groeiecho

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Mamani, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamani

Mamani Lid

Dec 2, 2007
    97
    0
    6
    Hoi allemaal,

ik heb een paar uurtjes terug een groeiecho gehad waar ik toch wat vraagtekens bij heb. De echoscpiste was eigenlijk gewoon een verloskundige die dat deed en dat was ook niet haar vak zei ze. Ze moest alles zoeken en ging steeds bijvoorbeeld vragen..huh.. ik zie nergens vruchtwater..waar is de vruchtwater?? en ook zo met andere dingen waardoor ik beetje bezorgd om ben. Ze kon niet eens het hoofdje goed opmeten ze zat echt heel lang te proberen, het kwam ook doordat het hoofdje veelste diep lag. Toch heeft ze een meting gedaan. Ook kon ze niet bij de ruggewervel en ze heeft gewoon maar wat gedaan, lijkt het op. Ze heeft zo hard gedrukt onder me borstkas, ik was mezelf echt aan het knijpen door die pijn. Ik heb nog nooit zo n echo gehad, is dit normaal?? Ze heeft me niet eens gerustgesteld zo want zij ging steeds opmerking maken dat ze dinge niet kon vinden en opmeten. Bij mijn vorige zwangerschap hebben ze met 36 weken een groeiecho gemaakt maar wel door een ervaren echoscopiste, alleen ze zaten wel een ruime kilo ernaast met gewicht. En nu weet ik helemaal niet wat ik hiervan moet denken. Ik krijg waarschijnlijk misschien geen groeiecho meer en ik wil niet me zorgen maken over een te zware kind. Ik heb bij elke bevalling een zware baby gehad dus de kans zit er nu ook heel goed in. Sorry voor me lange verhaal..moet t echt even kwijt. Bij me bevalling van me laatste kind zeiden ze zelfs, nee deze kind is echt gemiddeld hoor, niet meer dan 7 pond. Ik heb een weddeschap gesloten dat het boven 8 pond zou zijn en het was ook zo. Ze zeiden me achteraf als ik toch 40 weken had gelopen dat t waarschijnlijk het geen natuurlijk bevalling zou worden. Daar word je toch ook niet vrolijk van:(

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Nee... Kan me goed voorstellen dat je hier niet gerust op bent.
    Dit hoort zo niet.
    Ik zou je verhaal bij je eigen vk neerleggen en vragen om een nieuwe groeiecho door een ervaren echoscopiste.
    Maar vind het ook raar dat ze bij je vorige zwschap dmv een groeiecho nog een ruime kilo ernaast zaten.
    Ze doen toch niets voor niets een groeiecho? kijk... exact het gewicht bepalen is altijd moeilijk, maar een ruime kilo?

3. Mamani

Mamani Lid

Dec 2, 2007
    97
    0
    6
    Hoi mamamuts,

bedankt voor je reactie. Ja ik vroeg me ook af of dat vaker voorkomt dat ze een kilo ernaast zitten. Ik ga dit wel tegen de verloskundige zeggen bij aankomend afspraak maar Ik vind dat ze wel erg makkelijk hierover doen. Misschien omdat ik al 3 kinderen heb gebaard denken ze dat ik dit keer ook heus wel aankan. En wie zegt dat ik niet overtijd ga. Ze hebben me gestript omdat ik niet makkelijk kon lopen met 38 weken door pijn en ik voelde de baby haast niet meer ( kwam doordat hij dus groot was). Ik heb gelukkig wel op tijd aan de bel getrokken en door het strippen was ik ook bevallen.

Liefs

4. Mamani

Mamani Lid

Dec 2, 2007
    97
    0
    6
    ze hadden bij mijn vorige kind met 37 weken gewicht geschat op ongeveer 2900 gram en met geboorte was hij 4200 gram! Ik weet niet, ik had niet zo n grote buik elke keer, maar dat zegt ook helemaal niks.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind het maar raar hoor hoe die echo is gegaan! Onze verloskundige doet sowieso pas een groei echo vanaf 34 weken omdat het eerder nog niet zoveel zegt, ze kunnen dan nog zoveel groeien.
    Ik zou er zeker nog even op terug komen. En anders een verwijzing naar de gynaecoloog vragen om die een echo te laten maken.

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Zo, dan zaten ze er wel goed naast. En een dikke buik zegt niks idd, bij mij wil hij ook reuze mee.

Ik krijg dit keer ook groeiecho's (omdat mijn dochter nogal aan de maat was, 4250 gram), ik ga ervan uit dat ze dan wel wat nauwkeuriger zijn, maar na dit verhaal kunnen ze er evengoed nog naast zitten dus.
    Ach... en deze zal ook vast niet lichter worden ben ik bang. ;)

7. floorfilla

floorfilla Actief lid

Feb 27, 2007
    154
    0
    0
    ik moet nu woensdag een echo hebben op groei ben dan 33 weken maar nu zit ik ook te twijvelen of ze die van mij goed hebben,
    heb met net geen 28 weken een pret echo gehad en zei mete dat ons kindje percies op de lengte zat van gemiddelde baby's en gewicht van 1092 gr iets zwaarder dan gemiddeld.
    maar vorige week zat had ik 2 vk en ze mete mijn buik de ene mete 29 en de andere 26 en had moeten wezen 28,sorry hoor maar ik maak me niet druk om 2 cm en ze vonden dat ik klein buikje had terwijl ik ernorm ben ze lijken wel gek

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    de manier waarop jou groei echo gedaan is dat kan natuurlijk niet.
    Het moet wel iemand zijn die er ook verstand van heeft.
    Een groei echo is altijd een schattig en ze kunnen er soms behoorlijk naast zitten.
    Soms laat een kindje zich niet goed meten.
    Met 38+5 weken kreeg ik ook een groei echo.
    Mijn meisje was al volledig ingedaald waardoor het hoofdje niet goed te meten was...voor de rest was alles goed te meten.
    Tegen mij werd gezegt dat ze een groei achterstand had en ik moest de volgende morgen komen voor een inleiding.
    Nou je raad het al, ze zaten er goed naast want mijn meisje was 3510 gram !!
    Prima gewicht dus ;)
    De gynaecoloog en de vk schrokken allemaal van het gewicht omdat ze echt dachten dat er een heel licht meisje zou komen.

Share This Page