1ste echo gehad!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tassie26, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie26

Tassie26 Lid

10 mrt 2008
    59
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Gisteren hebben we een eerste echo gehad met 6 weken en 2 dagen...
    En het hartje klopt als een gek! Volgens de VK klopt het hartje mooi en ziet het zakje er goed uit en de rest van mijn baarmoeder ook. Geen afwijkende dingen en geen vocht/bloed. Het vruchtje was precies op de goede afmeting zoals wij de duur van mijn zwangerschap hadden berekend.

De reden dat wij zo'n vroege echo hebben gehad is door mijn 2 eerdere miskramen. Ik was vanaf het moment dat ik een zwangerschapstest thuis deed een zenuwenlijer 1ste klas. Maar gisteren mochten we eindelijk dan kijken naar ons wondertje. Zoals alles er nu uitziet ziet de VK geen reden dat de zwangerschap niet door zet. Alles ziet er mooi uit,Maar ja dat is géén garantie en die kan ze uiteraard ook niet geven.....

De VKpraktijk is erg klein en de mensen die voor mij waren in de echokamer kon je goed horen praten in de wachtkamer. Dus ja wij waren aan de beurt en dan nog vertel je effen vlug je voorgeschiedenis en hoe onzeker ik was aan de echoscopist. (of hoe zo iemand dan zo heet)
    Die vrouw was zo lief en aardig. Maar bij een uitwendige echo konden ze alleen licht een zwangerschap zien en niet het vruchtje dus dan maar inwendig. Maar ik moest nog plassen van haar(stom dat ik het niet eerder had gedaan had het moeten weten) Ik liep dus een volle wachtkamer in en al die zwangere keken me aan.. Schaamde me dood en keek naar de grond want ze hadden elk woord kunnen horen.

Toen ik weer terug kwam kreeg ik de inwendige echo en toen we het hartje zagen kloppen kwam de golf van tranen en spanning eruit. En ik maar denken niet te hard janken want die wachtkamer zit vol! Slaat eigenlijk nergens op. Ik denk dat die zwangere in de wachtkamer het meer sneu voor ons vond wat er gebeurt is en het zeker niet raar vinden. Maar op dat moment voel je dat anders.

Er is wel een enorme last van mijn schouders af en een beetje kan ik nu gaan genieten van mijn zwangerschap. Ik was alleen maar erg sceptisch en redelijk negatief... Is ook niet goed voor je zwangerschap en ook niet voor jezelf.
    Nog nooit eerder hadden we bij de vorige 2 een kloppend hartje gezien wat al zo vroeg zo sterk klopt. Maaruhhhh we zijn er nog niet....
    Nog 6 cruciale weken te gaan en na die 12 weken kan ik pas echt genieten....

Liefs,
    Tas

2. westlander84

westlander84 Actief lid

13 feb 2008
    152
    0
    16
    westland
    meid wat en geruststelling die eerste echo voor je!

de eerste mijlpaal heb je al overwonnen jullie beebje zijn/har hartje doet het nu hopen dat idd alles goed blijft gaan suc6.

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    van harte gefeliciteerd! nu proberen lekker te gaan genieten hoor!

4. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Super meid!

Dat je het hartje hebt zien kloppen..
    Nu maar hopen dat alles goed gaat..

En lekker proberen te genieten..

liefs Shannen

5. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap !
    Ik ben ook volgens de berekeningen 6 weken 4 dagen zwanger
    Ik kwam er eigenlijk afgelopen maandag pas achter gelijk de verloskundige gebeld nu mag ik pas op ruim 9 weken komen voor een intake gesprek
    en pas na de 10 weken mag ik pas een echo !
    Waarom krijgen jullie allemaal vroeger een echo ?
    Daar ben ik best jaloers op want ik ben ook zo onzeker en moet nog zolang wachten !

groetjes

6. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    GEFELICITEERD met jullie zwangerschap, je krijgt vroeg een echo als je bij de gynaecoloog loopt of als je in je voorgeschiedenis al eens een mk of ma hebt gehad.. Anders maken ze pas een echo bij 12 weken omdat je eerder toch niet zo heel veel ziet op de echo.. Je ziet wel het hartje kloppen, maar het kan altijd daarna ook nog fout gaan..

Probeer in ieder geval van je zwangerscahp te genieten en als je gevoel zegt dat het niet goed zit dan moet je gewoon je vk bellen en dit met haar bespreken, misschien krijg je dan eerder een echo..
    Maar een 12 weken echo is echt heel erg mooi. . Ik heb helaas/gelukkig 6 echo's achter de rug ivm ziekenhuisopname etc, maar die van de 12 weken was echt heeeeel erg mooi en duidelijk te zien.

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Tassie 26: gefeliciteerd meid! Ik kan me voorstellen dat je helemaal op een roze wolk zit! En denk maar zolang je jezelf goed voelt, zal de kleine ook wel doorgroeien!

Zelf heb ik 3 maart de 12 weken echo gehad en alles was goed. De volgende controle is nu op 3 april maar ik heb mijn hubbie zover gekregen om een pretecho te laten maken....morgen! Ik heb gewoon niet het geduld om zolang te wachten, dus ik ben erg benieuwd hoe ukkie er morgen uitziet.

Baylee: jij ook gefeliciteerd! Volgens mij is het normaal dat je rond 9 weken de eerste controle hebt bij de verloskundige. Alleen was het bij ons gelijk gecombineerd met een echo, maar dat zal overal wel anders zijn denk ik. In ieder geval een fijne zwangerschap!

8. Tassie26

Tassie26 Lid

10 mrt 2008
    59
    0
    0
    Bedankt allemaal....

En inderdaad ik zit op een roze wolk.... Ik geniet er enorm nu van. En eindelijk durf ik al te gaan fantaseren over hoe de toekomst eruit gaat zien met ons drietjes...

Als ik 12 weken ben wil ik ook graag een pretecho laten maken.... Liefst als het kan iedere maand.... hihih
    En Baylee het is inderdaad meestal met 9 weken dat je je eerste echo krijg. Meestal word hier een intake gesprek aan gekoppeld en een bloedafname.
    Ik mag als ik 9 weken ben ook voor een 2de echo en dan eindelijk ons intakegesprek. Bij de vorige 2 keren heb ik me intakegesprek nooit gered.
    De MK kwamen al eerder opgang. En inderdaad als je een voorgeschiedenis heb en zoals ik met me laatste MK ziekenhuis in en ziekenhuis uit dan word je strenger gecontroleerd.
    Maar meid ik weet dat de tijd voorbij kruipt maar nog effe geduld en dan kan je je beeb gaan bewonderen....

Deel Deze Pagina