Wie ook later dan 9 weken eerste echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lolieken, Jan 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Zijn er hier nog mensen die een "latere" eerste echo krijgen? Ik ben nieuwsgierig. Bij mijn eerste kindje kreeg ik mijn eerste echo rond 7 weken en toen kon de gyn me al vertellen dat de kans heel groot was dat het goed kwam. Omdat het hartje zo sterk klopte en hij had gelijk. Maar deze keer moet ik wat langer wachten. Mss tot 12 weken... Ik hoor het volgende week. Waarschijnlijk omdat het best druk is.

Je kan er toch niets aan veranderen of het goed is of niet. Maar ik zoek lotgenootjes die ook langer moeten wachten. :) Leek me wel fijn.

Zoals ik al in mijn andere topic zei heb dit keer geen symptomen en dat maakt me extra bang natuurlijk. :)

Had ik die eerste echo al maar achter de rug. :)

2. Ik had van mijn dochtertje de eerste echo met 9.2 weken
    en nu bij had ik hem met 8.5 weken

3. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik kreeg bij de eerste een echo met 6.5 wk, maar dit was omdat ik geen idee had hoever ik was. En daarna kreeg ik nog eentje met 11 wk.
    Nu krijg ik pas de intake met 8 wk en daarna moet ik een afspraak maken voor de echo, zal dus ook wel met wk 12 zijn denk ik.
    Duurt lang he... ik wil zo graag een kloppend hartje zien..dat geeft even wat meer rust.. nu is het allemaal zo onzeker.

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Hier de eerste echo op 11w en 2d maar dit omdat ik hier voor gekozen heb anders had ik de eerste echo al gehad en waarschijnlijk ook al een 2de maar door vorige miskramen en ma,s durf ik dit niet aan.

5. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Denk wel vast na over de nekplooimeting of je dit wel of niet wilt laten doen, die zal in dit zelfde stadium plaatsvinden.

Ik hoop dat jullie binnekort allemaal mooie echo's in handen hebben:D

6. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik krijg hem helaas ook pas met 10 weken, ik ben al aan het aftellen naar 10 februari......wachten duurt lang

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

eerste keer: 10 weken 1 dag
    tweede keer: 10 weken 2 dagen...

Het fijne van een wat latere echo is dat je veeeel mooiere plaatjes te zien krijgt. Heb vertrouwen!

8. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

Nov 29, 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb hem afgelopen woensdag gehad en was toen 8 weken

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,863
    3,374
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden indertijd de 1e echte echo met 11 weken. De 2e met 12,5 weken vanwege de nekplooimeting.

Echter omdat ik indertijd niet durfde te wachten tot 11 weken, hebben we zelf via een echobureau, met 8.3 weken een echo laten maken.

Hier is 11 weken normaal -tenzij je een medische achtergrond hebt, of Ʃcht niet weet hoe ver je bent.

10. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

Sep 30, 2009
    705
    9
    18
    Hallo!

Ik heb volgende week mijn eerste echo, dan ben ik 10 weken geweest.

Hier is het gebruikelijk pas vanaf 10 weken een echo te doen, of er moet een medische reden zijn om het eerder te doen.

De week erna, mag ik voor het eerst naar de verloskundige.

Succes en (kijk)plezier allemaal!

Liefs, Kiki

11. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Ik heb bij de oudste om medische redenen vrij vroeg een echo gehad (rond 8 weken) maar die moest 2,5 wk later over omdat ze de termijn niet exact konden bepalen. (en ik een cyclus had van 80 dagen...)

Deze keer had ik de eerste echo bij 10+5 en dat levert inderdaad een prachtig beeld op: behalve een kloppend hartje zie je dan al een druk jumpend kindje dat er ook al echt als mini-mensje uit ziet.

Succes bij het wachten...

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    De eerste zwangerschap zou ik mijn eerste echo pas krijgen bij de 12 weken... Ik vond dat te lang en had bij de 8 weken een korte echo gepland via een echobureau, toen was er nog geen hartje te zien, week later mocht ik terug komen en toen kregen we te horen dat het hartje niet klopte en het kindje nauwelijks was gegroeid!!
    Ik was toch wel blij dat ik eerder was gegaan...

Bij de 2de zwangerschap zou ik mijn eerste echo krijgen bij de 8 weken geloof ik maar ik ben in het begin van de zwangerschap erg ziek geweest en was aan het uitdrogen zodat ik naar het ziekenhuis moest....
    Daar kreeg ik met de 6 weken en 2 dagen mijn eerste echo, daarna bij de 8 weken nog 1 en bij de 10 weken nog 1....
    Toen heb ik zelf bij de 13 weken nog een echo laten maken om voor mezelf er zeker van te zijn dat het echt goed zat!

13. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij de eerste hadden we onze eerste echo met 10+2. Moest eigenlijk tot 12 weken wachten, maar gingen op vakantie en wilde graag voor we weg gingen weten of alles goed was... en dat mocht gelukkig...
    bij de tweede zwngerschap met ongeveer 7 weken de eerste echo en bij deze zwangerschap met 6 weken eerste echo...

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ook hier is na de 10 weken normaal voor een eerste echo.

Bij de eerste dus met 10 weken en 2 dagen een echo. Bij de twee hadden we geen idee hoe lang ik zwanger was, en bleek met de echo dat 't pas 6 weken en 2 dagen was. Nu bij deze hebben we met 7 weken en 2 dagen een echo, omdat de 2e keer een miskraam is geworden.

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (Belgiƫ)
    Bij mijn eerste was ik al 13 weken zwanger bij de eerste controle, nu was ik 7 weken.

Bij de eersrte wist ik zelf ook later dat ik zwanger was, daarmee..

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Ik helaas... Heb de 25e de eerste afspraak bij de VK staan. Ben dan precies 9 weken zwanger. Ik dacht dat ik dan direct een echo zou krijgen maar las op hun site dat ze dit over het algemeen niet doen tijdens de intake. Baal hier eigenlijk wel van, we hadden ons er zo op verheugd... We hebben dus ook nog geen afspraak staan voor onze eerste echo.

Het is ons eerste kindje en mede door alle verhalen die ik lees ben ik toch behoorlijk onzeker... Ik hoop dat ik vrij snel een echo krijg. (liefst in diezelfde week) Mochten we nou nog langer moeten wachten dan betaal ik er wel voor en laten we ergens een echo maken.

17. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Wij hebben pas met 12 weken een echo gehad en met 8 weken het eerste intakegesprek met de vk.
    Volgende week maandag de pretecho. We willen toch wel graag weten wat het wordt, dus best spannend. hahahaha

18. Dara

Dara Actief lid

Dec 4, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen met 8 weken de intake bij de VK en met 12 weken de eerste echo. De eerste echo lijkt nog zooooo ver weg, maar we kunnen dan wel een duidelijk minimensje zien.

19. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Morgen het intakegesprek bij de VK en ik ga ervan uit dat ik pas met 11-12 weken een echo mag laten maken.

Duurt eigenlijk nog veel te lang....maar helaas....

Share This Page