Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch. Het begint zo langzamerhand echt tijd te worden om positiekleding aan te schaffen. Maar nou vroeg ik me af of je perse positietruitjes moet kopen of kan een gewoon lang truitje of tuniekje ook? De logica van een positiebroek snap ik wel. Maar zit een positietruitje ook anders in elkaar als een gewoon truitje (behalve de lengte dan)? Want als ik gewone tuniekjes e.d. kan kopen, kan die ook gewoon nog lekker aan als ik bevallen ben. Scheelt toch weer wat centjes. Iemand die mij het verlossende antwoord kan geven?
Ik zou gewoon tuniekjes kopen! En een vriendin van mij doet vaak een buikband om met erop een shirt, dan heb je een langer shirt!
heb er nog wat te koop, zal je ff de link doen;D Marktplaats.nl > Zwangerschaps tunieken - Kleding | Dames - Positiekleding moet je ook ff kijken bij de andere advertenties
De positieshirtjes zijn meestal aan de voorkant wat langer, dat is het enige verschil maar tuniekjes kan altijd volgens mij
hier ook lekker vaak tuniekjes aan... zit prima, heb er een mooie buik in en is na de bevalling ook nog draagbaar... hoewel ik wel moet zeggen dat je meestal je kleding van de zwangerschap daarna echt wel spuug zat bent
Ik dacht ook zo slim te zijn bij mijn vorige zwangerschaps maar daarna was ik echt alle "zwangerschaps" kleren zat. En meestal koopt je niet een hele garderobe of heeeel veel zwangerschapskleren en heb je ze dus meer aan en zo zagen ze bij mij na de zwangerschap ook uit: verwassen...
Ik heb gewoon bij de c&a t-shirts gekocht die een beetje wijd en langer vallen en 1 maat groter zijn. Ze kosten daar maar heel weinig en zitten prima. Ik vond de positieshirts zo lelijk dit jaar dat ik hiervoor heb gekozen. Na de bevalling passen ze waarschijnlijk niet meer, ze zijn vast verwassen en anders is het model er wel uit door de dikke buik. Bij dochter ook een paar gewone longsleeves de hele zwangerschap gedragen, maar die zagen erna ook gelubberd eruit. Gewone shirts en longsleeves moet een buikband onder anders is het geen gezicht meer bij mij.
Het ligt er ook erg aan wat voor soort stof het is. Ik heb nu een viscose jurkje van de scapino (27wzwanger) en die gaat niet raar staan bij mn buik. maar ik kan mij voorstellen dat dat bij katoen wel het geval is. Ik zou dan dus wel voor soepele stofjes gaan.
Ik had 2 zwangerschapstunieken gekocht, maar die waren niet echt anders genaaid dat de standaard. Ik heb ze na de zwangerschap ook nog aan gehad. Misschien dat je zo'n tuniek de laatste paar weken niet aan kan, als je buik echt te groot wordt. Dat is altijd een gok. Alleen bij t-shirts of andere aansluitende kleding is vaak het voorpand iets langer, omdat er meer stof nodig is voor je buik. Voor die los vallende dingen valt dat verschil amper op.
Ik heb deze zwangerschap ook veel tuniekjes gedragen, maar heb een behoorlijke forse buik gekregen en het begon de laatste weken niet meer mooi te zitten. Te kort of ik vond mijn buik er niet meer mooi in uitkomen. Ik heb nu toch wat positieshirts aangeschaft, die tevens borstvoedingsshirts zijn.
Inderdaad, de laatste weken van mijn zwangerschap had ik echt positiekleding nodig. Maar voor een heel aantal maanden zijn ze prima!
Helemaal op het laatst (zoals ik nu 40+5) zit ook veel zwangerschapskleding zelfs niet meer echt fijn, dus ach....
Ik heb gewoon een stel tuniekjes gekocht bij de zeeman hema ect. Niet te duur. Nu met 24 weken zitten ze prima. denk dat de met 40 aardig uitgerekt zijn! Maar ach voor die paar centen!
Bedankt voor jullie reacties! Dat het op het eind niet zo lekker meer zou zitten is geen probleem aangezien ik eind november uitgerekend ben. Ik moet dan sowieso wel positiewinterkleding hebben. Maar ik vond het zo zonde om én zomer én winter kleding te kopen.