Hoi ladies, Vandaag ben ik voor het eerst bij de verloskundige geweest (9 weken, 3 dagen) en heeft ze geprobeerd het hartje te luisteren. Ze kon helaas niets horen. We hebben met 7 weken een inwendige echo gehad, toen zagen ze het hartje knipperen. Vanaf wanneer hoorde ze bij jullie het hartje? Liefs Nikkie
Ik geloof met 12 weken. Met 9 weken zit 'ie nog zo goed verstopt, is lastig te vinden. Gelukkig heb je het al zien kloppen, neemt toch veel ongerustheid weg
Bij mij hebben we het met 13 weken geprobeerd maar we konden niks horen. Mijn baarmoeder ligt dan ook diep dus dat kon de reden zijn. We gaan het bij 15+2 weer proberen.
Bij een eerste duurt het vaak wat langer. Bij een week of 12 kunnen ze hem dan wel goed vinden. Vorige keer toen ik ging, dat was een zwangerschap die in een miskraam eindigde, wilde ze het op 9 weken al proberen omdat het mijn derde zwangerschap was. Niets gehoord toen, maar later bleek dat het kindje al niet meer leefde toen.
Met geluk hebben we hartje heel even gehoord met 10,5 week. De verloskundige zei van tevoren al dat het waarschijnlijk nog niet te horen was, maar wouden het toch proberen. Eerst kon de verloskundige het niet vinden en wou er net mee stoppen toen we in 1 keer paar hartslagen hoorde van de baby, maar bij die paar slagen is het ook gebleven.
De onze wilde ze niet proberen voor de termijnecho. Dus beide keren rond de 12-13 weken. Wel direct duidelijk beide keren.
bij mijn zoontje hoorde ik hem al rond de 12 weken, bij mijn dochtertje in me buik heb ik hem vanmorgen gehoord (ben nu 16w zwanger) bij de gynecoloog en verloskundige wouden ze het steeds niet proberen omdat ze ouders niet ongerust willen maken als er niks gevonden gehoord wel. zag ik t hartje kloppen bij mijn 10w en 11w echo,s en ook tijdens een mini echo
Bij ons proberen ze het pas vanaf 12-13 weken omdat ze het eerder vaak niet kunnen vinden en dat voor onrust zorgt. Bij deze zwangerschap thuis voor het eerst het hartje gehoord bij 11 weken.
Hier ook met 13 weken, maar het is nr 3 dus dan groeit t iets harder. Ze heeft eerwt gevoeld of ze de baarmoeder al voelde. Die zat al boven t schaambot dus ze had t hartje dan ook snel te pakken.
Hier met 11 weken bij de termijnecho. Maar volgens mij is een hartje zonder echo beelden vinden wel veel moeilijker dan met echobeelden (tenminste dat lijkt mij ), dus misschien doen ze het zonder echobeelden daarom soms pas later. Bij ons zonder echo iig pas vanaf 13+weken.
Bij de vk zal ik hem rond de 15 weken horen, want dan heb ik mijn volgende afspraak. Met de angelsound hen ik m al gehoord
De verloskundige vertelde al dat de kans heel klein was dat we het hartje zouden kunnen horen. Maar ja, tegelijkertijd maak je je toch een beetje zorgen over.... Nu hebben we op de echo (7 +1 w) wel al een kloppend hartje gezien......Maar ja de kans dat het is gestopt met kloppen, is natuurlijk nog altijd aanwezig
Ik hoorde het hartje voor het eerst bij de vk met 15 weken. Daarvoor wel twee mooie echo's gehad waarop het hartje te zien was bij 7 en 11 weken.
Hier met 14 weken. Dit was een extra controle ivm bloedverlies. Anders had ze met 16 weken geluisterd.
Eerste keer met 15,5 weken. Daarvoor controle gehad bij 11,5 weken en dat vond ze te vroeg om het hartje te luisteren.
Mijn verloskundige vertelde mij laatst dat je het hartje vanaf 12 weken kunt horen. Dit zal natuurlijk bij benadering zijn. Bij de een zal dat eerder zijn en bij de ander later. Hangt waarschijnlijk ook af van de plek van je placenta (ligt deze aan de voorkant of niet).
Wat extreem laat allemaal! Hier had ik hem met ruim 8 weken met mijn eigen doppler al gevonden. Vk's doen het vaak niet eerder dan een week of twaalf. Mij is gezegd dat dit 'voor de zekerheid' is omdat men niet 100% zeker weet dat het met een vroegere termijn geen kwaad kan.