Schatting gewicht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elfjesbos, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elfjesbos

Elfjesbos Lid

25 jun 2011
    29
    0
    0
    MAMA
    Belgie
    Dag allemaal!

Vandaag ben ik 30,1 weken zwanger en ons zoontje werd al 2,040 kg geschat! :)
    M'n mond viel letterlijk open van verbazing!
    Krijgen wij nu een reuzebaby?
    Bij wie klopte de meting?
    En hoeveel werd jullie kindje geschat rond 30 weken?
    Veel liefs
    Elfjesbos

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier heel de zwangerschap groeiecho's gehad en met 30.2 woog de beeb 1453gram.
    Het gemiddelde is 2 kilo met 32 weken.
    Maar ze kunnen er ook vaak naast zitten hoor met die metingen.
    Ben benieuwd hoe zwaar je kindje straks echt is.

3. MRG

MRG Lid

16 nov 2011
    41
    0
    0
    Nou de onze werd met 30 weken ook op zoiets geschat en met 34 weken op 2800 gram!!! Ben erg benieuwd of de metingen kloppen, maar ons kindje is iig bovengemiddeld qua grootte/gewicht volgens de voorspellingen/curves.

4. Yelice

Yelice Niet meer actief

O jee das een behoorlijk gewicht al :$

Hier is mijn kindje vandaag met de echo op 2150 kg geschat ( ben 34 weken) en bij de geboorte schatten ze het tussen de 3 / 3,5 kg
    Ja het zijn schattingen maar het zal best kloppen voor een deel want mijn beide kinderen waren ook klein en niet zo zwaar.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    3-3.5kilo is toch netjes gemiddeld?

6. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ja is ook netjes hoor! ze schatte de lengte rond de 48 cm als het wordt geboren.
    Als ik dan van vriendinnen om me heen hoor dat ze kinderen kregen die 54 cm waren en 4,5 kg dan vind ik dat groot vergeleken bij die van mij :)

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja maar dat is ook best groot hoor ;)

8. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    ik ben ook erg benieuwd..ik loop ook bij de gyn en krijg ook regmatig groeiecho's met 30 weken was het 1238 gram..met 32 weken 1785 gram ( geloof ik uit mn hoofd gezegd) met 34 weken 2035 gram..nu woensdag weer terug..

Nu moet ik we zeggen dat ik er ook aan twijfel hoor..

Mijn jongste zou ook achterlopen met groei 3 weken op zijn misnt en werd zelfs de dag voor zijn geboorte maar 2500 gram geschat...hij werd geboren met 40+2 en woog 3640 hahaha..

nu deed hij wel heeeeeel klein aan hoor..maar was toch ook echt 52 cm..

het zal mij benieuwen...

plus vriendin van me is vandaag bevallen en ook haar kindje zat rond de 5 pond met 37 weken zeiden ze en zou ook een heeeel kleintje worden...weegt 3200 gram dus ze zitten er vaak zat naast gelukkig..

xxxxxx

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Zo dat scheelt wel veel zeg 1kilo op een dag ;)
    Komt idd wel vaak voor dat de metingen niet uitkomen..
    Ik ben ook heel benieuwd naar ons kleintje dan hihi

10. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    met 30 weken liep mijn uk 2/3 weken achter en schatte ze toen op 1000gram volgens mij. weet het nietmeer precies. alleen dat ie 3 weken achter liep. gelukkig nu niet meer hoor ;) maaruh 2000gram is dan wel erg veel zeg...

11. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    bij mij is onze oudste door de verloskundige (met voelen) 2 dagen voor de bevalling geschat op zo'n 3,5 kilo. hij was uiteindelijk NET 2 kilo.

nu krijg ik 27-12 een extra groei-echo echter de gyn heeft al aangegeven dat deze niet nauwkeuriger is dan "voelen" heeft veelal te maken met hoe het kindje ligt (in mijn geval ligt ie helemaal dwars) en hoe goed het te meten is. dus ben benieuwd.

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb aan het eind van mij vorige zwangerschap aan mijn gyn gevraagd hoe zwaar ze mijn baby schatte. Haar antwoord was dat ze wel het verloop van de schattingen bijhoudt om de groei van de baby te beoordelen, maar als het niet noodzakelijk is, ze geen uitspraak doet over de schatting van gewicht van de baby. .De reden die ze gaf was dat het een schatting is en het heel vaak niet blijkt te kloppen, maar hierdoor wel onnodige bezorgdheid bij moeders kan veroorzaken als ze het gewicht (te) hoog inschat. Het gewicht van de baby wil ook niets zeggen over hoe zwaar de bevalling zal zijn. Een zwaardere baby zou niet hoeven betekenen een zwaardere bevalling.

13. MRG

MRG Lid

16 nov 2011
    41
    0
    0
    Ik vond het ook vrij flink, maar als ik de curve zag viel het wel weer mee...viel wel boven de middelste lijn, maar verder niet ver erboven ofzo. Mijn dochtertje was ook 3800 gr bij d'r geboorte, nichtje ook en ik en mijn broers/zussen waren ook allemaal zoiets. Dus een echt klein kindje zit niet echt in de familie hier ;)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ik heb bij beide kinderen groeiecho's gehad, bij zo'n echo schatten ze het gewicht aan de hand van verschillende metingen. En zelfs bij perfecte metingen kan er een verloop van 10% in zitten (dus 10% lichter of zwaarder)

Mr K werd geschat op 8 pond, toen hij geboren was was hij 10 pond (maar hij is pas geboren met 42+6 en de laatste meting was met 38 weken)

Ms K werd met 38 weken geschat op ruim 9 pond en kwam een week later ter wereld met 3780 gram

15. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier was het op bijna 22 weken 500gr op bijna 28 weken 1300kg en op net geen 31 weken 1800kg en volgens de gyne zou de baby bij de geboorte 3700kg gaan wegen als het zo blijft doorgroeien.
    maar ze kunne er heel goed naast zitten hoor meegemaakt bij de 2de daar werd op vrijdag 38 weken en 2 dagen gezegd dat ze bij de 40 weken net 3kg ging wegen ik ben echter op 39 weken bevallen en ze woog bijna 4kg.

16. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

De verloskundige had gister bij mij doormiddel van te voelen, dus niet eens een echo de baby 6 pond geschat.. en ik was gister 36 weken en 2 dagen, heb geen idee wat normaal is rond dit termijn. En vind het nogal knap dat ze dit in kon schatten door alleen te voelen dus hecht er eerlijk gezegd niet teveel waarde aan;)

Deel Deze Pagina