Wie hoe wat waar wanneer groeiecho?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door fioon, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    :confused:

Even een vraagje hoor...

Ik hoor heel veel mensen over de schatting van het gewicht en groeiecho's. Krijgt iedereen een groeiecho of een echo om te bepalen of het kindje goed ligt? Of doet de vk dit altijd op gevoel?

Bij mijn zoontje hadden we sowieso elke 4 weken een echo omdat onze vk toen ook tegelijk onze huisarts was met een echoapparaat in zijn praktijk... dus ik weet eigenlijk helemaal niet of het normaal is om nog en echo te krijgen?

Wie weet dit...

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier bij mij geen groeiecho hoor!
    Is niet standaard dus, zal van de praktijk afhangen...

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    VK vertelde ons dat het nieuw is.. dat met 30 weken een groeiecho wordt aangeboden.. dit in samenwerking met de gyns in ziekenhuis.
    Ik weet niet of dit standaard is.. hier in elk geval wel

4. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik ben nu 29 weken en moet volgende week naar de vk, ze hebben er niets over gezegd... dus het zal dan wel niet.. jammer!

Vreemd dat het zo verschillend is...

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Een groeiecho is een medische echo en wordt dus eigenlijk alleen gedaan als er een vermoeden is dat het kindje voor of achter loopt in de groei.
    Hij wordt niet standaard vergoed door het ziekenfonds, dus zul je er echt een verwijzing voor moeten hebben van de verloskundige.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hier wordt het dus wel standaard aangeboden.. word ook gewoon vergoedt door ziektekostenverzekering..

zal wel niet lang meer duren voor die gewoon als standaard echo meegenomen gaat worden in alle onderzoeken..

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hmm nee, is nog niet standaard.
    De termijnecho én de 20 weken echo, die zijn standaard in elke zwangerschap.
    De groeiecho word vergoed, maar dat kmt omdat het een medische echo is. Als een vk of gyn beslist dat zo'n echo (of een andere echo) gemaakt MOET worden, word hij altijd vergoed.
    Een groeiecho gebeurt meestal alleen als de gyn/vk denkt dat je verder bent dan ze in 1e instantie dachten of omdat je eerder een groot kindje hebt gekregen of bij suiker.

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik krijg een groeiecho maar inderdaad op medische indicatie, ons kindje heeft een kans op groeiachterstand dus dat moeten ze in de gaten houden, het wordt alleen vergoed als de vk of gyn het op medische indicatie doet.

Deel Deze Pagina