Hoi allemaal! Ik lees hier veel over bij de 6e week al een echo....? Nu belde ik net de verloskundige - omdat ik gisteren een positieve test heb gedaan - en die wou in week 12 een termijnecho doen. Nu heb ik op eigen verzoek dat verzet naar week 11, omdat we in die week een groot familie feest hebben, en aangezien de helft in het buitenland woont maar en dán wel is..willen we het in die week gaan vertellen. Dus liever dan in week 11 een echo. Maar is dat normaal dat ze het zo laat doen? Ik zie hier zoveel verhalen over in de 6e week al een echo... Ik heb pas in de 9e week trouwens een intake.... Misschien hebben ze het gewoon druk
De meesten krijgen een vroege echo omdat ze een mk hebben gehad of bij de gyn/fertiliteitsarts lopen. Een 1e echo met 10 of 11 weken is heel normaal.
Meid het is helemaal niet laat. Juist geheel normaal dat ze dan de echo pas doen. Trouwens het verschild ook per verloskundige wanneer ze de echo doen. Die van mij is toevallig juist heel vroeg tja dat is mijn mazzel.
Is heel normaal volgens mij. Ik heb wel een vroege echo gehad (8 weken en 3 dagen), maar dat was omdat ik een onregelmatige cyclus had en niet helemaal duidelijk was hoe lang ik zwanger was. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
Ik moet helaas ook wachten tot en met de 12e week voor een echo... De weken kruipen voorbij Morgen voor een intakegesprek bij de verloskundige, ik hoop dan wel een hartje te kunnen horen, dat zou het allemaal wat werkelijker maken.
Weet je zeker dat dat wel klopt. Ze moeten toch voor die tijd een termijn echo doen. Dit wordt gewoon vergoed door je verzekering net als die van 20 weken.
Het is vrij normaal hoor ik kreeg mij eerste echo bij de zwangerschap van mijn dochter ook pas met bijna 11 weken. Nu krijg ik hem eerder omdat ik niet precies weet hoe lang ik zwanger ben en ik gok op rond de 7 weken! Ik moet wel zeggen dat je met bijna 11 weken al echt een heel mensje ziet! Met 9 weken had ik ook past mijn eerste afspraak bij de verloskundige.
Ik woon in Zweden en hier doen ze niet vaak echo's en de eerste dus pas rond de 18-19 weken.. Heb donderdag wel een afspraak bij de vroedvrouw dus ik ga wel eens horen of ze toch niet al vroeger kunnen doen of tenminste eens horen of ze het hartje al horen (dat kan nu toch al he?) En anders.. aftellen!
Soms kan het hartje al vroeg gehoord worden. Maar dan moet je je niet ongerust maken als je niets hoort. Bij mij kon de gyn het hartje met 12 en 16 weken nog niet (snel) vinden, terwijl het uitstekend ging met onze Ukkie. Misschien was het wel te vinden geweest als ze wat langer gezocht had. (De echo was makkelijker.) PS: Mijn eerste echo stond ook bij 12 weken gepland, maar dat was gezien mijn lange cyclus bij 10 weken.
De eerste keer zou ik een echo met 12 weken krijgen, maar de zwangerschap ging mis. Hierdoor kreeg ik de tweede zwangerschap een echo met 6-7 weken.
Mijn verloskundige liet me dit weten: Bij 9 weken kan je de baby van buitenaf nog niet horen. De baarmoeder zit nog achter het bekken dus dat kan bij een eerste kindje pas vanaf 12-13 weken. Echt balen dat je zo laat een echo krijgt!
Hoi allemaal, Ik krijg de eerste echo ook pas rond de 11 weken, terwijl mijn cyclus onregelmatig was... Het is balen, had het graag eerder gehad. Bij de intake bij de VK heb ik ook niet het hartje kunnen luisteren (doen ze niet) en dus is het voor mij nog zo onwerkelijk. Het is omdat ik 's ochtends misselijk ben, geen eetlust heb, dat ik erg zere borsten heb en dat de menstruatie uitblijft... Anders zou ik er niks van geloven! Liefs!
Hallo allemaal Ik ben gisteren naar de vk geweest voor intake en ze hebben bij mij ook niks gedaan behalve vragen gesteld.. de eerste echo heb ik 11 september pas.. je gaat je toch wel een beetje afvragen of alles wel goed is.. Groeten Nicole
Hi Ik heb ook mijn 1e echo pas met 11 weken. Intake met 8 weken! Weken kruipen idd voorbij! En met 11 weken zie je idd al een heel mensje...ben zo benieuwd of alles goed is!
Ik heb hem ook gehad rond 11 weken, en dat is normaal. Je moet dan nog wel heel lang wachten. Maar meiden die een vroege echo krijgen hebben daar meestal een medische reden voor.
Mijn eerste echo is inmiddel naar voren gehaald, 7 weken. Als het dan 7 weken is....misschien heb ik namelijk een miskraam gehad, en dat gaan ze aanstaande maandag controleren