Echo geen zwangerschap, positieve test

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Stippeltje, 4 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik ben zo in de war!

Op dag 11 heb ik vermoedelijk mijn eisprong gehad.
    Meteen na de eisprong heb ik vanalles gevoeld in mijn lichaam, er werd druk gewerkt, zeg maar, zo voelde het ;)
    Herkende het ook van vorige zwangerschappen, pijnlijke borsten, misselijk en alles wat ik normaal niet heb.
    Precies een week na mijn eisprong waren plots alle symptomen weg, 7dpo.
    Dacht toen, het is misgegaan bij de innesteling.

Op 10pdo heb ik een heeeeele vage tuurstreep gehad bij kv2v5.
    Op 11dpo een heel vaag streepje en op 12dpo ook nog licht maar duidelijk zichtbaar tweede streepje.

Ook met clearblue getest en deze gaven ook positief aan.

Meteen naar de huisarts want ik moest medicijnen gaan afbouwen.
    Die wilde eerst zelf ook een zwangerschapstest doen maar deze was negatief! (zelfde urine)

Kom over twee dagen maar terug, zo gezegd zo gedaan.
    Inmiddels 15 dpo en ik heb geen lange luteale fase, dus duidelijk overtijd.
    Thuis had ik inmiddels een knaltest, de test van de huisarts was nog steeds negatief??

Mijn gevoel zei steeds, er klopt iets niet!
    De clearblue met wekenindicator gaf gisteren aan 2-3 weken zwanger.
    Wat denk ik klopt met eisprong op dag 11.

Ga maar een echo maken, zei de HA.
    Dus vanochtend echo gemaakt, maar er is niks te zien??

Ze zag iets wat een zwangerschapsringetje geweest zou kunnen zijn, maar er zat nu helemaal niks.
    Alleen verdikt baarmoederslijm, wat volgens echoscopiste duidt op naderende menstruatie.

Ik vroeg of het te vroeg kon zijn om iets te zien, maar omdat ik al een paar dagen zo'n duidelijke testen had, zou ze wel al iets hebben moeten kunnen zien, zei ze.

Er zat geen vocht achter de baarmoeder en ze zag enkel wat cystes op de eierstokken, geen vermoeden van BBZ

Vanochtend had ik licht beige verlies, dit nog niet eerder gehad.
    Na de inwendige echo geen bloed te zien.

Nu heb ik al een paar dagen flinke menstruatiekrampen en flinke pijn in mijn zij/rug (halverwege). Het is een zeurderige pijn die uitstraalt.
    Ben zo onzeker over wat het nou is.

De echoscopiste vindt het niet waarschijnlijk dat het alsnog uiteindelijk goed zit, en volgens haar is het vroeg misgegaan en wordt het een miskraam.

Maar hoe kan het dat ik zelf knaltesten hebben (die nog steeds oplopen) en de huisarts negatief??
    (zou op zn minst heel vaag positief moeten zijn dan??)

Bloedprikken op hcg doet onze huisarts niet, dus daar kan ik niets mee. (enkel de wetenschap dat de zwangerschapstesten van kruidvat steeds donkerder worden)

En hebben jullie ervaring met zo'n vroege echo, als ik gok 4 -5 weken en wat er dan op te zien zou moeten zijn??

Sorry voor het lange verhaal, maar wat denken jullie??

Alvast bedankt voor het meedenken!! xxx

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vreemd verhaal.. met 4 weken en paar dagen is het helemaal niet gek om alleen verdikt bms te zien!

Heel vervelend die onzekerheid! En stom dat ze niet 2x willen bloedprikken om hcg stijging te zien.
    Er zit denk ik niets anders op dan afwachten.. maar als je testen blijven oplopen dan ziet er mijns inziens wel goed uit voor nu.

3. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik denk dat je niet meer kan doen dan een weekje wachten, dan moet je iig een zwangerschapsring zien! bruin verlies kan innestelingsbloeding zijn. En kijken of je testen knal blijven of aflopen, want daar kun je ook nog wel wat aan zien

4. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Zolang je het vruchtje nog niet (helemaal) kwijt bent kun je hcg hormoon aan blijven maken. Zelf ook gehad, zelfs 3 maanden na mijn miskraam had ik nog een positieve test. Ik zou gewoon even je menstruatie afwachten en eventueel later weer een echo aanvragen.

5. xeva

xeva Actief lid

30 aug 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg.. Het lijkt er op dat het vroeg is misgegaan en dan denk ik helaas dat je binnenkort wel gaat bloeden. Maar wel heel raar dat jouw testen blijven knallen en oplopen!
    Ik duim voor je dat het alsnog goed blijkt te zitten en dat je gewoon zwanger bent natuurlijk!!
    Veel succes met alles! 🌺

6. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    De knal testen zijn herkenbaar, ik heb hetzelfde gehad.
    Had er toen zelfs 1 meegenomen naar de verloskundige omdat ik gewoon niet kon geloven dat er niks in mijn buik zat.
    Helaas was het toch echt mis :(.
    Sterkte meis hoop dat je snel duidelijkheid hebt

7. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik had een echo met achteraf 4 weken en 3 dagen en er was alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien. Toen kreeg ik 2 weken later weer een echo en toen was er een hartje dat klopte:) Dus als je alleen verdikt bmslijmvlies ziet bij deze termijn is volgens mij niet erg en veel zeggend. Want ik ben nu 30 weken en 't gaat super:)

Deel Deze Pagina