Toch weer keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Isis26, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Net controle geweest en deze ligt nog steeds in stuit net zoals zijn broer. De vk hebben er nog weinig vertrouwen in dat hij draait omdat de eerste ook in stuit lag. Wel zei ze doordat deze in volkomen stuit ligt de kans nog wel aanwezig is. Zijn broer lag in onvolkomen stuit. Ik denk zelf dat mijn bekken te smal zijn waardoor ze in stuit gaan liggen omdat er verder geen afwijkingen zijn.

De vk vertelde ook dat dit een veel lichter kindje wordt wat ik eigenlijk altijd al dacht. Geen idee waarom maar op de echo en 3D echo is deze ook veel fijner dan mijn eerste. Ik hoop dat deze op mijn man lijkt omdat mijn eerste op mij lijkt. Ben hierdoor toch erg benieuwd geworden en het verzacht wel het teleurstellende gevoel van weer geen natuurlijke bevalling...

Maarja hij is kleiner en ligt gunstiger dus zou hij nog draaien?

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Oh meid, kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent dat het waarschijnlijk weer geen natuurlijke bevalling wordt.

Ik zou na een keizersnede bij een volgend kindje ook graag natuurlijk willen bevallen. Maar helaas hebben we het niet voor het zeggen.

Ik denk dan maar aan de positieve dingen.
    - Bij een geplande ks weet je wanneer je kindje geboren wordt
    - Geen urenlange pijn van de weeen. (Al weet ik niet hoe die voelen)
    - Geen kans op een totaalruptuur. (De snee op je buik is al groot genoeg ;))

Maar, je bent 32 weken dus nog kans om te draaien. Ik hoop het zo voor je want je mist toch de mooie dingen bij een keizersnede zoals de baby meteen op je buik en aan de borst.

Maar goed, uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je straks een gezond kindje in je armen hebt.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Tja, het kán natuurlijk altijd, maar of ie het ook doet is een tweede. Mijn zoon lag vanaf 30 weken in hoofdligging, maar draaide met 37 weken ineens overdwars en na een paar dagen ook zelf weer terug. En hij was behoorlijk flink voor mijn postuur...

Het blijft afwachten, vrees ik!

En ik kan me ook voorstellen dat je er toch een beetje teleurgesteld in bent, dat mag ook best!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Kan me voorstellen dat dit een teleurstelling voor je is. Zeker omdat het nu de tweede keer is. Mijn gynaecoloog zei me dat de kans groter is als de eerste in een stuit gelegen heeft, de tweede ook vaker in een stuit ligt. Hij zei dat niet bekend was, hoe en waardoor het kwam, maar dat het wel een feit was.
    Op zich zou ik bij een tweede zwangerschap wel weer een ks willen, ongeacht of het in een stuit ligt of niet. Ik ben bij mijn zoontje ook erg verdrietig geweest toen ik een ks kreeg en niet 'normaal' mocht bevallen. Nadat de eerste schrik eraf was, vond ik het ook wel weer prettig. Ik kon rustig mijn spulletjes kopen en de dagen aftellen tot ik naar het ziekenhuis mocht. Voor mij als echte controlefreak, was het toch wel prettig te weten wanneer de kleine geboren ging worden. Sterkte! Misschien draait hij alsnog goed!

5. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Hier ook tot 2 keer toe een stuitligging. Mijn dochter lag in onvolkomen stuit en was klein. Zij is dan ook vaginaal bevallen, maar al met al vond ik dit wel erg zwaar allemaal.
    Nu ligt de spruit alweer in een stuit, nu een volkomen stuit. Aan de echo's te zien is deze ook kleiner als dat mijn dochter was. Maar nu hebben we gekozen voor een geplande ks.
    Omdat ze bij dit kindje klompvoetjes vermoeden en er ook even gedacht werd dat er iets mis was met het hartje heb ik een heleboel echo's gehad. Hierdoor zijn ze er achter gekomen dat ik een 2-hoornige baarmoeder heb (er zit dan een tussenschotje in). Door dit tussenschotje kunnen de kindjes in mijn buik niet draaien. Er mag dan ook geen draaipoging worden gedaan bij mij. De vk zei: door de afwijking in je baarmoeder zullen al jou kinderen (denk dat ik er niet meer dan 2 wil:)) in een stuit liggen omdat ze geen ruimte hebben om te draaien.
    Dus ik wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is hoor, maar wie weet heb je ook ergens een tussenschotje in je baarmoeder waardoor je kindjes niet kunnen draaien. Het tussenschot zorgt er vaak ook voor dat je kindjes niet zo heel groot worden. Maar dat zijn allemaal geen ernstige dingen. Ik vond het wel fijn om te weten dat ik een 2-hoornige baarmoeder heb. Dan weet ik waarom ze nooit draaiden.

Maar misschien draait je kindje nog wel gewoon! En kun je gewoon 'natuurlijk' bevallen!!

Succes!

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Wil wel blijven hopen maar kan me er nu ook bij neerleggen en weer aan het idee wennen. Het kan altijd dan nog meevallen. Ergens denk ik dat hij draait, juist omdat hij een stuk lichter zal zijn dan mijn eerste en dus wel de ruimte heeft. Ben zelf klein en dun en de eerste was echt een zware baby voor mijn postuur. We zullen het zien over een paar weken. Aan de andere kant hebben we allerlei data in het zand geschreven voor het geboortekaartje en een geplande ks zou dan fijn zijn haha, we zijn daar namelijk wel stiekem vanuit gegaan.

Maarja had deze zwangerschap zo de drang om het dit keer zelf te doen en weeën te voelen en zwetend, klagend de bevalling mee te maken om daarna je kind op je buik te mogen hebben. Om dezelfde dag nog met de oudste te knuffelen en niet bang te zijn dat hij me pijn doet omdat ik ben geopereerd. Haha hormonen he

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Bij mij hebben ze me baarmoeder ook nagekeken en daar zagen ze niks aan. Is dus puur toeval waarschijnlijk.. Een vk heeft mij ook verteld dat je lichaam uit voorzorg kindjes in stuit laat liggen als je bekken te nauw zijn, hoeft natuurlijk niet maar daar denk ik maar aan dan. Dan hoef ik geen natuurlijke bevalling.

Deel Deze Pagina