Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en afgelopen woensdag hebben we een echo gehad. Hierop was een kloppend hartje en een bewegelijke baby te zien! Nu vroeg ik me af wat de beste tijd is om een pretecho te laten maken 3d/4d. Vroeg in de zwangerschap zie je nog niet zoveel maar de kans dat je het allemaal niet zo goed meer ziet als je tot het eind wacht is ook erg groot. Wie van jullie heeft een pretecho laten maken en wanneer?
volgens mij wordt door de meeste centra 24-28 weken geadviseerd. Vanaf die tijd heeft je kindje wat meer vet op het lijfje, maar kun je nog wel veel zien. Na de 28/30 weken wordt het eigenlijk te groot. Hoewel er ook dan soms nog heel mooie beelden gemaakt worden hoor. Ideale tijd is +/- 26 weken zover ik weet. Wij zijn overigens met 25w4d geweest. Foto's zie album..
Wij zijn met bijna 17 weken geweest (16+4) De fotos daarvan staan in mn album. Wij gaan overigens met een week of 24 a 25 weer daarna heeft het geen zin meer met een tweeling. Ja het heeft wel zin maar krijg je ze er niet mooi helemaal meer op.
ik ben met 23wk en 6 dg geweest en had heel moi beeld (zie album) en vond het fantastisch. alicia lag er niet al te goed voor maar ze deden erg hun best om mooie plaatjes te krijgen. ze lag met haar kontje in me bekke toen dus ze zagen geen geslacht maar die wist ik al door de 20wk echo dus was niet z;n drama. eigenlijk maakt de tijd van de cho niet zo veel uit als je kindje er maar goed voo rligt. alicia had der voetjes in der gezicht en navelstreng liep voor de hoofdje door maar zoals je ziet waren de fotos erg mooi. we zagen meteen da ze mijn neusje en overbijt had en toen ze geboren was leek ze precies en was nog mooier dan ik had verwacht
Handig dit topic. Ik ga morgen even bellen voor een pretecho (krijgen hem gratis van het echo bureau ) MAar dan heb ik een beetje een richtlijn voor wanneer ik de afspraak moet maken!
Bedankt voor jullie reakties! Ga zeker een afspraak maken want de foto's in jullie albums zijn geweldig. Bij onze eerste bestond het nog helemala niet. Bij de tweede dacht ik ja, bij de eerste niet dan nu ok maar niet. Maar vind het nu echt zo gaaf dat ik zoiets heb wil dit ook wel eens meemaken! Enig idee of er wachttijden zijn? Hoever je van tevoren moet bellen?
Ik heb met 12 en 20 weken medische excho gehad en met bijna 16 weken pretexcho laten doen en ga met ong 23 weken weer. Met kleine 16 weken stond het er nog goed op maar vandaag met kleine 20 weken niet meer. Het past er dan niet helemaal meer op.
Wij gaan met 27 weken een pretecho laten maken. We hadden aan die vrouw die onze medische echo's (met 10 en 20 weken) had gemaakt gevraagd wanneer we dat het beste konden doen en zij raadde ons dus met 27 weken aan.