Pretecho, doen? zo ja, wanneer?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dagdromer, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Deze vraag zal ongetwijfeld al heel vaak gesteld zijn maar toch....

Mijn vriend zou graag een 3D echo willen laten maken. Ik twijfel nog een beetje omdat ik bang ben dat ik precies kan zien hoe mijn kindje er uit ziet. Je kan tegenwoordig zo ontzettend veel zien dat bang ben dat het straks geen "verassing" meer is omdat wij ook al het geslacht willen weten.

Als je een pretecho laat maken wanneer doe je dat dan? Ik heb wel gelezen dat je als je een 3d wil laten maken je dat moet doen vanaf week 26 omdat anders de huid nog teveel doorschijnt en het onduidelijk word.
    Wie heeft al een pretecho gehad? En dan wil ik graag weten wat de ervaringen zijn. Ik wil graag meer weten over alle soorten pretecho's. 2d/3d/4d. Ik snap trouwens ook niet echt wat ze met 4d bedoelen? Wat is daar anders aan dan 3d?

Ik hoop hier een stuk wijzer te worden! Alvast bedankt!

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

4D is dat ook de tijd klopt zeg maar.... (heb ik tenminste gelezen)

Heb bij mijn zoontje twee 4d echo's gehad...
    eentje met 25 weken (zie mn album) en met 32 weken....
    die met 25 weken was veel mooier... de beelden veel helderder... net of er met 32 weken veel water verplaatsing was (?) en dat je dat op de foto zag.....

Ga nu weer 2x een keer met 18 weken, omdat ze dan kunnen zien wat het wordt en 1 keer met week of 27... dus dan issie net iets molliger, maar nog niet te groot dat het weer van die "rimpelige"foto's worden.....

xxmona

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Volgens mij is een 4D echo hetzelfde als 3D alleen met bewegende beelden. 3D is volgens mij alleen een plaatje, maar weet dit niet zeker hoor.

Wij laten m ook rond de 26 weken doen, zaten eerst ook aan 18 te denken omdat wij ook wel heel graag willen weten wat het wordt, maar bedachten ons toen dat ze daar met de 20 weken echo daar vast ook wel ff naar kunnen kijken :) Lijkt me heel speciaal om je kindje al zo duidelijk te zien.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk ook niet dat ik een pretecho wil. Wij willen ook het geslacht weten, maar als ik ook al weet hoe het kindje eruit ziet is er niks een verassing meer.

Volgens mij als je een pretecho wil doen, kan je dat het beste doen rond de 30 weken, dan heeft het kindje al mooie rondingen, bolle wangetjes enzo.

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Is nog zat te ontdekken aan zo'n kindje hoor..! (mijn mening)..
    en ze veranderen ook heel snel... kan nu niet zeggen dat ik na 2 pretecho's precies wist hoe mijn zoontje eruit zag.....
    Ik vond het juist een hele mooie ervaring en ik heb er vooral in de laatste weken tijdens het eindeloos wachten... heel veel aan gehad....

6. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    Wij hebben een 4d echo laten maken met 27 weken. Het is inderdaad echt niet zo dat je dan al helemaal kunt zien hoe je kindje eruit komt te zien. Er veranderd nog veel aan zijn gezichtje (het word boller, en de contouren worden nog veel duidelijker). Ik vond het wel heel leuk om te doen.
    Het is jammer dat het zo duur is, anders zou ik nu nog wel een keer gaan.

\Het wachten duurt nu inderdaad erg lang en ben heel benieuwd naar hem.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zit te twijfelen of ik een pretecho ga doen! Het leek me leuk, omdat je dan toch nog even naar je kindje kan kijken in die lange wacht weken zonder echo's!
    maar nu moet ik met 26 weken en 32 weken nog groei-echo's krijgen dus nu denk ik dat ik het niet doe!

8. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Wij hebben het niet gedaan omdat ik het persoonlijk te duur en nogal onzinnig vind.
    Maar mijn schoonzus heeft wel hele mooie foto's (3D met 27 weken) van haar dochtertje laten maken. Alleen komen kindjes de laatste weken nog zo veel aan, dat ze echt heel anders uitzag dan op de foto's.
    Ik blijf gewoon geduldig afwachten :)

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi, ik ga maandag een 4d echo laten doen.
    hier een link van het bureau, is in roosendaal. op de website van hun staat dat je het best tussen de 24 weken en de 30 weken. maandag ben ik precies 24weken. ben erg benieuwd!

http://www.echografiebureaubabylook.nl/

ik zal maandag avond zeker even een fototje komen plaatsen!

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben met 26 weken een pretecho laten maken en ik vond het geweldig!. Bij een eventuele volgende zwangerschap gaan we dit zeker weer doen!

11. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij zijn wel een pretecho laten maken met 26 weken... Ik vond het erg mooi om te zien!
    Onze kleine heeft zich mooi laten zien. Wij weten ook wat het word--->een meisje!
    Ikzelf en mijn vriend vonden het heel leuk om te zien hoe ons meisje eruit kwam te zien maar ook voor haar later dat zij zelf de echo terug kan zien! Wij hebben er namelijk een dvd bijgekregen van de gehele echo...

Een van de foto's zie je op de foto onder mijn naam...

12. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik heb het ook laten toen omdat ik het ook als een kadootje voor mijn meisje vind.
    Ik zou ook wel heel graag een dvd met echt bewegende beelden van mezelf in mijn moeders buik gehad willen hebben!

13. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Wij hebben het laten doen met 21 weken.
    Ons kindje kwam toen mooi helemaal van top tot teen in beeld, dat heb je later niet meer, dan zijn ze al te groot.
    Hij had natuurlijk nog geen bolle wangetjes enzo, maar het was zo bijzonder om te zien, alleen die bewegingen al die hij maakte.

Het is echt heel speciaal, ik zou het zeker doen en dan ook rond de 21/22 weken.

14. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    in mijn album staat een foto van 13 en 17 weken (3d)
    dan heb je een beetje een beeld hoe het er vroeg in een zwangerschap uitziet ;) groetjes van Ramona

15. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Bedankt meiden,
    Ik denk dat ik het toch maar doe. Nu nog een goed buro bij ons in de buurt zien te vinden maar dat gaat vast lukken.
    Zo te zien is het merendeel enthousiast dus ik ga er van uit dat het een mooi iets is.

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    4 D zijn bewegende beelden. 3D zijn foto's. Dat is het verschil. Bij 4 D krijg je dus ook een DVD bij.

Ik geloof niet dat je dan precies weet hoe je kind eruitziet. Inderdaad zal er nog heel veel veranderen. Wij hebben het gedaan met 27 weken, maar ik ben nog steeds erg benieuwd hoe hij er uitziet.
    Ik zou het gewoon lekker doen.

17. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik heb hem gedaan bij 26 weken en heb er morgen weer een bij 32 weken. Het is gewoon een hele leuke manier om naar je kindje te kijken.

18. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen en was toen precies 21 weken zwanger. Voordeel is dat je dan nog het hele lichaam op 1 beeld kunt krijgen. Ik had het bijonze eerste 2 niet gedaan (bij de eerste bestond het nog niet) maar vond dit wel een leuk cadeautje op mijn verjaardag. Baalde eerst dat het al gepland stond omdat ze zegegn dat het met 26 weken mooier is maar k heb echt genoten.Het hele lichaampje op een scherm kunnen zien en ook hele duidelijke beelden. Ook zat er al een hoop vet op het hoofdje en buikje. Het is inderdaad wel duidelijk te zien op wie het kindje lijkt maar zo geweldig! Onze 2e dochter heeft hetzelfde mondje en neusje als de andere 2.

4d is inderdaad met bewegende beelden (dan moet het niet slapen zoals bij ons), je kunt dan kiezen of je het ook op dvd laat zetten dat is dan iets duurder. Een vriendin van mijliet het doen met 32 weken en daarom was het slechter te zien als bij ons omdat het dan gewoon ookal wat krapper in de buik zit.

19. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ik ga toch maar eens een afspraak maken.
    Ik heb al van verschillende meiden hier uit de buurt adressen gekregen dus binnenkort zijn er 3d foto's in mijn album te vinden!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb em vandaag, met 28 weken en 3 dagen:) Had al met 21 weken een afspraak gemaakt maar echt alles en overal was vol.

Deel Deze Pagina