Tuniekjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by Linnie1985, May 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch. :p

Het begint zo langzamerhand echt tijd te worden om positiekleding aan te schaffen. Maar nou vroeg ik me af of je perse positietruitjes moet kopen of kan een gewoon lang truitje of tuniekje ook?
    De logica van een positiebroek snap ik wel. Maar zit een positietruitje ook anders in elkaar als een gewoon truitje (behalve de lengte dan)?

Want als ik gewone tuniekjes e.d. kan kopen, kan die ook gewoon nog lekker aan als ik bevallen ben. Scheelt toch weer wat centjes. :D

Iemand die mij het verlossende antwoord kan geven? :D:D

2. jes1

jes1 Fanatiek lid

Jun 26, 2007
    1,015
    0
    0
    Ik zou gewoon tuniekjes kopen! En een vriendin van
    mij doet vaak een buikband om met erop een shirt, dan
    heb je een langer shirt!

3. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
  4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    De positieshirtjes zijn meestal aan de voorkant wat langer, dat is het enige verschil
    maar tuniekjes kan altijd volgens mij

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    hier ook lekker vaak tuniekjes aan... zit prima, heb er een mooie buik in en is na de bevalling ook nog draagbaar...
    hoewel ik wel moet zeggen dat je meestal je kleding van de zwangerschap daarna echt wel spuug zat bent ;)

6. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

Oct 25, 2009
    1,882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Ik heb tijdens mijn vorige zw ook alleen maar tuniekjes gedragen, en draag ik nog steeds

7. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Ik dacht ook zo slim te zijn bij mijn vorige zwangerschaps maar daarna was ik echt alle "zwangerschaps" kleren zat. En meestal koopt je niet een hele garderobe of heeeel veel zwangerschapskleren en heb je ze dus meer aan en zo zagen ze bij mij na de zwangerschap ook uit: verwassen...

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Dat kan heel goed.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb gewoon bij de c&a t-shirts gekocht die een beetje wijd en langer vallen en 1 maat groter zijn. Ze kosten daar maar heel weinig en zitten prima. Ik vond de positieshirts zo lelijk dit jaar dat ik hiervoor heb gekozen. Na de bevalling passen ze waarschijnlijk niet meer, ze zijn vast verwassen en anders is het model er wel uit door de dikke buik. Bij dochter ook een paar gewone longsleeves de hele zwangerschap gedragen, maar die zagen erna ook gelubberd eruit. Gewone shirts en longsleeves moet een buikband onder anders is het geen gezicht meer bij mij.

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Het ligt er ook erg aan wat voor soort stof het is.
    Ik heb nu een viscose jurkje van de scapino (27wzwanger)
    en die gaat niet raar staan bij mn buik.
    maar ik kan mij voorstellen dat dat bij katoen wel het geval is.
    Ik zou dan dus wel voor soepele stofjes gaan.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik had 2 zwangerschapstunieken gekocht, maar die waren niet echt anders genaaid dat de standaard. Ik heb ze na de zwangerschap ook nog aan gehad.
    Misschien dat je zo'n tuniek de laatste paar weken niet aan kan, als je buik echt te groot wordt. Dat is altijd een gok.

Alleen bij t-shirts of andere aansluitende kleding is vaak het voorpand iets langer, omdat er meer stof nodig is voor je buik. Voor die los vallende dingen valt dat verschil amper op.

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb deze zwangerschap ook veel tuniekjes gedragen, maar heb een behoorlijke forse buik gekregen en het begon de laatste weken niet meer mooi te zitten. Te kort of ik vond mijn buik er niet meer mooi in uitkomen. Ik heb nu toch wat positieshirts aangeschaft, die tevens borstvoedingsshirts zijn.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Inderdaad, de laatste weken van mijn zwangerschap had ik echt positiekleding nodig. Maar voor een heel aantal maanden zijn ze prima!

14. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Helemaal op het laatst (zoals ik nu 40+5) zit ook veel zwangerschapskleding zelfs niet meer echt fijn, dus ach....

15. Mara85

Mara85 Actief lid

Oct 12, 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon een stel tuniekjes gekocht bij de zeeman hema ect. Niet te duur.

Nu met 24 weken zitten ze prima. denk dat de met 40 aardig uitgerekt zijn!

Maar ach voor die paar centen!

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt voor jullie reacties!
    Dat het op het eind niet zo lekker meer zou zitten is geen probleem aangezien ik eind november uitgerekend ben. Ik moet dan sowieso wel positiewinterkleding hebben. Maar ik vond het zo zonde om én zomer én winter kleding te kopen.

Share This Page