Hallo allemaal, Een vraag aan de mensen die temperaturen om hun eisprong te bepalen. Als ik 38 weken optel bij de datum van mijn eisprong komt ik op 16 december uit. Volgens mijn templijst kreeg ik de eerste echo met 6 weken en 4 dagen. Qua meting kwamen ze uit op 6 weken en 1 dag, dus uitgerekende datum 19 december. De volgende echo zal nauwkeuriger zijn, want het was nog te vroeg om echt te kunnen bepalen. Nieuwe echo is pas na moederdag, maar we willen al wat geven. Kalender met de datum erop, maar welke datum moeten we nu nemen? Is mijn eigen meting betrouwbaarder? Ik denk een late innesteling te hebben gehad op dag 10, kan een late innesteling voor een latere bevallingsdatum zorgen? Zie mijn templijst. Bedankt!
Echo is betrouwbaarder dan de tempmethode zoals jij hem nu gebruikt. Dit komt omdat de innestelling langer kan duren en je dus ook korter zwanger bent. Ik zou 19 december aanhouden.
Het enige dat ik niet begrijp is dat als een embryo zich later innesteld... dat hij/zij in de eileider zich toch gewoon verder ontwikkeld? Dus voor het embryo zou dit toch niet uit moeten maken?
Ik zou de echo aanhouden, en echte zekerheid krijg je waarschijnlijk pas met de termijnecho. Ik heb meerdere echo's gehad en er kwamen toch verschillende datums uit. Volgens m'n eisprong zou het 7 juli zijn, echo zkh met 5 weken: 10 juli, echo met 7 weken: 12 juli, termijnecho met 10 weken: 10 juli.
Bij Thirza mijn ei getempt, maar bij de eerste echo 2,5 week teruggezet. Dat werd een paar weken later gecorrigeerd naar 1,5 week verschil met onze cyclusdatum, en die echodatum klopte precies met de waarschijnlijke innesteling op 12dpo, toen ik last kreeg van bandenpijn. In de tijd tot innesteling ontwikkelt een vruchtje zich dus blijkbaar wel langzamer dan wanneer het eerder innestelt. Thirza is trouwens nog vrolijk 2 weken later dan die echodatum geboren... (dus 3,5 week na onze cyclusdatum).
Het embryo ontwikkelt zich tot op zekere hoogte idd tijdens de reis naar de bm. In de bm zweeft het nog een tijdje rond op zoek naar het juiste plekje. Om verder te kunnen ontwikkelen moet het innestelen en dat stelt het verder ontwikkelen idd ietwat uit.
Je vk houd de laatst gegeven datum aan dus dat zou ik ook doen. Je kunt er wel tegen in gaan maar de vk gaan uit van de echo.
Ik zou de echo aanhouden. Echte zekerheid krijg je pas als je kindje er is want hoe nauwkeurig de termijnecho ook mag zijn, baby's kunnen van daarbinnen niet zo goed op de kalender kijken. Aangezien het verschil tussen je zelf-uitgerekende datum en de datum van de eerste echo maar een paar dagen is, mag je van mij ook een willekeurige datum ertussenin, vlak ervoor of net erna kiezen. Bij mij hield de vk de datum van de termijnecho aan (met ongeveer 10 weken gehad, geen vroegere echo), terwijl die beide keren heel dichtbij de datum op basis van 'eerste dag van laatste menstruatie' lag (eerste keer ben ik 5 dagen vooruit gezet, tweede keer 1 dag).
Ze houden idd de termijnecho altijd aan. Eerste keer kwamen onze berekeningen exact overeen, bij de tweefe scheelde het 1 dag. Ik ben erg regelmatig