Mn grootste zorg.. toch combinatietest

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Buikje81, Jul 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Buikje81

Buikje81 Lid

May 24, 2008
    27
    0
    0
    Projectleider
    Zuid-Holland
    Hai Dames,

Misschien raar maar wie van onze leeftijd heeft ook een test laten doen?
    Wat was daarbij jullie uitslag en komt het in de familie voor?

Na lang wikken en wegen, hebben we besloten om een combinatietest te doen.. Het werd niet echt aangeraden gezien onze leeftijd ( 26 en 28 ) maar omdat het syndroom van down helaas in mijn familie voorkomt, wilde ik het toch laten doen.
    Van te voren hebben mn man en ik goed doorgesproken van wat 'als'..
    Vorige week bloedlaten prikken en morgen echo voor de nekplooimeting..

voel me er heel raar bij, misschien wel een beetje schuldig..

Herkent iemand dit?

liefs M

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik heb het ook laten doen omdat er dus 1 iemand in zit met syndroom van down
    oke ik ben 22 en ventje 31 ja maar ze kijken alleen naar de leeftijd van de vrouw.
    ja je moet meestal bloedprikken als je 9 week en 6 dagen zwanger bent.
    kan ook wat later.
    maar op de echo gaan ze dus de nekplooi opmeten en maak ze fotovoor de zelf met de nekplooidikte erop. en dan gaan ze kijken of het schedeltje en de buikwand netjes dicht zit en ze gaat gewoon ff na de baby kijken en krijg je foto's mee.
    dan gaan ze naar de pc en gaan ze alles invullen van de bloeduitslag en de nekplooi dikte en daar komt dan een kansberekening uit .
    bij mij was de nekplooi dus 1.4mm en kans was erg klein dat ons kindje het syndroom van down had.

maar waarom zou je je schuldig voelen omdat je die test doet?
    nou succes morgen

ohja zie mijn foto' in album bij 13 week de nekplooi

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Tjah, het blijft nog steeds een kansberekening, dat is het rotte. Ik zou het zelf alleen laten doen als het resultaat bepalend is voor het wel of niet houden van het kindje.
    Waarom voel je je schuldig?

4. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

Mag ik vragen wat de relatie tot diegene is in de familie?
    (snapje wat ik bedoel, broer/oom ect)

De oom van mijn vriend is inmiddels overleden maar had het syndroom van down..

Zouden wij daardoor dus ook meer kans hebben hierop?

Ik zou me niet schuldig voelen, je wilt toch weten waar je aan toe bent!
    En wat het beste is voor je kindje...

Sterkte

5. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Ik ben 28, m'n vriend 33, en wij hebben vandaag ook een nekplooimeting laten doen. We lopen geen verhoogd risico, en het zit bij ons ook niet in de familie. Maar waarom zou je je schuldig voelen om zo'n test te doen? Wij hebben het dus wel laten doen, als de uitslag negatief zou zijn zou ik het niet kindje weg laten halen hoor, maar dan ben je toch wat meer voorbereid. Overigens krijg je bij een hoog risico (onder de 1:200) nog extra onderzoek aangeboden.

Ik zou het gewoon doen, al is het maar voor de geruststelling.

Bij mij was de kans trouwens 1 op 6121, we hoeven ons dus niet druk te maken (hoewel je natuurlijk nooit 100% zekerheid hebt). En we hebben ons kindje ook weer kunnen zien, echt geweldig.

6. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    ik en mijn man hebben het ook laten doen, het komt totaal niet voor in de fam. maar mijn zwangerschap verloopt niet zo lekker al vanaf het begin niet en ik wilde het gewoon uitsluiten. de nekplooi was 0,9 dus heel erg goed en het bloed was ook super. daarbij moet je je nooit schuldig voelen als je het beste voor je kind wil.

7. Buikje81

Buikje81 Lid

May 24, 2008
    27
    0
    0
    Projectleider
    Zuid-Holland
    Hoi Dames,

Ik zal eerst even uitleggen waarom ik me schuldig voelde..
    Wij hadden nl besloten om het kindje niet te houden op het moment als de testen lieten zien dat het kindje afwijkingen had. Daarom hebben we ook in de 1e instantie de combinatietest laten doen.

Ten 2e heb ik niet 1 maar 2 nichtjes met het syndroom van down. De vader is de broer van mn moeder.. ik ben hier van heel dichtbij mee opgegroeid en had voor mezelf besloten dat als ik ooit aan kinderen zou gaan beginnen, de mogelijk testen zou laten doen.

Gelukkig hebben we gisteren de uitslag gehad....
    Het is niet erfelijk en wij hadden een uitslag van 1 op 5000!
    We hebben dan ook besloten samen met mn verloskundige dat het natuurlijk een kansberekening blijft. Maar aangezien het er allemaal zo goed uitzag (voor zover ze het konden zien) laten we het hierbij.

Moet eerlijk zeggen, had dit niet verwacht wel gehoopt natuurlijk..
    Dus ik ga nu proberen lekker te genieten van mn zwangerschap samen met mn man!

Bedankt voor jullie reacties!

liefs M

Share This Page