Kosten bloedonderzoek

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MamaKitty, Aug 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Zo...ik heb nadat ik vanmorgen zo teleurgesteld was over de echo (dat nare mens nam geen tijd voor ons en behandelde me als een klein kind!) de mevrouw van de pretecho gebeld (waar we vorige week donderdag waren en zo blij weggingen omdat ze alle tijd namen en erg lief waren) en gevraagd of we die (neklooimetingecho) daar mogen doen. Nou we zijn van harte welkom!
    We hebben m nu staan op 21 aug om 18:00.
    Ben enorm opgelucht en blij.
    Want vanmorgen keek ik er echt tegenop om DAAR weer naar terug te gaan met de nekplooimetingecho en de 20 weken echo......
    Maar nu wel bloed voor de combinatietest laten trekken vanmorgen bij dat andere echobureau......moet ik dat nu wel gaan betalen dan?
    Weet iemand dit en hoeveel?
    Wie kan mij hier meer over vertellen?
    Kunnen ze ook het bloed checken en dan die gegevens doorgeven aan mijn huisarts ofzo?
    *morgen bel ik mijn huisarts*

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

de uitslagen duurt wel een paar dagen die krijg je ha ook en de combitest word beneden de 30 niet vergoed dus het bloed ook niet

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Beneden de 36 jaar wordt het niet vergoed (behalve bij een medische indicatie)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dar het z'n 50 euro is het bloed onderzoek.

ik heb het bloed onderzoek met 10 weken wel gewoon vergoed gekregen dus dat weet ik verder niet.

maar het bloed onderzoek van mijn vriend wat 50 euro

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    wat mij verteld is, is dat de gehele nekplooimeting 135 euro zou kosten en je die zelf moet betalen tenzij het medisch noodzakelijk is maar dan doen ze dat ook in het ziekenhuis...

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    de nekplooi combinatie test kost tussen de 140 en 180 euro

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik kreeg pas een rekening van trias dat mijn bloedonderzoek onder het eigen risco valt van 150 euro, en die van mij kostte euro 20,30.
    Maar het ligt er ook aan waar je op onderzocht wordt. Ik had geen speciale testen laten doen, het was gewoon het bloedonderzoek dat je altijd aan het begin van je zwangerschap hebt..

Maar kan je niet vragen of iemand anders die echo's kan doen? Ik weet niet of die dame van het pretchobureau gecertificeerd echoscopiste is? zou dit ff heel goed natrekken want anders zou ik het risico niet nemen iig..... Wel stom dat die andere vrouw zo raar tegen je deed!
    ik heb dit met mijn eerste echo ook meegemaakt in het ziekenhuis, maar de keer erna was ze ineens weer heeeel aardig haahahaha!

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Ja het was echt TE erg hoor....niet leuk zo. En dan zie je ertegenop om daar weer 2 echo's te laten maken. Nou ik wil niet op kijken tegen mijn echo's maar er zin in hebben!

We laten de nekplooimeting en de 20 weken echo ergens anders maken idd. Zij is gecertificeerd echoscoposte, tevens verloskundige en doet vaker nekplooimetingen.

Dus het gaat nu ff alleen om het bloedwerk wat ze nu getrokken hebben voor de combinatietest. Hebben ze vanmorgen getrokken. Dus er is nog niets mee gedaan.

Als het onder de noemer eigen risico valt, zit ik safe want die heb ik al helemaal moeten betalen die 150 euro... ;)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Was dat in bergen op zoom misschien? Wij hebben daar ook de nekplooimeting gedaan, en het was ook echt een stom mens.. Ze was super sago en heel hardhandig toen de baby niet helemaal goed lag voor de meting. De 20 weken echo doen wij daarom bij een echo bureau in Dirksland, op aanraden van de vk.

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik heb alles vergoed gekregen.

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Kreeg laatst al een rekening van het "gewone"bloedonderzoek van de vk.. 39,70.. schijnt tegenwoordig zo geregeld zijn dat bloedonderzoeken vallen onder het eigen risico ongeacht wie het aanvraagd.....

Vind het jammer dat ik dat niet wist, want veel dingen had bij mij niet meer op geprikt te hoeven worden... bloedgroep, antistoffen...
    Het is namelijk mn tweede zwangerschap en alle uitslagen had ik nog.....

Ligt er dus aan wat ze gaan onderzoeken....

mensen die nog geen bericht hebben gehad, schijnt dat de verzekeraar 5 jaar (!) om te mogen declareren....

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Nee was in Almkerk bij SHL...

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Thanx Elmo, ik was te snel met hem te plaatsen, dacht erniet over na.....zwanger he ;)

Share This Page