Lage placenta help.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door PreciousBaby, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PreciousBaby

PreciousBaby Actief lid

29 jan 2019
    164
    242
    43
    Vrouw
    Hoi hoi

Vanmorgen had ik een bloeding waarvan ik niet wist waar het vandaan kwam. Het was niet heeeeel veel maar ook niet weinig. Ik mocht dus op de spoed uur komen voor een echo.

Gelukkig klopte het hartje en bewoog de baby ook. Alleen toen ik vroeg weet u waar de bloeding vandaan kwam zei ze je hebt een lage placenta zie ik op de echo. Ik vroeg of dat gevaarlijk was of voor bv miskramen kan zorgen. Ze zei dat ze hier geen uitspraak over kon doen en dat de arts me verdere uitleg zou geven. Ik moest wachten op de gang. Na 5 min komt er een dame naar me toe met de mededeling dat omdat het hartje klopt de arts geen tijd heeft voor een gesprek omdat het druk is en werd ii naar huis gestuurd. Nu voel ik me erg rot want ik weet totaal niet wat het nu betekend een lage placenta hebben. Iemand ervaring?

Bijgevoegde bestanden:

2. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hoi!

Ik snap helemaal je onzekerheid. Wat naar dat je zo weer naar huis bent gestuurd. Ik ben nu 15 weken zwanger e heb ook een voorliggende placenta. Vanaf een week of 6 erg veel bloedingen gehad en regelmatig een echo. Ik mocht bijv niet meer zwaar tillen, gemeenschap hebben o.i.d om de druk op de placenta te verminderen. Ik werk in de zorg en ben daar voornamelijk met zware werkzaamheden bezig. Sinds een week of 3 werk ik meer op kantoor en is duidelijk te merken dat de bloedingen veel minder zijn.

Het zou kunnen dat de placenta door de groei van je baarmoeder 'omhoog getrokken wordt'. Dit gebeurd in ongeveer 70%. Dus misschien ligt hij over een paar weken wel iets meer omhoog. Ik hoop het voor je!

Liefs

3. PreciousBaby

PreciousBaby Actief lid

29 jan 2019
    164
    242
    43
    Vrouw
    @Caro25 wat fijn om te horen. Stelt me toch weer gerust. Ik hoop voor ons beiden dat het meegroeit met de baby naar de juist plek. Zoiets las ik ook op Google

4. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier was t ook zo. Mochten zolang die beneden lag niet intiem zijn. Dus daar zou ik wel even op letten als ik jou was dn idd geen zware dingen sjouwen. Uiteindelijk naar boven gegroeid en alles is ok nu. Wel moeilijk om babys gezichtje daardoor mooi op de echo te krijgen zonder dat dat ding er half voorligt haha.

5. AprilM

AprilM Lid

9 apr 2017
    89
    67
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook een voorliggende placenta. Kreeg het advies rustte nemen en zo min mogelijk zwaar werk te doen en te tillen. Sindsdien zijn bij mij de bloedingen een stuk . Wel ontzettend vervelend dat ze je zo naar huis hebben gestuurd. Bij zorg of een nieuwe bloeding gewoon weer bellen hoor! Sterkte!

6. AprilM

AprilM Lid

9 apr 2017
    89
    67
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoo was nog aan het typen. Bloedingen zijn sindsdien een stuk verbeterd*

7. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Heb vorige ween mijn 20 weken echo gehad. Bij mij was het 'kantje boordje' zei de dokter.

Dit wordt wel opgevolgd door de gynaecoloog. Moest wel oppassen voor bloedingen en meteen bellen/naar het ziekenhuis gaan.

Op de echo kan je links de placenta zien, dan in het midden voetje van de baby en eronder de baarmoedermond (waar de pijl staat).

Hopelijk verschuift dit met de groei van de baarmoeder!

Ik doe het rustig aan. Maar werk op kantoor en zit heel de dag achter de computer :/...

Bijgevoegde bestanden:

8. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb tot 17 weken dagelijks gebloed, bruin/roze/helderrood vaak inclusief krampen, vanwege een laagliggende placenta. Ineens was het over! Met de 20 weken echo bleek ie omhoog getrokken te zijn.

Geen paniek dus! :thumup:

9. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Wij kregen met de 20-weken echo ook te horen dat de placenta voor de uitgang ligt. Alleen heb ik geen last van bloedverlies. We kunnen alleen maar afwachten en hopen dat die nog mee omhoog getrokken wordt.

Deel Deze Pagina