hallo, ik heb vandaag me pretecho gehad bij babyvision in delft echt super daar! Ik kreeg een echo in 3d en 4d en krijg een ontzettend mooi meisje. Ze ging haar ook opmeten en kwam uit op hoofdje : 30w en 3d buikje : 27w en 5d bovenbeen : 27w en 6d gewicht : 1163 gram en gemiddelt zou ze nu 28 weken en 4 dagen zijn, moet ik me nu zorgen maken? vooral omdat haar hoofdje zo ver voorloopt, ben wel van plan dit aan de verloskundige te melden of zal het niet nodig zijn? liefs margot
Tijdens de pretecho die ik destijds heb gehad bleek ook dat de baby iets voorlag op groei. De echoscopiste vertelde mij dat de grootte van het buikje van de baby het meeste zegt over zijn groei en ontwikkeling en als ik zo kijk ligt dat redelijk op groei in jouw geval. In ieder geval niet zorgwekkend. Het hoofdje is inderdaad aan de grootte kant. Maar wat ik al zei het buikje zegt het meeste. Daaruit kunnen ze afleiden of de baby bijvoorbeeld te veel binnen krijgt via de placenta. (Zo is mij bij de 3D echo en door de gyn verteld). Ik heb ook nog een tweetal groeiecho's bij de gyn gehad en deze gaf mij dezelfde informatie als tijdens de 3D echo. In mijn geval is het zo dat de baby bovengemiddeld is, maar als je 27 weken zwanger bent kan dit nog wel "bijtrekken". Ik zou het wel bij je verloskundige aankaarten. Zij kan tenslotte het beste bepalen of deze afmetingen in de gaten gehouden moeten worden.
dank je wel, ik schrok wel van de hoofdomvang. 16 februari moet ik weer naar de verloskundige dus ga het dan wel vragen. En spannende tijd voor je hoop niet dat je al te lang meer hoeft te wachten, ik wens je in ieder geval succes met de bevalling
Bij mijn 20 wk echo liepen zowel het hoofdje als het buikje ruim een week voor. De rest liep wel "gewoon". In totaal liep he tkindje ook iets voor. Ik heb er toen nog speciaal naar gevraagd, maar volgens die mevrouw loopt bijna geen enkele baby "precies goed", en was dit volkomen normaal. Ik neem aan dat als het zorgwekkend zou zijn, ze daar ook wel iets mee zouden doen toch? Het blijven toch opgeleide echoscopisten...
De metingen van het buikje en beentje vond ik wel meevallen maar het hoofdje was 3 weken en 1 dag "ouder" dat vond ik nogal veel, vandaar dat ik beetje ongerust was. maar het zal allemaal denk ik wel meevallen zoals ik van jullie hoor
Hou er ook rekening mee dat ee meting niet altijd correct kan zijn, een mm verschil met de realiteit kan ook een ander beeld geven.
Het zegt echt helemaal nog niks rond die periode. Ik had destijds ook een pretecho bij 29 wkn. Volgens de echoscopiste lag ons ventje 3 wkn voor op groei qua omvang e.d. en zij zei dan ook dat mijn uitgerekende datum 2,5 week eerder was dan die ik had gekregen bij de vlos. Stiekum hoop je dan dus dat de baby zich eerder aandient, maar uiteindelijk is ons mannetje geboren op 40w4d, oftewel 4 dgn na mn 'echte' uitgerekende datum. Had me dus voor niks zitten verheugen al die tijd Het kan gewoon zo zijn dat ze net rond die periode een extra groeispurt in de buik hebben gemaakt, dat geeft dan een vertekend beeld op de echo. Ik zou me echt niet teveel zorgen maken als ik jou was hoor! Succes!
Mijn zoontjes hoofd bleek met een 32-weken echo op de negen maanden beurs drie(!) weken voor te liggen op groei. Na de bevalling bleek hij ook een groot hoofd te hebben, maar die over elkaar schuivende schedeldakjes maken dat het dus uiteindelijk niets uitmaakt. Ik heb dan ook geen hele moeizame bevalling gehad.
Hoi, Toevallig heb ik het pas met mijn vk gehad over het maken van een pretecho. Zij vertelde me toen dat de mensen die zo'n pretecho maken, vaak geen medische achtergrond hebben en dus verkeerde metingen (kunnen) uitvoeren. Zij maakt het regelmatig mee dat zwangeren ongerust bellen na een pretecho en dan blijkt (na een medische echo) dat er niks aan de hand is. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken en eens navragen bij het pretecho-bureau of zij wel een medische / verloskundige achtergrond hebben. Succes! Roosje
Waar ik geweest ben hebben ze wel een medische achtergrond www.babyvision.nl staat ook op hun site maar ik hoop dat er gewoon niks aan de hand is, maarja denk dat elke aanstaande moeder zich wel eens zorgen maakt