Geboortekaartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanne2014, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne2014

sanne2014 Lid

8 aug 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, misschien een ietwat domme maar oke;)

Ik ben zondag 30 weken zwanger van ons 1e kindje en ik vraag me af hoe het zit met geboorte kaartjes, moet je deze gewoon online bestellen bij de firma, een bepaald aantal zodat zij ze hebben klaarliggen, en zodra de kleine er is alles doorgeven? Wanneer en hoe hebben jullie dit gedaan?

Groetjes

2. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Dat kan. Zo heb ik het wel gedaan. Het kaartje was helemaal klaar en ik heb een proefdruk thuis gekregen. Toen ze geboren is heb ik alleen de geboortedatum doorgegeven. De kaartjes hadden we toen snel in huis. De enveloppen had ik al eerder gekregen en die had ik al geschreven. Je kunt de adressen ook online doorgeven, de kaartjes worden dan gelijk gepost zonder eerst naar jouw huis te gaan.

Je kunt ook naar een drukker gaan. De heeft boeken. Die mogen vaak mee naar huis. Je kunt dan een kaartje uitzoeken. Wannneer de kleine er is geef je de gegevens door en de kaartjes kunnen dan meestal de volgende dag opgehaald worden bij de drukker.

3. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik heb het trouwens rond de 34 weken geregeld. Maar in de tekst en het ontwerp had ik me al wel eerder verdiept.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier "staat" het geboortekaartje al klaar met 34wk.
    Als ik bevallen ben hoeft de drukker alleen de datum,tijd en info baby toe te voegen en kunnen ze gedrukt worden.

5. sanne2014

sanne2014 Lid

8 aug 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Dat is wel een goed idee dat je alvast de enveloppen krijgt kun je die vast schrijven.

Moeten we ons toch maar eens voor gaan zitten kijken of we eruit komen haha. Bedankt!

Groetjes

6. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik heb contact gezocht met een ontwerpster die kaartjes naar onze smaak maakt, zij heeft het ontwerp naar onze wens aangepast en als de baby geboren is mailen we de laatste info door en stuurt ze ons de kaartjes.

7. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ook een tip is om de adressen in word in stickerformaat/adressenformaat te doen. Peace of cake en dan kun je alle adressen printen op stickervellen. 90 cent bij de action voor genoeg stickervellen. Vind ik zelf erg handig. Krijg nu al kramp in mijn hand bij 100 enveloppen schrijven, hahaha;)

8. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier bij 38 weken pas. Alles via de drukkerij uit het dorp geregeld. Scheelde ons veel geld en ik vond het prettiger om samen een ontwerp te maken. Ik heb het kaartje kant en klaar gezien.

9. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohja wij hadden ook een aantal veranderingen. Andere kleur strikje en enveloppen, kost normaal geld. Wij kregen dit gratis!

10. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    100? Zozo. Daar komen wij bij lange na niet aan, hihi

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hihihi nou wij wel bij de eerste hoor, maar het was toen ook meteen om onze adreswijziging door te geven. bij de tweede was het aantal zo ongeveer gehalveerd.

12. sanne2014

sanne2014 Lid

8 aug 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is inderdaad ook handig om te printen op stickervellen! Heb alleen geen printer maar dat moet dan geregeld worden :D

Zijn er nog bepaalde sites die jullie aanbevelen?

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier staan de kaartjes al weken klaar. Moeten enkel nog de geboortegegevens doorgeven. Enveloppen ook al lang in huis.

Besteld via www.geboortekaartjes.nl

Adressen schrijf ik zelf tijdens mijn verlof. Heb dan toch tijd zat :)

14. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben boeken bij Multicopy gehaald :)

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant

Je kunt dan ook gewoon blanco etiketten kopen en die beschrijven met de hand. Heb je ze ook klaar liggen.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb de kaartjes gemaakt via hallmark.nl

Dingen als adres e.d. kun je er alvast goed op zetten (tip: lees het een paar keer heel goed door, heb een keer een koe van een fout gezien op een geboortekaartje. Toch zonde).
    Heb toen proefdrukken besteld in verschillende kleuren. Kaarten zagen er echt mooi uit!

Deel Deze Pagina