Wie heeft er ervaring mee met weinig vruchtwater? vanwege weinig vruchtwater is mijn 20weken echo niet gelukt en ben ik door verwezen naar het Amphia langendijk ziekehuis in breda vanwege betere echo appratuur...maar waardoor komt weinig vruchtwater en is het slecht? want ze kon niet zeggen of het goed of slecht was en alleen gezegd succes der mee....dinsdag afspraak in het ziekehuis en dan zien we wel verder of ik onder toezicht kom van een gyn enzo wie kan me gerust stellen?
Mijn vriendin had het maar die lekte ook echt vruchtwater. Dus dat is waarschijnlijk niet helemaal het zelfde want dan heb je ook nog kans op infectie. Er konden problemen zijn met de longetjes maar uit voorzorg 2 nachtjes op de IC en het gaat het prima.
Hee Nooky, Ik heb ook te weinig vruchtwater, en heb sinds week 32 rust voorgeschreven gekregen. Oorzaak is onbekend. Ik weet niet hoe 'erg' jouw situatie is. Ze gaan waarschijnlijk in vier 'hoeken' van je baarmoeder de grootste poel opzoeken, meten, optellen en komen zo tot een score. Die moet boven een bepaald minimum uitkomen, anders heb je oligohydramnion. Tik maar eens in Google, dan vind je meer informatie. Het kan zijn dat er iets met de niertjes van het kindje is (zijn die in beeld gekomen bij de echo?). Als het kindje niet goed kan plassen is er ook weinig vruchtwater. Maar vaak is er geen concrete aanwijzing voor of werkt de placenta niet helemaal goed. Er is een verschil tussen 'gewoon weinig vruchtwater', wat niet zo erg hoeft te zijn en oligohydramnion, waarbij je meer kans hebt op complicaties. Ik zou een kopietje opvragen van jouw score (vruchtwater index of afi genoemd) en de normaalcurve passend bij de duur van de zwangerschap als ik jou was, dan weet je precies in hoeverre je afwijkt. Hopelijk loopt het met een sisser af en heb je de volgende keer meer vruchtwater! (ververst elke vier uur, hoeveelheid kan fluctueren) Liefs, Botervliegje
PS Ik werd met mijn waarden (waarden onder de curve, dus olgigohydramnion) bij het prenataal screeningcentrum de volgende dag doorverwezen naar een gynaecoloog die me gelijk bedrust voorschreef, dus dat je tot dinsdag moet wachten lijkt me goed teken!
dankje wel botervliegje zal is google idd en zal die kopie ook vragen dinsdag en de rest ok bedankt en ik hoor alles dinsdag wel en hou je zoiezo op de hoogte botervliegje