Titel zegt het al.. Doen jullie wel of geen combinatie test Hier al 2 gezonde kindjes.. En bij allebei geen combi test gedaan..
Hier doe ik hem niet meer. Bij dochter 1:24 en na maanden van stressen, omdat ik geen punctie durfde te doen (nog nooit van nipt gehoord).... is ze gezond geboren!
Wij doen de combinatie test niet. Wij hebben 1 februari perc studie ben dan 13 weken zwanger... Dit is iets nieuws in het UMCG en krijg dan een hele uitgebreide echo met kleur foto's en ze kijken dan uitgebreid naar de bloedtoevoer en bloedvaten daar blijken ze veel uit te kunnen halen en is gratis!
Ik wel na de derde zwangerschap, omdat het buitenbaarmoederlijke was en waarschijnlijk het vruchtje niet goed was. Niet dat je dan verhoogde kans hebt ofzo, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust. Dus bij de 4e en nu bij de 5e zw de test gedaan en beide 1 op 5000 of hoger, dus een goede uitslag.
Je moet vooral doen waar jij/jullie je goed bij voelen! Iedereen heeft er anderen ideeën over. Wij hebben het wel gedaan. Ook 2 gezonde kinderen, maar bij de 3e trisomie 18 (Edwards) geconstateerd.
Ik ga het waarschijnlijk wel doen maar dat is ook meer omdat ik nog vrij jong ben(21) en dit een test is wat geen zeer doet (naalden in een buik moet ik niks van weten bedoel ik dan meer) Je moet het gewoon puur op je eigen gevoel doen, opzich kan het weinig kwaad. goed overna denken dus!
Bij de eerste 2 bestond deze mogelijkheid nog niet. Bij de 3e, 4e en ook deze keer wel gedaan. Maar heb dit gedaan vanwege het overlijden van mijn eerste 2 kinderen.
Wij gaan t wel doen. Wil graag weten hoe en wat en niet verrast worden op de dag van de geboorte. je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Je moet kijken wat je met een ongunstige uitslag doet.als je er niks mee doe heeft het geen meerwaarde.(vind ik).. Bij een verhoogd risico vanuit de combinatietest krijg je de nipt test vergoed. Dus een punctie hoeft niet meer..
ik twijfel enorm.. want ja stel je krijgt een ongunstige uitslag beinvloed dat wel je hele zwangerschap.. doe je het niet,, en op de dag van de bevalling blijkt er wat mis te zijn ja dan is het ook niet prettig,, ben nog erg in dubio,,, gelukkig hebben we nog even om te beslissen
Hier wel laten doen. Gewoon omdat ik wil weten waar ik aan toe ben. laat het liever niet over aan het lot. Combinatie test was ok maar 1 vd2 had Iets verdikte nekplooi dus hoger risico. Met 20 wkn hart afwijking gevonden. Toen wel punctie laten doen om na te gaan wat er nu niet goed was. Punctie was goed en nu blijkt het een bouw foutje . Gyn vond het fijn alle andere oorzaken uit te sluiten zodat ze gericht kunnen helpen bij geboorte Het is maar net hoe je erin staat, ik vind het fijn dat de optie bestaat. Bedenk wel dat het een kansberekening is en dus nooit zeker tot uitslag van verdere testen
Bij de eerste niet gedaan, bij de tweede liep ik in het ziekenhuis en daar was het min of meer standaard, dus toen wel.
Bij een ongunstige uitslag krijg je vervolgonderzoek aangeboden. Afhankelijk waar je voor kiest (punctie of nipt) zit je dan nog een paar dagen extra in spanning maar vervolgens heb je wel zekerheid. Ik heb het beide keren wel laten doen.