Hallo iedereen, Vandaag hadden we een gyn bezoekje! Echo gehad, kindje is ZO hard gegroeid! 2 weken geleden was het een mini bolletje van 5 mm en nu al 1,67cm met stompjes! Hartje mooi zien kloppen maar niet horen kloppen, omdat ze dit hier nog niet doen voor 10 weken, kan eventueel schadelijk zijn zei de gyn.. Wel heb ik een cyste op mn eileider van 3,5 cm. De dokter maakt zich geen zorgen, maar heeft iemand ervaringen met cystes tijdens de zwangerschap? Ook hebben we al bloed laten nemen, en alles mooi opgestart! Ik kan eindelijk op mn roze wolk zitten 😍 Nu maar afwachten tot de nekplooimeting echo over 4 weken ☺️ Bijgevoegd de echo! Het apparaat had wel een storing dus super duidelijk vond ik het niet, ach ja alles is goed en dat telt!
Ik had ook een cyste van ongeveer 4 cm die verdwijnt inderdaad vanzelf. Dus kan absoluut geen kwaad. Gefeliciteerd trouwens
Het is geen cyste. Vaak is dat door het hcg daar zetten je eierstokken van op. Dat is het gele lichaam. Het trekt vanzelf weg Mooie.echo gefeliciteerd 😘😘
Kan beiden zijn. Het gele lichaam is idd nodig om de zwangerschap in stand te houden. Maar soms groot deze cyste (of een follikelcyste) wat verder door. Deze heb ik zelf bijna elke maand, soms meerdere, en ook tijdens de zwangerschap van de jongste gehad. Bij de oudste twee hadden ze er niet naar gekeken, maar zou me niets verbazen als het toen ook al zo was. De cystes gaan vanzelf weer weg en zijn ongevaarlijk. Vervelend kunnen ze wel zijn, mijn eierstokken zijn vaak erg gevoelig en soms zelfs pijnlijk. Maar weg halen heeft geen zin, dan zit er na een paar weken weer eentje.