Lieve allemaal, Dit is mijn eerste zwangerschap. Heb 4 dagen voor mijn NOD test gedaan (dan mocht het al volgens Matcare) en licht teststreepje dus zwanger! Daarna inderdaad niet meer ongesteld geworden, nu al een week overtijd, dus het is ECHT zo. Nu vroeg ik me af: wanneer moet ik voor het eerst de huisarts bellen voor een afspraak met de verloskundige? Ik heb wel 1,5 jaar geleden antibiotica gehad voor chlamydia, want ik liep daar ruim een jaar mee rond samen met mijn man (wisten wij veel). We lieten ons testen omdat we een kindje wilden; hadden verder geen symptomen ondervonden behalve ik roze afscheiding bij het vrijen (licht bloedverlies). Chlamydia is niet echt bevorderlijk voor je baarmoeder en eileiders heb ik begrepen, dus misschien moet ik nu eerder naar de verloskundige, ook ivm buitenbaarmoederlijk zwangerschappen misschien? Wie weet hier meer over?
Ten eerste van harte gefeliciteerd!ik weet er niks vanaf, maar ik zou ff je huiarts bellen,die kan je wel advies geven! Heel veel succes!
normaal ga je gewoon rond 10/12 weken naar de verloskundige toe je kan altijd effe je ha bellen en het aan hem/haar vragen
Ik zou gewoon de verloskundige bellen en ff het verhaal uitleggen, dan zal zij je wel zeggen of je al eerder een afspraak moet maken of gewoon de standaard 10/12 weken aanhouden
Nou ga ik waarschijnlijk een superdomme vraag stellen, maar waar vind je zoal verloskundigen in je buurt en mag je die zomaar bellen zonder enige verwijzing? Kost dat vervolgens ook wat (telefonisch consult)? Ik weet er echt nog helemaal niets van af, dus mijn excuses als ik een beetje dom overkom, haha.
je komt helemaal niet dom over er bestaan geen domme vragen , als je een verloskundige belt dan maken hun met jou een intakeafspraak,en dan kan je jou verhaal uitleggen over de Chlamydia,en dan kunnen hun kijken of je eerder moet komen,en nee het gaat allemaal via je verzekering,en er zijn geen kosten aan verbonden voor jezelf, Heel veel succes,ohja en je mag gewoon zelf je eigen verloskundige uitkiezen hoor
Hoi Moppiepoppie, ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij. Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, ben ik meteen naar mijn huisarts gegaan. Vanwege de chlamydia heb je een verhoogde kans op een buiten baarmoederlijke zwangerschap en daarom mocht ik vier dagen later al een echo (was toen 5,5 week). Die echo was alleen maar om te kijken of er niets in mijn eilleiders op buiten m'n baarmoeder iets bevond. Gelukkig was bij mij alles goed en daarna heb ik m'n 'gewone' termijnecho alsnog gekregen. Ik zou dus wel even je vk of huisarts bellen, just in case.