Gynacoloog of verloskundige bellen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Strandbal, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hallo dames!

Vrijdag had ik positief getest, met de kruidvat test en clearblue digital.
    Ik ben dus zwanger. Maar nu twijfel ik wat ik moet doen.
    Ik loop namelijk bij een gynacoloog sinds februari omdat ik pcos heb. Nu hebben Ze allemaal onderzoeken gedaan en ik moest nog 6 kilo afvallen voordat ze uberhaupt de behandeling zouden starten. Nu is dst niet meer nodig omdat ik toch natuurlijk zwanger ben geraakt.
    Nu heb ik maandag 13 mei een afspraak staan bij de gynacoloog om te zien of ik voldoende ben afgevallen. Maar wat moet ik nu doen?
    Moet ik morgen contact opnemen met de gynacoloog, of met een een verloskundige? Of kan ik beter wachten tot mijn afspraak van volgende week maandag?

Ik heb ook al minimaal 2 maanden achtereen extreem pijnlijke borsten, en mijn laatste menstruatie was in januari. Dus ik denk dat ik toch al wat langer zwanger ben.

2. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik zou in ieder geval je gynaecoloog bellen, want daar ben je al onder behandeling. Dan kun je zeggen dat je zwanger bent en wat het advies erbij is... dan hoor je het vanzelf toch?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe duidelijk was de teststreep? En had je ook de digi met het aantal weken? Zoja wat stond daarop?

Ik zou de gyn bellen en zeggen dat je ipv een gewichtmeting graag ren echo wilt op 13 mei ;)

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dit waren mijn tests:

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    En deze

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan denk ik dat je een week of 5-6 bent.

Gewoon je gyn opbellen en verhaal uitleggen. Dan zal je wellicht de 13e een echo krijgen.

Succes

7. Ior

Ior Niet meer actief

Gefeliciteerd :D
    Ik zou morgen contact opnemen met je gyn en het mooie nieuws vertellen, dan zegt de gyn vast wel of je bij hem/haar blijft of dat je een vk mag bellen.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oke dank jullie. Ik hoorde van iedereen weer wat anders, dus dacht hier hebben de meeste wel verstand, dus vandaar. :)

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier bijna dezelfde situatie. Ik had een afspraak staan bij de gynaecoloog omdat ik moest bloedprikken zodat zij mede met die uitslag kon bepalen of ik pcos had/heb. Toen bleek ik zwanger te zijn. Ik belde de gynaecoloog om te zeggen dat de afspraak niet meer nodig was, maar zij plannen gelijk een vroege echo in om even te kijken. Omdat wij het traject toch al zouden starten. (We hadden al een afspraak gehad in maart).

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

De echo heb ik dinsdag trouwens al. Bij 5 weken en 5 dagen.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Erg spannend! Ik krijg 13 mei een echo om te zien of alles goed zit en hoever ik ben. En dan gaan ze kijken of ze me doorverwijzen naar verloskundige of dat hun me blijven behandelen/volgen.
    Ooeeh ik ben nu al helemaal zenuwachtig! Zit hele dag in me hoofd. Wordt een lange week...

12. Ior

Ior Niet meer actief

spannend hoor. :) lekker afleiding zoeken deze week, dan is het zo de 13e.

13. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Gewoon gyn bellen en uitleggen.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat heb ik vanmorgen gedaan. Mijn afspraak van 13 mei (maandag) staat gewoon nog maar dan gaan ze dus een echo doen.

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh dat gaat zeker een lange week voor je worden! Ik had dat ook vorige week haha. Maar nu is het al bijna dinsdag :) Hoe ver ben je a.s. maandag?

16. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Ik was ook onder behandeling bij een gyn vanwege pcos.
    Een paar dagen na mijn nod heb ik het ziekenhuis gebeld en verteld dat ik positief getest had! :)
    Met ruim 7 weken kreeg ik bij haar een echo om te bepalen of het hartje klopte en of het er allemaal goed uitzag. Toen dit gelukkig allemaal zo was ben ik overgedragen aan mijn huidige verloskundigenpraktijk. De gyn vroeg mij wel wat ik fijn zou vinden. Ik kon evt. ook bij haar blijven maar dat vond ik toch niet handig qua reizen/bereikbaarheid/thuis willen bevallen ed.
    Alvast succes voor maandag! :)

Deel Deze Pagina