorm van de letter C.
ik ging met 9 weken voor een echo en toen hebben ze me op 8 wk en 3 dagen gezet. 4 dagen verschil dus. Ik ben dan volgens de echo op 8 nov. uitgerekent, maar volgens de menstruatie op 4 nov. en nu zeg ik tegen mensen altijd: begin november. Ik noem dus nooit de datum zelf. Het is toch zelden zo dat je op de uitgerekende datum bevalt. Oja, ook als je wel een 28 dagen cyclus hebt, kan het nog wisselen, want de innesteling kan ook langer duren, en daarom heb je dus ook weleens verschil in de datum.