Nou net de termijnecho gehad. Alles goed dat wel gelukkig (hartje gezien weer), maar jee...wat een naar mens zeg.....het was allemaal vlug vlug vlug en we zagen zowat niks...ze sprong zo over en lulde maar wat snel raak.....en hoppa ding al uit...nou echt....ze heeft misschien 5 min gekeken en dat is volgens mij al te lang. Ik ben vandaag 10 weken...heb getempt en ovutesten gebruikt dus weet 100% zeker dat ik cyclus van 26 dagen heb, zegt zij dat ik 9 weken en 5 dagen zwanger ben nu (uitgaande van 28 dagen cyclus) en op de echo vond ze dat ook. Dat zou betekenen dat ik afgelopen donderdag met de pretecho 9 weken 3 dagen was (wat het apparaat aangaf en klopte met wat ik zei aan de hand van mijn cyclus) en nu (4 dagen verder) pas 9 weken 5 dagen......vaag.... Maar geloof dat ze een marge hebben van een aantal dagen toch? De kleine was donderdag trouwens 2,82cm en nu 3,1cm is dat wel goed? Maak me toch een beetje zorgen. En de echo viel me flink tegen zo...weet dat het geen PRETecho was, maar damn, we kregen de kans niet eens om EVEN rustig 1 minuutje te kijken naar onze kleine.... daarbij duwde ze het apparaat zo hard in mijn buik dat ik denk dat de kleine nu in mijn rug zit ipv in mijn buik.... Maar mijn vraag: hoe moet ik dit zien? Want door temperaturen en ovutesten weet ik dus precies dat ik een cyclus had van 26 dagen. Dus moet ik vandaag 10 weken precies zijn. Maar met 10 weken moet de kleine groter zijn dan 3,1cm toch? En is hij/zij dan niet te weinig gegroeid in 4 dagen van 2,82cm naar 3,1cm?
Hoi mamakitty, Ik heb zelf een echo gehad toen ik 8 weken was en toen was ik precies 8 weken volgens de echo en volgens mijn berekening. Toen heb ik een echo gehad met 10 wk 6 dagen en daar kwam 10 wk 4 dagen uit. Het ukkie was toen 37,7 mm . Komt wel overeen dan met jou toch? Het gaat echt om milimeterwerk en daarom kan het kloppen dat het een paar dagen scheelt. geloof dat de marge iets van 5 dagen is, dus is bij jou niets aan de hand hoor. Hoop dat je iets gerustgesteld bent.
ja heel erg dank je! Maar die 3,1cm is niet te klein voor 10 weken zwangerschap dan? Want ik WEET dat ik dat nu ben..... Dat dat dan klopt....
Nee hoor, ik weet zeker dat ik toen 10 weken 6 dagen zou zijn en hij gaf 10 weken 4 dagen aan en 3,77 cm dus. Dus een aantal dagen verder als jij en ook maar ietsjes groter. Maar als hij/zij net een mm meer gemeten had zaten er zo weer 2 dagen aan. Hoe groter het kindje hoe accurater de metingen worden. Tegen mij zeiden ze dat na 12 weken gaan ze ook het hoofdje meten en dan wordt het nauwkeuriger.
Zo...ik heb nadat ik vanmorgen zo teleurgesteld was over de echo (dat nare mens nam geen tijd voor ons en behandelde me als een klein kind!) de mevrouw van de pretecho gebeld (waar we vorige week donderdag waren) en gevraagd of we die daar mogen doen. Nou we zijn van harte welkom! We hebben m nu staan op 21 aug om 18:00. Ben enorm opgelucht en blij. Dank je wel voor je antwoord! Ben erg gerustgesteld!
Ook al weet je wanneer je eisprong was, het kan altijd afwijken. Ik loop ook een week achter terwijl het niet kan Ik heb een cyclus van 26 dagen en mn ei gehad op 24 juni en mn eerste posi test op 5 juli. De gyn noemde het een diapauze...ja het zal wel hahaha
Een pretecho maakt geen ene verloskundige Daarvoor moet je idd naar een bureau. Een pretecho kan al wel vanaf week 7.
mmm ik heb een afspraak gemaakt bij mijn eigen verloskundige praktijk voor de pretecho. Kon alleen in week 27 van mijn zwangerschap. Het echobureau in Overvecht (Utrecht) doet het tussen de 20 en 27 weken. Met 7 weken kan je toch ook nog maar weinig zien?
Ik denk dat jij dan een 3d-echo bedoelt Jessica. Een pretecho kan ook gewoon nog 2d zijn en die kun je idd al heel vroeg krijgen
Met 7 weken kreeg ik van mijn vk (tevens mijn huisarts) een 1e echo. Met 9 weken en 3 dagen een PRETcho laten maken in Rotterdam waar 2 verloskundigen een pretecho bureau nu hebben en bezig zijn met homeopathie in de zwangerschap en erna. Dus weldegelijk een vk die mijn pretecho maakte en ze gaat ook de nekplooimeting nu doen.
Aha dan ben ik daarmee in de war denk ik. Ik ken alleen maar de 3/4d pretecho. Wist niet dat de 2d ook onder de pretecho's vielen. Overige echo's kunnen idd altijd gemaakt worden bij een echo bureau.
nee hoor zij maken ook pretcho's 3d. Ze heeft bij mij 2d gemaakt en 3d...vroeg ik niet eens om maar vond ze leuk voor me.
Daar zeg je het zelf al, 2 verloskundigen die een pretecho bureau hebben. Over het algemeen doet een "gewone" verloskundige praktijk het niet en word je doorverwezen naar een zgn echo bureau, dat bedoelde ik. En idd, bij een echo bureau kunnen ook verloskundigen werken Snappie
Definitie pretecho: een medisch onnodige echo (2D, 3D of 4D) die veelal gemaakt wordt op verzoek van de aanstaande ouders - vaak tegen betaling - voor het eigen plezier! Heb ik toch maar even mooi bedacht hè? En of deze nou gedaan wordt door de eigen verloskundige of door een bureau maakt geen bal uit. Elke echo die niet wordt gedaan vanuit medisch oogpunt is een pretecho.