prikken voor glucose/ koolhydraatspreidend dieet

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wendysunny, Oct 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    omdat onze zoon ruim 9 pond was moet ik gaan prikken voor glucose... maar dat legt ze de volgende keer allemaal uit. ze vond onze zoon er toen niet als een suikerkind uitzien... maar het zekere voor het onzekeren.

Ook moet ik 6 x per dag een beetje eten, niet te veel. Mag niet snoepen en geen koek (ja het is streng zei ze) je noemt het wel een koolhydraatspreidend dieet. Zo krijgt de baby niet in een keer veel suiker binnen (koolhydraten worden omgezet in suiker). Tja ik wil er allees aandoen om te zorgen dat ik niet weer een mega kind krijg (met alle risico's van dien) want bij de 1e was het spannend.

iemand die dit herkent?? Ook moet doen??
    Moet me nog verdiepen in het eten... best lastig.

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    #2 wendysunny, Oct 1, 2009
    Last edited: Oct 1, 2009
    niemand???

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva was bijna 9 pond (4350 gram), maar ik heb er niets over gehoord. Ook na de bevalling niet, wel dat ze groot en zwaar was, maar meer niet. Ik heb wel tijdens die zwangerschap met ongeveer 30 weken een ontbijttest gedaan (dan meten ze of je glucosespiegel netjes daalt) en die was prima. Mijn placenta was wel heel erg groot trouwens, kan dus best zijn dat het gewoon daardoor kwam, dat Eva dus gewoon veel kon pakken.

Ik ga het er nog wel met de verloskundige over hebben, alles is wel goed gegaan, maar Eva bleef wel even steken met haar schouders en haar armpje was ook een paar dagen verlamd (had achteraf waarschijnlijk niets met de bevalling te maken), dus toch wel eng. Aan de andere kant, de weg is nu gebaand, de volgende zal er ook wel uit komen en waarschijnlijk wat soepeler.

Wel apart dat ze er zo verschillend mee omgaan. Bij jou heel strikt en bij mij is er niets over gezegd...

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    ja zeker apart dat ze er zo verschillend mee omgaan...

onze zoon kwam met aparge van 1 ter wereld en ik had een grote bloeding... dat had er ook mee te maken dat ze nu extra op het gewicht van de baby willen letten

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    niemand die hier iets van weet?

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn dochtertje was ook groot en zwaar (56 cm en 4700 gram) en dat resulteerde in een keizersnee.
    Nu weer zwanger houden ze het extra in de gaten d.m.v. extra groeiecho's en 2x een dag mijn glucosegehalte testen (suikercurve, 1x nuchter en dan 1 uur na elke maaltijd).
    Mij is niks over een dieet gezegd, sterker nog...heb het afgelopen woensdag nog nagevraagd! Ik had ook een grote placenta en een heleboel ruimte.......
    Succes!

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    wat apart dat we beide wat qanders moeten doen...

maar ons kindje kwam blauw ter wereld en ik had een fluxus (bloeding) is misschien de reden dat de vk extra alert is nu?

Share This Page