hi meiden ik heb al eerder mijn verhaal vertelt op dit forum maar ik zal het in het kort nog een keer uitleggen. mijn man en ik zijn in april gestopt met de pil en na een ontrekkingsbloeding in mij nooit meer ongestelt geworden. we hebben regelmatig een zwangerschaptest gedaan maar deze was elke keer negatief. op 10 augustus deed ik nog een test en deze was positief, ik ben gewoon zwanger!! me man en ik zijn super blij! ik heb gelijk een verloskundige gebeld voor een afspraak en die heb ik volgende week woensdag maar mijn eerste echo heb ik pas 16 september, wij zouden hem het liefst eerder hebben maar dit kreeg ik dus niet voorelkaar omdat ze niet eerder een afspraak willen maken, nou heb ik in oestgeest een echobureau gevonden die voor 40 euro een termijn echo doen, nou wilde ik dit eigenlijk gaan doen maar aan de eene kant twijfel ik of ik niet gewoon geduld moet hebben tot 16 september, wat vinden jullie en hebbe jullie ervaring met een echocentrum die jullie zelf benaderd hebben? dankjullie wel alvast liefs wonderzonnetje
hmmm als ik toch eens wist waar ik een pakje geduld kon kopen ik heb maandag de echo maar dit duurde echt zoooooo lang...maar!: het is me gelukt...nog 5 nachtjes slapen kan me wel voorstellen dat je graag wil ivm de termijn... bij mn eerste zw had ik dit ook. in aug gestopt met de pil en daarna 8 weken gewacht op menstr...toen ging het lichtje branden en heb ik een test gedaan... helaas was het toen met de 12weken echo mis (al bij 6 weken) maar kan me je gevoel heel goed voorstellen zou als je je er goed bij voelt gewoon een afspraak maken... of de centjes bewaren voor een pretecho wat verder in je zwschap... tis maar net wat jou geveol zegt..je moet niet denken wat zou de rest denken ervan,...en als jij er 40euro voor over hebt waarom niet....het is dat hier niets in de buurt zit anders had ik het missch ook wel gedaan
houdt er wel rekening mee dat als je net zwanger bent er weinig te zien is en je misschien nog in onzekerheid zit
Wij zijn alle keren bij babyvision geweest! Bij de 2de heb ik met 8weken een echo daar gehad. Ik heb toen erg geluk gehad omdat het vruchtzakje NET aan te zien was op een uitwendige echo. Ze doen namelijk geen inwendige echo's dus de kans dat je daar komt en er niks te zien is, is groot. Ik heb nooit een inwendige echo gehoeven bij de controles maar hoor veel vrouwen die zelfs na 8 weken nog een inwendige echo nodig hebben om het goed te kunnen zien. Succes ermee!
Ik heb (veel!) ervaring met babyvision en vind het een fijn centrum. ben zelf veel in delft geweest maar het is hetzelfde personeel. Echter zou ik nooit een termijnecho bij een echobureau laten maken maar idd gewoon wachten tot de eerste echo bij de VK. Geduld is een schone zaak.
Als je nog maar net zwanger bent kunnen ze ook nog geen goede termijnecho maken, volgens mij kunnen ze pas vanaf 10 weken echt goed meten hoever je precies bent, dus ik denk dat het dan wel zonde van je geld is... Dan zou ik gewoon nog even wachten tot de 16e!
Voor de 12 weken doen ze bij ons altijd inwendig. Ik zou dus voor een vroege echo niet naar zo'n echocentrum gaan.