Voor de dames die ook 2 of meer miskramen hebben moeten meemaken. Hoe vaak kregen jullie een echo bij een volgende zwangerschap?
Ik de eerste 20 weken wekelijks en daarna om de week. komt ook Door mijn baarmoeder die niet goed Is.
Hier ook wekelijks,soms vaker,behalve bij de laatste,want toen wisten we het pas bij ruim 19 weken,en 5 weken later is ze geboren. Maar hier wel een geschiedenis van meer dan herhaalde miskramen,10 in totaal,en kindjes allemaal extreem prematuur en dysmatuur geboren. (Zie onderschrift)
Ik had rust bij 1x per 2 weken, maar deze zs vanaf w16 toch niet meer, dus nu wekelijks totdat ik wat meer vertrouwen heb. Maar die echo's zijn echt voor mijn gemoedsrust, medisch gezien is het niet nodig.
Dank jullie! Ik heb nu alweer bijna een week bruinverlies, woensdag al wel een kloppend hartje mogen zien. 11 mei (pas) weer een echo. Voor mij duurt dat echt te lang, mede door het bruinverlies. Ik weet niet zo goed of/ hoe ik het aan moet pakken
Gefeliciteerd wij zaten bij elkaar in de groep. Wat fijn dat je weer zwanger bent! Ik ga duimen voor een plakkers voor jou!'
Gefeliciteerd! Ik kreeg een echo met 7 weken, mocht toen naar de verloskundige en kreeg weer een echo met 8 weken. Toen alleen de termijnecho met 10 weken en over twee weken weer controle met 14 weken en dan willen ze wel weer even kijken. Spannend he? Ik merk nog dat ik soms angstig word, ik denk dat je pas 'zorgeloos' zwanger bent als je eenmaal je kindje voelt bewegen. Maar goed, die grens wordt voor mij ook steeds verlegd. Ik begon met 'ik ga genieten nadat ik een hartje zie' toen werd het de intake moet goed zijn, toen de termijnecho en nu denk ik weer even de 14 weken controle afwachten. 😅
Ik ben nu al een tijdje moeder van een gezonde zoon maar heb daarvoor 2 x ma en 1 x mk gehad. Bij de 4e zwangerschap had ik echo's met 6+4, 8+6, 10+3, 11+3 (officiele termijnecho), 20 weken en 33 weken. Alleen 10+3 was op eigen verzoek omdat ineens de kwaaltjes over waren (en deden ze totaal niet moeilijk over). De overige echo's had de vk zelf zo ingepland ivm mijn voorgeschiedenis en onzekerheid. Heel veel succes!