Hallo, Heb vanavond onze eerste echo gehad en het hartje van de baby klopt zo mooi en de baby beweegt heel goed. Helemaal blij dus. De VK vond alleen ook nog een vruchtzakje, maar daar zat heel weinig in. Ze zag volgens mij alleen nog een dooierzakje. Betekent dus dat ik eigenlijk zwanger was van een tweeling, maar dat 1 baby het niet gered heeft!! Vind het zo'n gek idee en moet het maar een beetje loslaten. De VK zegt dat het heel vaak voorkomt. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat het vreemd voelt dat er eigenlijk 2 kleintjes zaten. Waarschijnlijk is het in het begin dan al mis gegaan. Hoe lang ben je nu zwanger? Heb het zelf niet meegemaakt, maar er inderdaad wel vaker wat over gehoord. Het schijnt nog aardig veel voor te komen. Geniet van je zwangerschap!
Hoi, Een vriendin van mij heeft dat ook meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat het een vervelend idee, maar probeer maar zo te denken dat het waarschijnlijk niet goed geweest zou zijn. Ik wil je toch hoe dubbel ook feliciteren met je zwangerschap
Het schijnt dus heel vaak voor te komen alleen doordat we nu al vroeg echo's krijgen wordt het eerder ontdekt. vanishing twin wordt het genoemd geloof ik. Bij de zwangerschap van mijn jongste dacht ik een mk te hebben bij de echo zagen we toch een beebje terwijl ik wel gewoon bloed en stolsels was verloren. De gyn zei toen dat ik of een tweeling had of dat het hematoom was. Niet helemaal duidelijk dus. Ik was allang blij dat er nog iets zat dus verder heb ik er niet echt meer overnagedacht. Sterkte ermee
Bedankt voor jullie reacties! Het kan volgens mij ook zo zijn geweest dat ik en dubbele eisprong had, maar dat dat lege zakje niet bevrucht is geweest. Ga er verder ook niet over denken en richt me lekker op de baby die er wel zit, helemaal fit en wild haha. Over twee weken weer een echo, ben benieuwd hoe het er dan uit ziet allemaal. Ben nu 10 weken zwanger!!
Hallo Minny, Ik had dit ook, bij eerste echo was nog een lege vruchtzak te zien. Dit komt echt heel vaak voor. Vroeger had je nog helemaal geen echo-apparatuur, dus werd het nooit ontdekt, maar tegenwoordig zie je dus vaak wel dat er in aanleg 2 kindjes waren. Probeer er dus niet te zwaar over te denken, het komt heel vaak voor (en nog steeds heel vaak onopgemerkt). Groetjes, Marijn
Dank voor je geruststellende bericht Marijn. Leuk dat we even ver zijn, ik ben ook 10 weken zwanger, 8 april uitgerekend. Heb vanmiddag de intake gehad bij de vk. Beetje lage bloeddruk, 90/55, maar was niet erg zei ze.. En jij?
Hai Lotte, Ze zei alleen dat ie aan de lage kant was, maar ze vond het niet erg ofzo. Zei juist dat het voor de baby juist beter was. Hoeveel weken ben jij?
Oh okee gelukkig Kan alleen soms lastig zijn voor jezelf he, want je kan meer duizelig zijn. Ik ben 26 weken, jij?
Dat jullie nog overeind kunnen staan bij zo'n bloeddruk. Ik heb m wel eens 110/60 gehad en toen ging ik bijna onderuit (was wel na een operatie) Mijn bloeddruk ligt altijd rond de 120/80
Haha Romy, is dat zo laag dan? Ben wel eens duizelig, maar heb ook last van hyperventilatie, dus denk eigenlijk altijd dat het daaraan ligt.