vanvond op de bank had ik 4 voorweeen achter elkaar om 20:00 de laatste en nu heb ik een harde buik... is dit normaal? ik las het volgende op internet: "Voorweeën komen vaker voor bij vrouwen die een tweede of volgende kindje krijgen. Dit komt omdat de buikspieren je baarmoeder minder goed ondersteunen" er staat echter niet bij vanaf hoeveel weken hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb sinds week 14 of zelfs nog veel vroeger harde buiken. Heb ze nu nog steeds. Om de 2 weken wordt mijn baarmoederhals opgemeten of deze niet korter wordt. Volgens mij zijn harde buiken vrij normaal in de zwangerschap, alhoewel het er niet heel veel mogen zijn geloof ik, en ze moeten ook niet gepaard gaan met pijn ofzo. Maar dat weet ik niet zeker. Ik had er soms wel 30 op een dag, moest acuut stoppen met werken van de arts, en rust hebben.
Ik denk zolang het er 4 zijn het allemaal wel meevalt en niet echt helemaal voorweeën te noemen zijn... misschien indalingspijn?
Hoe voelen voorweeen nou precies. Ik heb ook soms een hele harde buik dan lijkt het alsof ik heel veel heb gegeten en kan ik bijna niet meer lopen en dan heb ik ook krampen in me buik maar dan is het na een dagje of paar uurtjes weer over. Zijn dat harde buiken? En moet ik me zorgen maken?
Ik weet wel dat harde buiken op zich niet erg zijn. Mits je ze meerdere per uur hebt. Dat is een teken van je lichaam dat je dus rustiger aan moet doen. Ik heb tijdens het werk, soms wel een harde buik. Soms vaker, mijn VK zei me goed op te letten en mocht ik er meerdere tijdens me werk krijgen, dat ik een stapje achteruit moet doen. Qua voorweeen, zou idd misschien indalingsweeen zijn. Maar als je maar 4 hebt en een harde buik erachter aan, zou ik me geen zorgen maken.
Een harde buik is meestal niet echt pijnlijk, eerder vervelend, het geeft een wat gespannen, kramperig gevoel. Soms zat er bij mij wel een pijnlijke tussen, maar niet constant. Voorweeen doen wel echt pijn vind ik, lijkt op menstruatiekramp, voel je onderin je buik.
harde buiken noemen ze ook wel voorweeen is meestal onschuldig hoor ,maar als je het niet vertrouwd bel je toch even je vk heb ik ook gedaan heb gister even aan de monitor gelegen was niks ernstig ,zit nog pot dicht ! het is gewoon irritant maar echt heel onschuldig meestal .
Ik had ook vanaf een week of 28 last van voorweeën.. het is niet goed, maar kan geen kwaad, mits ze niet met regelmaat komen.. Ik moest het wel rustiger aan doen.. is vaak ook een teken om dat te doen