Echo met 17 weken...jongen of meisje???

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by ivette, Feb 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ivette

ivette Lid

Jan 28, 2008
    21
    0
    0
    Hoi dames,
    heb hier een echo foto met 17 weken en 3 dagen.Nu is mijn vraag of jullie hetzelfde zien als wat ik zie :D
    En is het echt overduidelijk?En hoef ik niet te twijfelen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes Ivet

2. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi Ivette, ik heb anderhalf uur geleden precies hetzelfde beeld gezien bij 17 weken en 5 dagen.
    Dus ik denk dat jij net als ik een dochter krijgt:D!

3. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Ik zou zeggen meisje!
    Zie echt niets bungelen dus kan niet missen lijkt mij.
    Mooie echo foto!

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Duidelijk een meisje!

5. ivette

ivette Lid

Jan 28, 2008
    21
    0
    0
    @mamavansam en zijn de echoscopiste tegen jou dat je voor 100% een meisje krijgt?Ik/wij denken ook dat we een dochter krijgen.Maar we wachten even met het echt naar buiten brengen tot na de 20 weken echo.Zou leuk zijn een meisje heb nu een zoontje (natuurlijk was een jongetje ook meer als welkom geweest)

6. ivette

ivette Lid

Jan 28, 2008
    21
    0
    0
    @mamanu inderdaad ik vind het ook een hele mooie echo foto.Mijn man heeft hem gemaakt (is dat voor zijn beroep alleen niet voor zwangere vrouwen,dus vandaar dat hij het ook niet met zekerheid kan zeggen wat het is ;) )

7. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    duidelijk een meisje.

8. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Gefeliciteerd met een mooie meid! Zie er echt geen jongen in haha.

9. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Wat leuk dat hij dat zelf kan! Kun je mooi tussentijds ff spieken;)
    Het kan bijna niet missen hoor! Of het piemeltje moet verstopt zitten ;)
    Laat maar even weten wat ze bij de 20 weken echo hebben gezegd.

10. LiLaa

LiLaa VIP lid

Feb 9, 2011
    6,120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Meisjee !!!

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    das een meisje":)

12. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Overduidelijk een meid:D Wij hebben met deze periode ook een echo laten maken voor het geslacht en daar konden we toen ook echt niet om heen, een jongen! En dat zag er heel anders uit hahaha

13. susy26

susy26 Niet meer actief

zoals ik het goed zie , een meissie! GEFELICITEERD!

14. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Yvette,het gaat een meisje worden.

Zo zag het precies hetzelfde uit bij mijn 2 meiden

15. ivette

ivette Lid

Jan 28, 2008
    21
    0
    0
    We denken het zelf ook inderdaad dat het een meisje is....Maar we wachten nog even met roze kopen tot de 20 weken echo hihihi.

16. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    o jee.....dan ben ik echt slecht is geslacht bepalen. Ik dacht een jongen, maar nu ik lees dat iedereen meisje zegt schaam ik me echt:)

17. Anna1976

Anna1976 Actief lid

Nov 16, 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Ha Ivette, ik zou uitkijken met eigen voorspellingen. Misschien klopt het wel hoor, maar ik heb andere ervaringen. Mijn man is Radioloog en doet dus ook elke dag echo's behalve van foetussen. Vorige zwangerschap heeft hij ook gekeken rond de 17 weken en hij (wij) zag echt niets tussen de beentjes. Ik ging toch maar even naar een pro om het te laten bevestigen en wat denk je: binnen een seconde een enorme piemel zichtbaar. Mijn man zegt dat het lastig is om precies de juiste hoek/vlak te raken als je relatief onervaren bent met baby's in de buik. En dan kun je de penis blijkbaar missen :)

18. ivette

ivette Lid

Jan 28, 2008
    21
    0
    0
    @Anna1976 ja ik weet het,ik heb ook al ervaringen van vriendinnen gehoord waarbij de bij de 20 weken echo zeiden dat het een meisje is en bij de pretecho van 30 weken zeiden ze dat het een jongen is....heb je het met de 20 weken echo laten bevestigen of heb je daarbij ook nog een pretecho gehad?Ik laat het verder ook over aan een pro natuurlijk want we willen het allebei zeker weten.Maar het is wel leuk als ze dan zeggen dat het een meisje is dat wij het dan toch goed hadden gezien...volgende week vrijdag weten we meer (hoop ik hihihi)

19. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Meisje!

20. Anna1976

Anna1976 Actief lid

Nov 16, 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Ivette: rond de 16,5/17 weken heeft mijn man de echo gemaakt (niet bij deze zwangerschap maar bij de vorige), zagen hetzelfde beeld als jullie, dus leek meisje. Die week erop ben ik toen meteen naar een pret-echobureau geweest om het te laten checken. Toen kwam de piemel in beeld :) Wat echt bizar was, want mijn man had echt goed gezocht!

Dit kan natuurlijk prima een meisje zijn (zo lijkt het met dit plaatje, maar zo zag het er bij ons dus ook uit), begrijp me niet verkeerd hoor. Maar wanneer je net de verkeerde hoek te pakken hebt, dan kan het heel vertekenend zijn; dan zie je iets anders dan wat er werkelijk is (heet dat geen drogbeeld / artefact oid..?). Ik heb er in elk geval van geleerd dat geslacht-echo's een vak apart zijn :D

Bij je 20 weken echo krijg je vast zekerheid!

Share This Page