Benauwd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gabber, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabber

Gabber Niet meer actief

Hallo allemaal,

2. Gabber

Gabber Niet meer actief

Nogmaals Hallo,

Bovenstaande was een foutje!

Ik ben morgen 34 weken zwanger en waar ik nu vaker last van heb heb ik in het begin ook vaker gehad.:)

Ik heb vaak het gevoel van dat ik kort ben van adem oftewel een benauwd gevoel, ik heb het dan ook meestal erg warm!

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.:(

Zijn er misschien meer dames die hier last van hebben?
    Het is mijn eerste kindje dus ik weet er nog niet zo veel van af!

Groetjes Helma

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Doordat je kindje groter wordt kunnen je longen wat in de verdrukking raken, volgens mij... En dan 't warme weer nog erbij, misschien dat de combi het nog wat erger maakt...

4. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Ben nu 30 weken zwanger en heb er ook best wel veel last van.
    Vooral van de warmte kan er niet van slapen en als ik de trap naar boven ben opgelopen hijg ik als een molenpaard.

Hoop dat de warmte snel is afgelopen, want komende vrijdag krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning en moeten we nog even in 4 weken opknappen en verhuizen.

5. Gabber

Gabber Niet meer actief

Oke bedankt voor jullie antwoorden, dan zal het wel normaal zijn en erbij horen.

Groetjes

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik was tijdens mijn zwangerschappen ook meer benauwd...
    Dit kwam omdat alles meer in de verdrukking komt.
    Ik had er vooral last van als ik wilde gaan liggen/onderuit hangen op de bank...
    Heel normaal.
    Tenzei het samen gaat met een drukkend gevoel net onder je borsten (als of je een riem om hebt die word strak getrokken), sterretjes zien, hoofpijn,.. dan zou ik even overleggen met de vk.

Zoals je het nu verteld is het heel herkenbaar en hoef je je er geen zorgen om te maken

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb het bij al mijn zwangerschappen. Ook nu weer terwijl ik nog maar 7 weken ben. Het schijnt idd te komen door verdrukken maar ook doordat je stofwisseling onder invloed van de zwangerschapshormonen langzamer gaat, dan kan je het ook benauwd krijgen. Bij mijn 2e heb ik echt nachten uit het raam gehangen snachts. Bij de 3 was het iets minder maar bij deze zwangerschap poeh... Wordt dan ook snachts wakker van slijm en dan moet ik hoesten en heb een stikgevoel terwijl ik momenteel echt niet verkouden oid ben.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kan idd hoor onder invloed van de hormonen en dus weinig ruimte. en het extra bleod wat je rond moet pompen je hebt nu zon 40% meer bleod en das ook heftig om rond te pompen nu plus dan het warme weer. niet echt ideaal dus momenteel.

9. Miranda26

Miranda26 Actief lid

4 feb 2009
    319
    0
    0
    hoorn
    Ik heb het ook snel benauwd,lijk wel een oud wijf soms.

10. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Gelukkig ben ik dus niet de enige. Ik merk zeker na inspanning dat ik extra benauwd ben, en zelfs nu ik achter de pc zit heb ik er nog last van (maar misschien dat ik nu ook wel extra op mijn ademhaling ga letten :()

11. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hier ook HEEL HERKENBAAR de benauwdheid en kortademigheid!!
    Heb het vorige week besproken met de VK, volgens haar was dit normaal en haar advies was ook om verspreid in kleinere hapjes te eten (met eten blaast je buik iets op). Door de groei van mijn baarmoeder, komen de ribben/organen in de verdrukking (heb ook last van pijnlijke ribben), dus hoort het erbij. Op je linkerzij gaan liggen helpt iets omdat je dan ruimte creeert (rechter zij bevindt zich de holle ader, dus vandaar linker zij). Volgens mij kan het wel minder worden hoor, als de baby wat gaat zakken...dan krijgen we meer ruimte. Dit hoorde ik van wat medezwangeren. Succes...ik weet hoe vervelend het kan zijn.
    Als ik in bed lig doe ik wel eens een kussen in de holling van mijn rug, daardoor bolt de buik iets op en krijg ik meer ruimte...maar goed, dit kan alleen als je ligt...

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik ben ook heel erg benauwd geweest tijdens de zwangerschap, kleine nam al mijn ruimte in beslag. Ben zelf vrij klein en ze had dus echt geen andere plaats meer. Soms als ze bewoog moest ik echt ff snakken naar adem, als ze haar kont of beentjes in mijn longen porde.

Deel Deze Pagina