We hebben vanmorgen een echo gehad en deze zag er niet goed uit. De gynaecoloog zag dat de nekplooi verdikt was. De kans is dus groter op een kindje met een chromosone afwijking. Maandag moeten we naar het ziekenhuis in Breda en dan krijgen we daar weer een echo en zal er een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie volgen.... We kunnen niet meer dan afwachten nu en hopen dat het allemaal mee zal vallen. Mijn gevoel is niet zo best......kan alleen nog maar janken. Ik dacht dat wij ons portie al wel gehad hadden, maar blijkbaar dus niet... Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt?
hebben ze alleen gekeken naar de nekplooi? of heb je een combinatie test gehad want dan komt er een getal uit wat was die bij jou? anders raad ik je aan eerst die kansberekening te doen voordat je gelijk een "gevaarlijkere" test doet.. stertke meid!
We kregen vanmorgen de standaard termijnecho. De dikte was bij ons 4,7 mm. De gynaecoloog vertelde dat er vanaf 3,5 mm actie wordt ondernomen omdat het dan toch wel verontrustend is.
ok dus ik neem aan dat je dan nog geen combinatie test hebt laten doen'? dan nemen ze de nekplooimeting en je bloed en je leeftijd en daar komt een kansberekening uit.. mocht die ook hoog uitkomen wat dus kan door de nekplooimeting dan kun je alsnog een volgend onderzoek laten doen.. Maar dan moet je idd wel snel zijn want die onderzoeken zijn tijdsgebonden!
Nee, we hebben inderdaad geen combinatietest laten doen. We moeten nu maandag naar Breda als het een vlokkentest wordt, moet die inderdaad volgende week gedaan worden aangezien deze test t/m de 13e week gedaan kan worden en volgens de echo was ik vandaag 13 weken. Anders wordt het een punctie en deze wordt rond de 15e week gedaan.
ja jammer dat je niet precies bij 12 weken de echo hebt gehad zo zie je maar hoe belangrijk deze is en dan had je ter plekke nog voor de kansberekening kunnen gaan.. Maar nu inderdaad zsm een vlokkentest anders moet je voor een nog risico vollere meeting gaan! Nou hopelijk zit het gewoon allemaal goed meid!
sorry hoor bwtje, wat maken die 6 dagen uit en bij een nekplooi van 4,7 kan je toch nooit een goede kansberekening/combinatietest krijgen dus ga je alsnog voor een punctie. Maar marlie, ik heb ook verhalen gelezen waar het wel allemaal goed was ondanks een dikke nekplooi. Ik hoop dat het voor jullie ook goed uitpakt maar ik kan begrijpen dat je ontezettend geschrokken bent, sterkte komend weekend, wat zal het lang duren tot het maandag is.
dat gaf ik ook al aan in mijn berichie dat die waarschijnlijk ook verhoogd zou zijn maar toch dat had ze dus wel kunnen doen als ze eventueel eerder waren geweest juist omdat tijd hier zo nauw bij komt kijken.. voor hetzelfde geldt kwam er toch een kansberekening uit dat ie niet verhoogd was maar dat weet je niet.. En dan kun je inderdaad nog altijd voor een punctie gaan mocht het niet goed zijn.. maar toch om dat gezien te hebben was misschien wel fijn geweest.. en ik neem aan dat ik dit ook gewoon zeggen mag niet dan? maar ben benieuwd wat er uit je andere test komt meid!
Jeetje meissie, wat een naar bericht! Ik hoop voor je dat het allemaal mee mag vallen! Heel veel sterkte in ieder geval!
Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets te horen meid. Ik hoop echt voor je dat er verder niets aan de hand is. Dat komt vaker voor! Nou wil je verder veel succes wensen!
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. We hopen maar op het beste en voor nu kunnen we niet meer dan afwachten...
Wat vreselijk om mee te moeten maken. Ik weet uit ervaring dat nu alles door je hoofd speelt. Je hoopt zó dat het toch goed zit, terwijl je vreest voor het ergste. Een hele rare tijd, met veel wachten. En steeds maar die onzekerheid. Het hoeft écht niet te betekenen dat jullie kindje ziek is, maar het zou kunnen.. Ik wens je heel veel sterkte, praat veel met elkaar! Je vraagt naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik waarschuw je alvast; hier word je niet vrolijker van. Bij de 12-weken echo was te zien dat ons kindje een vochtbult in het nekje had. Wij mochten gelijk door naar het ziekenhuis. Daar is nog een echo gemaakt en de vlokkentest kon daar meteen achterna. Na een week kwam de voorlopige uitslag; niet goed. Nóg een week later kwam de definitieve uitslag en een gesprek met de klinisch geneticus. Ons kindje zou niet levend geboren worden. Wij hebben besloten ons meisje niet langer te laten vechten voor iets wat onmogelijk was.. Ik duim voor jullie dat het allemaal goed is met jullie uk. Een dikke digi-hug, Marrie
Vandaag is het zover, om 12:00 moeten we in Breda zijn. De zenuwen gieren door m'n lijf. Ik verwacht niet dat ik vandaag al veel wijzer zal worden maar op een echo zullen ze toch al iets meer kunnen zien dan mijn eigen gynaecoloog....
succes meid krijg je vandaag ook de vlokkentest of niet? Nou hopelijk valt het allemaal mee! We horen het snel wel
Ik krijg eerst een uitgebreide echo. Daarna gaan ze waarschijnlijk kijken of het een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie gaat worden. Als het een vlokkentest wordt, doen ze het misschien vandaag of anders één deze dagen. Het kan t/m de 13e week en vandaag ben ik (volgens de laatste echo) 13 weken en 3 dagen. Dus dan moet het wel snel gebeuren. Ik hoop dan maar vandaag...hoe eerder we ook een uitslag hebben.
hey meid ik heb net hetzelfde meegemaakt als jij bij mijn eertse kindje. uit nekplooi meting was gebleken dat deze verdikt was en de bloedname was ook niet goed de kans op een kindje met chromosoomafwijking was dus 1/14 er veel dus. we moesten kiezen wat we zouden doen en we zijn toen voor de vruchtwaterpunctie gegaan want alles afwachten zou heel de zwnagerschap verpest hebben en dat wilden we niet we wilden toch wel graag genieten en weten wat ons te wachten stond. het duurde 4 lange weken voor we de uitslag van de vruchtwaterpunctie kregen we hadden in die 3 weken al alle informatie opgezocht of het down syndroom en hadden besloten dat wanneer het toch zo zou zijn dat we het kindje zouden houden. de uitslag was gelukkig heel goed we zouden een gezonde zoon krijgen. het hoeft niet altijd negatief te zijn he meid wil je graag veel sterkte wensen ik weet wat je doormaakt. ik denk aan je vandaag en duim met je mee.