Hallo dames, Ik heb een vraagje. Omdat ik via de MMM zwanger ben geworden en de groei van het kindje in de gaten gehouden moet worden omdat ik een darmverkorting heb, blijf ik bij de gyn en ga ik niet naar de VK. Wat ik me afvraag, bij de vk lijkt iedereen altijd zoveel informatie te krijgen en wordt gevraagd hoe het met je gaat etc. (het lijkt me 'leuker' bij de VK ) Bij de gyn heb ik het gevoel dat dit niet zo is (dat moet nog blijken aangezien ik pas 1 keer bij de gyn ben geweest voor een echo met 7 weken) Zijn er meerdere dames hier die ook alleen bij de gyn zijn en niet bij de VK? Hoe ervaren jullie dit?
ik ben bij me vorige 2 zwangerschappen bij de gyn geweest en niet bij de vk ja ,wat moet,moet kan je niks aan doen of veranderen
Ik heb mijn 1e zwangerschap bij de VK gelopen, de 2e en nu met de 3e bij de gyn. De VK neemt wel wat meer tijd voor je, maar de gyn informeert ook altijd wel of alles goed gaat. Als ik vragen heb stel ik ze gewoon en ik krijg ook gewoon antwoord. Voordeel van de gyn is dat ik iedere keer een echo krijg en de kleine dus regelmatig kan bewonderen.
Ik loop ook bij de gynaecoloog. Er wordt altijd gevraagd hoe het gaat en ik heb het idee dat ze wel de tijd voor me neemt. En zoals al is gezegd, voordeel is meerdere echo's. Tot 34 weken bijna elke controle een echo gehad!
ik heb dat probleem bij de gyn niet er word altijd uitgebreid gevraagt hoe het met mij gaat en de afgelopen week is gegaan vind dat erg fijn en ze neemt de tijd voor je die ik dus heb. je word niet zomaar binnen 5 minuten de deur uitgeschopt bij wijze van al zit je er 15 minuten. maakt haar niets uit. dus heb er geen ervaring mee
Misschien maak ik me dus zorgen om niks Hormoontjes he 8) Misschien dat de eerste 'zwangere' afspraak wat kort was omdat er nog vanalles mis kon gaan, ze dacht misschien, blíjf eerst maar eens zwanger... zou voor mij een goede reden zijn. Ik ben in ieder geval gerust gesteld, bedankt dames!
Ik heb elke zwangerschap bij de gyn gelopen. Had dezelfde bij mijn miskramen en eerste drie zonen en die man was geweldig! Informeerde altijd naar mij/ons hoe het ging en wat ik voelde... kon ook altijd wel bellen, kreeg altijd belletje terug. Nu loop ik wederom bij de gyn en ook deze vrouw neemt alle tijd. Nadeel is dat je bij een afspraak wel rekening moet houden dat het spreekuur altijd uitloopt Maar goed, nu ik weet waarom is dat niet erg. Veel succes bij de gyn, en als je vragen hebt, gewoon stellen hoor! Liefs
Ik loop ook bij de gyn en ben nog nooit bij een VK geweest. Moet zeggen dat ik het als positief ervaar hoor. Het is een rustige man die openstaat voor allerlei vragen en ze ook allemaal beantwoord. Ook krijg ik elke controle een echo, heb dus al veel foto's van de kleine. Moet zeggen dat ik het niet mis dat ik niet bij de VK loop.
De eerste zwangerschap heb ik tot bijna op het eind bij de verloskundige gelopen en deze zwangerschap bij de gynaecoloog. De gynaecoloog bevalt mij beter, terwijl ik ook mijn bedenkingen daarbij had. Hij neemt alle tijd (waardoor je vaker moet wachten) en inderdaad wordt er bij iedere controle grondig naar die kleine uk gekeken. Ik maak trouwens voor ieder bezoek een lijstje met vragen die me in de loop der tijd te binnen zijn geschoten. Soms is het één vraag soms ook meerdere.
Hmmm, als ik jullie zo hoor ben je zelfs beter af bij een gyn. Ik ben alleen nog maar bij een verloskundige geweest, maar hier sta je dus echt zo weer buiten. Vanavond ook weer. Een half uur in de wachtkamer gezeten, binnen 5 minuten weer buiten. Ze vraagt alleen maar hoe het gaat, meet je bloeddruk en je buik, even snel snel hartje luisteren en nieuwe afspraak maken. That's it. Dus ik zou me er maar neit zo'n zorgen over maken, de verloskundige neemt volgens mij nauwelijks meer tijd voor je, hoor.
Hoi, Ik zit onder controle bij de huisarts ipv verloskundige (woon op een eiland en hier heb je geen vk) en ik heb ook altijd het idee dat het bij de vk veel leuker is. Ik sta altijd binnen 5 min. weer buiten. hij kijkt snel even de bloeddruk na, even wegen en even hartje luisteren en klaar. Dan moet ik zelf eventueel nog vragen stellen, maar anders krijg ik niks geen uitleg of wat dan ook. Dat is wel jammer.
Bij de 1e zwangerschap had ik teveel vruchtwater en heb ik vanaf 30 weken bij zowel gynaecoloog als verloskundige gelopen. Uiteindelijk ben ik met 37 weken weer overgedragen aan de verloskundige, zodat ik gewoon thuis mocht bevallen. Nu ben ik zwanger van een tweeling en moet ik dus onder behandeling van de gynaecoloog bevallen, maar ik sta ook gewoon onder controle bij de verloskundige. Zij vinden het leuk om mijn zwangerschap in de gaten te houden en na de bevalling moeten zo toch ook de kraamvrouwcontroles doen. Moet je ook in het ziekenhuis bevallen of kan het zijn dat je op het einde gewoon voor een thuisbevalling mag kiezen? Misschien dat je dan gewoon bij beide onder controle mag staan? Ik vind trouwens de controles bij de verloskunige ook gezellig, vooral de baarmoederhoogte opmeten en de ligging van de kindjes voelen en de hartjes horen. Bij de gynaecoloog is wel het voordeel dat ik elke keer een echo krijg.
Mogen jullie, als je onder begeleiding bent van een gyn, je niet aanvullend laten begeleiden door een vk? Dat wordt hier nogal eens gedaan... Je gaat naar de gyn voor de 'medische' kant van je zwangerschap en voor echo's en gaat naar de vk voor meer informatie en een uitgebreidere begeleiding.
Ik sta momenteel nog onder controle van het ziekenhuis maar wil echt graag terug naar mn eigen vk praktijk! Ik heb daar meer een band mee, dan alle verschillende vk's en gyns in t ziekenhuis (ja helaas heb ik er nu zo'n 8 gezien)
Ligt denk ik ook heel erg aan je VK of gyn.... Nou ligt dat ook aan mij maar bij de Vk stond k ook altijd met 5 minuten weer buiten. De gyn gaf (tijdens nacontrole na de bevalling) juist veel meer info en daarbij voelde ik me veel meer op mijn gemak, ondanks dat het een man was, wat ik nooit verwacht had. Zelfs toen ik in het zh moest blijven en een van de vk's langs kwam die ik 5 x had gezien toonde ze echt totaal geen interesse, de gyn's en kinderartsen die 's ochtends de ronde deden juist wel. Maar ja, je gaat er ook niet heen voor de gezelligheid toch?