10 weken en heel onzeker..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doosje77, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik moet toch even m'n hart luchten hier, want het gaat niet meer weg. Ik ben nu 10,5 week zwanger en ik heb 2 echo's gehad (laatste vorige week donderdag). Ze zagen er allebei goed uit: hartje kloptje, lekker beweeglijk.
    Maar opeens dit weekend werd ik heel onzeker. Ik had bijv. gisteren een verjaardag waarbij iedereen ook mij feliciteerde omdat ze wisten dat ik zwanger was (ik heb het na de 1e echo, na 9 weken, verteld aan iedereen). Maar omdat de misselijkheid steeds meer afneemt (had ik sowieso al niet echt last van) en ik ook niet echt last heb/had van gevoelige (.) (.), heb ik niet veel 'punten' waaraan ik merk dat ik zwanger ben.
    En dat maakt me nu zo onzeker. Ik heb nog geen buikje, voel natuurlijk nog niets bewegen en dan begin ik te twijfelen: ben ik nog wel zwanger? Doet alles het daarbinnen nog wel? Ik vind het zo eng.

Misschien had ik het ook nog niet moeten vertellen aan iedereen, maar omdat alles er zo goed uitzag dacht ik dat het wel kon. En ik durf natuurlijk ook niet de verloskundige te bellen om te vragen of ze het nog eens wil checken. Dat is toch wel te sneu. Bovendien heb ik 28 jan. weer een echo (nekplooimeting). Maar dat voelt heeeeeeeeeeel lang :(

Ik lees hier natuurlijk ook zo veel verhalen dat het misgaat dat ik toch niet onbezorgd hiervan kan genieten. En soms blijkt bij sommigen dat het ineens toch niet meer goed zit, dan denk ik: merk ik dat wel? Of ook niet?
    Stom.

Nou ja, ben blij dat ik het even kwijt kan hier. Hoop dat jullie me geen zeikerd vinden.

2. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

30 mrt 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    he meis,

ik heb het zelfde hoor ik krijg dinsdag een echo om te kijken of alles goed gaat ivm een vmk voor deze zwangerschap maar wanneer ik niets merk word ik helemaal onzeker. gelukkig vanochtend weer gespuugd!! hahah maar keep your head up girl

3. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    hallo

ik had dit bij mijn eerste zwangerschap ook,, begin hele zere borsten, later niet meer en verder helemaal nergens last van. was ook heel bang... maar negen maanden later een prachtige zoon. en toch ben ik er ook deze keer weer bang om. ik had de eerste week heel erg honger en nu ook l niet meer. heb 11 feb de eerste echo, maar komt vast goed , en bij jou vast ook :)

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey meid,

Het is vrij herkenbaar, en ik denk dat iedere pas zwangere er last van heeft. Pas op het moment dat je leven gaat voelen ga je je iets geruster voelen. Maar dan ga je je zorgen maken als je het "even" niet voelt. Vervolgens ben je de magische 28 weken grens voorbij en dan ben je bang voor een vroeg geboorte.

Ik denk dat het vrij normaal is dat je je als zwangere vrouw zorgen maakt over de toekomst van je kindje. Dit zal dus denk ik ook niet meer overgaan. Probeer er juist een beetje van te genieten op momenten dat het lukt. Nu is alles misschien nog heel onwerkelijk.

Misschien is het een idee om een angelsound aan te schaffen, dit heeft voor mij toch wel enorm goed geholpen. En dat je misselijkheid nu al afneemt zegt niets, bij mij was het ook over van de een op de andere dag:D.

Knuff

5. anne1979

anne1979 Actief lid

26 feb 2009
    102
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde. Ik merk dat ik deze week, na de 2e echo, wat meer vertrouwen krijg. De weken na de eerste echo en ook daarvoor vond ik ook killing. Ik heb ook een angelsound gekocht en die stelt me wel dagelijks gerust. Afgelopen donderdag moest ik naar de verloskundige. Het duurde echt een kwartier voor ze het hartje kon vinden. Gelukkig had ik vlak daarvoor thuis het hartje nog gehoord (je wordt zelf ervaren in het zoeken :)). Anders was ik daar helemaal gestresst geraakt. Misschien heb jij er ook wat aan?
    Veel geluk gewenst.
    Groetjes, Anne

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijne reacties, thanx!! Het is toch heel fijn om te lezen dat je niet de enige bent en om ervaringen van andere te horen.

Maar blijf gerust aanvullen als je dit leest en je hebt het ook. Hup, eruit met die frusties!

Die Angelsound is misschien wel een hele goede tip....ben wel bang dat ik dan chronisch met dat ding op m'n buik rondloop, maar misschien krijg je juist wel wat meer vertrouwen erin. Vanaf wanneer kan je het hartje horen?

@mamavandjim: honger? ik het het uitgevonden! Jeetje mina wat ik naar binnen kan stouwen hee...pfoei! Maar ik let m'n hele leven al op m'n gewicht (klein eetprobleempje gehad) en boulimia bevalt me dan toch wel wat beter hihihi
    @blondoniempje: ik heb ook een vmk gehad de maand voordat het raak was. Nou ja, dat denk ik. Ik ben 3 weken lang ongesteld geweest en mijn ha dacht dat het een vmk is geweest. Het voelt niet zo erg, want het kon gewoon niet goed innestelen. Misschien hadden we het wel nodig voor een goede en vruchtbare zwangerschap!

7. anne1979

anne1979 Actief lid

26 feb 2009
    102
    0
    0
    over dat chronisch met dat ding op je buik lopen, dat herken ik ook. Mijn vader zei meteen streng tegen me dat ik dat niet te vaak moest doen. Hij kent me goed :). Ik heb mezelf een verbod opgelegd om vaker dan één keer per dag te luisteren. Doe het meestal 's avonds in bed. Heel af en toe negeer ik mijn verbod, hihi. Toch geeft het me zekerheid en vertrouwen; het is in deze periode de enige manier om te weten of ie het nog doet ;). En ik denk maar zo, als het mis is wil ik het ook zsm weten. Ik kon het hartje vinden vanaf 9 weken.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het is met 10 weken normaal dat je kwaaltjes minder worden. Ik had dat ook, en idd ik werd er ook wel onzeker van. Nu heb ik nog steeds nergens last van, behalve dat ik de baby al voel (af en toe).

Ik ben overigens niet aan een angelsound begonnen, want als ik het hartje niet zou vinden weet ik niet hoe ik zou reageren.
    Ik hield mezelf altijd voor dat je wel vertrouwen MOET houden. Als het mis is, is het mis en ook met een angelsound red je daar niks mee, hoe hard het ook klinkt...

9. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hier precies het zelfde. voel me al heel het weekend onzeker en twijfel me wat af.
    heb al twee echo's gehad en de vk kon afgelopen maandag ook het hartje horen :), maar toch. nu heb ik vrijdag de 12 weken echo en moet ook nog alleen geen. heb niemand die mee kan :(. begin het wel eng te vinden nu om alleen te gaan, morgen ff bellen of er niet eerder of later een plekje is vrijgekomen dan kan mijn man meegaan

wat kost zo een angelsound? en waar krijg je dit?

groetjes

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja zo'n angelsound heeft idd voor- en nadelen. Ik ga het eens met m'n vriend bespreken, horen wat hij ervan vindt. Van de ene kant wil ik er niet in doorslaan en idd vertrouwen houden, van de andere kant lijkt het me wel prettig om te gaan slapen en eerst nog even het hartje te horen.

@ Jerlin: het allereerste topic boven in gaat over de angelsound. Er staat ook een link in. Grappig, want we zijn bijna even ver! Of loopt jouw banner niet helemaal gelijk? Wel spannend hoor!! Wat gaan ze doen met 12 weken?

11. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    banner loopt als het goed is gelijk, volgens de laatste echo. echo vrijdag is gewoon een controle en termijnbepaling. nekplooimeting doen we niet, aangezien het kindje altijd welkom is. mocht er iets zijn dan hebben we een grote kans dat het met de 20 - weken echo wel uitkomt.
    en wat de angelsound betreft heb net de site bekeken en ga eens in discussie met mijn man ;). hij riep net niet meteen, je bent gek :p. las dat ze heel snel leveren, dat is natuurlijk ideaal.

succes,

groetjes Jerlin

12. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    heb gelukkig de echo kunnen verplaatsen naar kwart voor vier. nu kan mijn man gelukkig meegaan :).

groetjes

Deel Deze Pagina