Wanneer halen ze een kleine bij een voorliggende placenta?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mexico, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik hoor zoveel verschillende verhalen van iedereen , maar heeft iemand dit meegemaakt en zo ja. wanneer halen ze de kleine als je een placenta hebt die voor de uitgang ligt en dus echt niet spontaan mag bevallen?

    xxx
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    volgens mij met een maxium van 38 weken...
     
  3. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja ik hoor dan met de 36 weken en dan weer 38 weken. Maar ik ben als de dood dat het spontaan gaat beginnen want dat mag echt niet. Ik moet vrijdag naar het ziekenhuis en dan wil ik alles weten maar de dagen duren ineens zolang die onzekerheid.

    xxx
     
  4. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Kan ik me voorstellen Mexico...
    WEllicht dat het minium 36 weken is en de max 38 weken...bij een familid hebben ze het kindje pas bij de 38 weken gehaald, dit was een stuitligging maar toch, eerder deden ze daar niet...

    Misschien handig om alle vragen alvast op te schrijven die je hebt voor vrijdag...Anders vergeet je de helft misschien.. :)
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn nichtje die hebben ze met 38 wk gehaald, ze deden een controle met 37 wk en daaruit bleek dat de baarmoedermond nog helemaal gesloten was + haar bloedruk laag en er in een helle korte termijn nog geen bevalling aan zat te komen. ik denk dus dat ze bij jou ook een contole gaan doen en vanuit dat gaan ze bepalen wanneer een keizersnede zou plaats vinden. na de 36 wk mag je kleintje komen maar ik denk dat ze een de kleine gemiddeld halen rond 37 wk als alles er goed uitziet
     
  6. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja ik had al de vorige keer al mijn vragen op papier gezet maar toen waren we voor niets gekomen dus vrijdag ga ik niet de duur uit voordat ik gerust ben en een beetje weet hoe en wat. Dankje voor de reacties ik hoop dat ze 't snel halen als alles goed is en het kindje mag komen. Kus
     
  7. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik denk inderdaad dat ze het zo lang mogelijk laten zitten. Dat je dus inwendige onderzoeken krijgt.
    Op het moment dat het open gaat staan of goed verweekt is dat ze het gaan halen, of net voor die tijd.
    Maar als alles potdicht zit dan dient een natuurlijke bevalling zich ook nog niet aan, dus als je placenta, navelstreng en vruchtwater het nog goed doet dat ze het dan zo lang mogelijk bij jou houden...
     
  8. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    Mijn kindje ligt dwars en kan er dus met geen mogelijkheid uit zoals hij nu ligt.
    Morgen proberen ze hem te draaien.
    Mocht dit niet lukken, of hij draait weer terug ( want dat heeft hij vorige week al een keer gedaan) dan word er waarschijnlijk volgende week nog een draaipoging gedaan (dus dan iets meer dan 38 weken) en meteen daarna ingeleid.

    Ik denk dat het ook afhangt van de conditie van je buik etc. Mijn buik is nog erg soepel en een naderende bevalling zit er voor mijn gevoel nog niet in. Maar ze zijn wel oplettender aangzien dit mijn 2e is en het bij een 2e ineens toch heel snel kan gaan.
     
  9. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik hoop vrijdag meer te weten want van deze onzekerheid word je ook niet goed. Ik heb al 2 miskramen met de 13 weken gehad en nu word ik er gewoon onzeker weer van dit alles.Wil zo graag dat alles goed gaat en dat die kleine gezond ter wereld komt


    xxx
     
  10. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Mijn moeder is zo bevallen van mijn zus! :confused: gewoon vaginaal. Ik zei tegen haar dat ze dat nu echt niet meer doen toch?!
    Ze zei: "het was toen heftige paniek om haar heen en ze moest op haar zij bevallen", maar ze heeft pas achteraf gehoord wat er aan de hand was.
    Mijn zus heeft dus geluk dat ze het gehaald heeft?!
     

Deel Deze Pagina