Ik slik al een hele poos geen pil meer en mijn menstruatie was vrij onregelmatig. Afgelopen donderdag heb ik getest en ik ben zwanger. Nu lees ik overal dat je moet weten wanneer je voor het laatst ongesteld was zodat de verloskundige kan berekenen hoe ver ik nu ben met de zwangerschap. Maar ik heb dit nooit bijgehouden, en kan me ook met de beste wil van de wereld niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst ongesteld was. Wat nu? Ik moet vrijdag naar de verloskundige en volgens het foldertje dat ik heb opgehaald zou ik dat wel moeten weten.. heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen ze dit niet op een andere manier bepalen? Groetjes Anique
Als je het echt niet meer weet, krijg je waarschijnlijk wel een termijnecho (of een afspraak daarvoor als ze dit zelf niet kunnen doen) en daarmee kunnen ze ook redelijk nauwkeurig bepalen hoever je bent. Dan wordt de datum die daaruit komt aangehouden. Groetjes suus
Ja dan moeten ze een echo maken om te kijken hoe groot het nu is en aan de hand daarvoor weten ze hoe ver je ben. Weet niet of ze bij jou vk echo's maken anders zal je dat in het ziekenhuis moeten doen en denk dat de vk je wel zal doorsturen dan.
je moet gewoon tegen je VK zeggen dat je het nooit bijgehouden en dat je het echt niet weet. Dan krijg je een termijn echo, en daarop kunnen ze zien hoever je bent.
Bij ons in Utrecht, doet de VK geen echo's maar wij hebben echte echo bureau's daarvoor. Ik dacht te weten hoe ver ik was, maar uiteindelijk bleek ik er zo'n 2 weken naast te zitten... dus als je de VK belt om een afspraak te maken en ze vraagt hoe ver je bent en je zegt dat je het niet weet, zal je vanzelf van haar horen hoe en wat.
Bij mij klopte de termijnecho en mijn berekening op de dag af, dus behoorlijk nauwkeurig zou ik zeggen!
Hoi Ik heb dat ook gehad, want ik was meteen zwanger geraakt na het stoppenn met de pil. Heb helemaal geen menstruatie meer gehad. En ik mocht meteen een afspraak maken voor een termijnecho. Dus dat zal bij jou ook wel gebeuren. Maar hoe kan het dat je dan wist dat je moest testen. Ik bedoel dan moet je toch al meer als 4 weken geleden ongeveer ongesteld zijn geweest. xxx joyce
Dat ik ging testen kwam omdat ik al een week langt misselijk was en nogal pijnlijke harde borsten had, en mijn man steeds grapjes daarover liep te maken.. "Straks ben je zwanger" zei hij. Dus toen hij al een paar keer had gevraagd of hij een testje voor me mee moest nemen heb ik op een gegeven moment dat testje gedaan. Ik was ook heel sceptisch.. maar ja.. hij was dus positief!
Leuk voor je hoor, gefeliciteerd. Je krijgt sowieso een termijnecho. Dat is tegenwoordig volgens mij standaard. Nou, ben benieuwd hoe ver je al bent... Succes. x Linda
Ik heb morgen dus mijn intake-gesprek bij de verloskundige, maar ze doen de termijnecho in het ziekenhuis. Hopelijk hoef ik daar niet zolang meer op te wachten, ben toch echt wel heel erg benieuwd eigenlijk!
bij mijn termijnecho zat ik er 5 dagen naast liep 5 dagen voor aan de hand van me laatste menstruatie en ook ondanks ik me eisprong of bevruchting toch had gevoeld ddacht ook dat het niet kon dat ik zwanger was gezien me eitje. maar dus wel. succes morgen en idd ik hooop dat het niet te lang duurt de afspraalk in het zkh
Jaaaah! 7 weken zwanger dus (ongeveer)! Er schoot me vanmorgen opeens een aanknopingspunt in gedachten wanneer ik voor het laatste ongesteld was geweest, dus deze datum hebben we nu even gebruikt. Over 3 a 4 weekjes mag ik een afspraak maken in het ziekenhuis voor de eerste echo!
weet niet hoe dat in nl zit hier in be nemen ze meestal bloed en daarop wordt he gebaseerd en naturlijk ook met wat ze op de echo zien.