Hoi, Gisteren ben ik naar de gyn geweest en kreeg een uitwendige echo. Had totaal niet verwacht dat de echo op mijn buik zou gebeuren. Afijn. Ik kreeg de beroemde klodder gel op mijn buik en binnen een paar seconde had de gyn het vruchtzakje gevonden. Volgens de gyn zag het er heel mooi uit en was het vruchtzakje precies zo groot als het moet zijn voor zeven weken. Toen ik vroeg waar dan het vruchtje zat, zei hij dat het nog te klein is om dat uitwendig te kunnen zien. Hij vond het dan ook beslist niet nodig om een inwendige echo te doen. Alles is goed en over vier weken zal het kindje heel goed te zien zijn. Dus nu moet ik over vier weken terug komen en krijg ik weer een echo. Zijn er meer dames die ook rond deze periode een uitwendige echo hebben gehad?
Nee ik geen uitwendige echo gehad rond die tijd, maar inwendig, ook was toen goed te zien waar 't vruchtje zat. Maar ik ben blij dat alles in orde is met je vruchtje.
Hoi, Ik heb eerst een uitwendige echo gehad en daarna toch een inwendige echo. Daar konden wij(mijn man en ik) het beter zien dan uitwendig. Vk doet dit natuurlijk vaker en ziet meer dan wij . Zo kon ze het ook gelijk opmeten. Ik heb mijn echo in mijn album gezet. Ben wel iets minder ver dan 7 weken (6 wk 4 dgn op de dag van de echo). Gr Butterfly
Gyn zei dat als hij inwendig zou gaan kijken er beslist een hartje te zien zou zijn. Maar hij vond het niet nodig, mede omdat alles zo kwetsbaar is. Vind het wel jammer dat ik uk nog niet heb gezien.. Dan duren vier weken wachten wel erg lang..
Ik kreeg met 8 weken een uitwendige echo, maar daar kon de vk niets mee zien Wij al weer gelijk schrikken natuurlijk Toen zei ze : maak je niet druk, dan kijken we gewoon even met een inwendige echo En ja hoor, toen was het heel goed te zien Wat jammer dat je pas over 4 wkn terug mag komen ! Suc-6 ermee
Hai, Ik heb met 7 wkn en 4 dgn ook een uitwendige echo gehad. De kleine beeb was toen te zien met een hartslagje die ik zelfs even heb mogen horen. Als jij precies 7 weken was kan dat zo verschillen ik weet zeker dat als je de volgende keer gaat je meer zal zien. xxx Jet
ik kreeg eerst een uitwendige maar heeft toen ook nog een inwendige echo gemaakt die was veel duidelijker
Ik heb met bijna 8 weken (7w+4d) eerste echo gehad, ook uitwendig, en daarop was het vruchtje wel te zien, ook met kloppend hartje. Maar het is volgens mij niet standaard dat ze dat zo vroeg al kunnen zien, heeft ook te maken met wat er allemaal "in de weg" kan liggen (vetweefsel, volle blaas, etc). En een paar dagen verschil maken voor de grootte van het vruchtje ook best wel uit die eerste paar weken. En... misschien heeft echoscopist wel wat gezien, maar kon hij het jou niet aanwijzen omdat dat te lastig te zien was? Alhoewel ik me kan voorstellen dat je wat onrustig wordt van het feit dat je niks zag, zou ik dus maar gewoon afgaan op de mening van de echoscopist. Anders maak je je waarschijnlijk voor niks ongerust. Sterkte met afwachten tot de volgende echo! En geniet ondertussen van je zwangerschap!