iemand ervaring? echo na miskraam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamavanNikhil, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik kon er niet echt iets over terug vinden, vandaar mijn vraag.

Kregen jullie na een eerdere miskraam bij de volgende zwangerschap eerder een echo bij de verloskundige?
    Zo ja, bij hoeveel weken?
    Ik ga volgende week bellen en het ook voorleggen aan hun natuurlijk, maar ben wel nieuwschierig naar jullie verhaal!

Alvast bedankt!

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Neer ik niet. Ze vroegen er ook niet naar.

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens😊

4. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Haha dankjewel😊

5. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Ik denk dat dit heel erg verschild per verloskundige. Ik mocht na mijn miskraam al met 4w en 5d terecht. Heb uiteindelijk zelf terug gebeld dat ik de echo een week wou verzetten omdat ik bang was dat er nog niks te zien was. Heb vandaag termijn echo gehad en ben intussen al 5 echo's verder. Hier doen ze er niet moeilijk over. Ze laten me gewoon komen wanneer ik wil.

6. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Wauw wat fijn babs!
    Dat zal je wel gerustgesteld hebben denk ik..
    Ik ga ook aangeven dat ik het wel heel fijn zou vinden om eerder een echo te krijgen en hopen dat ze er in meegaan!
    enne.. nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

7. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ja, ik was 5.4 toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben en toen ik belde voor een echo gaf ze aan dat ik eerder mocht komen vanwege de miskraam die ik gehad heb.
    Ben heel onzeker geweest die periode en het is dat de feestdagen er tussen zaten en dus alles vol geboekt was dat ik niet eerder terecht kon, uiteindelijk kon ik met 8.3 terecht.
    Hele spannende periode, succes met wachten! X

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, ik wel..... Maar sowieso omdat ik natuurlijk zwanger dmv ivf ben. Kreeg een echo met 6+1 bij de eerste, bij de tweede met 6+0. De derde pas met 7+4, maar had hem al eerdere laten maken bij een pretecho bureau 😳

9. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ja hier ook eerder een echo gehad rond de 7/8 weken.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja, hier ook een echo gehad met 6 weken.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ja toen ik belde vroeg ze of ik voor mijn geruststelling een echo wilde rond de 7 weken.
    Vond het wel fijn om in elk geval te zien dat het toen goed zat.

12. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Wat fijn dat jullie allemaal eerder mochten komen!
    Zou mij ook erg geruststellen..
    want toch ben je heel onzeker na een miskraam!
    heb ik nu ondervonden..

13. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik had in oktober een miskraam gekregen en in november was ik weer zwanger. Ik heb gevraagd naar een vroege echo maar moest wel zelf betalen en heb het toch gedaan omdat ik mijn eerste echo pas met 12 weken zou krijgen.

14. Tammekee

Tammekee Lid

11 okt 2015
    55
    0
    0
    Hier ook met 5, 7, 9, en volgende is met 11 weken daarna nog 1 met 14 weken vooruitgepland.
    Verder mag ik altijd bellen, en eventueel komen.
    Heel fijn, en geruststellend

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis maken ze nooit eerder dan met zeven weken een echo. Een vroege echo is zo onbetrouwbaar, het is moeilijk op te meten en te zien, het zegt nog niks, soms schiet je er juist alleen maar van in de stress terwijl dat misschien niet nodig is. Dus hier de regel dat ze het niet eerder doen. Tenzij je natuurlijk duidelijke symptomen van een bbz zou hebben.

Met zeven weken is het inwendig duidelijker te zien en op te meten, dan zou je een duidelijk boontje van 1 cm moeten zien met een kloppend hartje. Ben je zeker van je zwangerschapsduur en is er met die termijn niks te zien, dan weet je meteen dat het zeer waarschijnlijk niet goed zit. Dus minder lang in onzekerheid.

Succes!

16. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Roosje, ik had er dan idd ook zelf voor betaald hoor!

7 weken vind ik wel te doen voor een eerste echo!
    Wat je zegt, dan is er zeker een hartje te zien en daar gaat het mij natuurlijk om!
    Ik heb even rondgekeken, en als ze mij niet eerder een echo kunnen geven heb je hier een pretecho bureau die vanaf 7 weken een echo maakt onder het kopje van "ben ik wel of ben ik niet"

17. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    #17 Roosje24, 9 jan 2016
    Laatst bewerkt: 9 jan 2016
    Ik was idd opgelucht. Alsik zou wachtenzou ik echt ongerust zijn. Vraag idd ernaar en als je het wil kan je alsnog een pretecho doen
    Had mijn vroege echo met 6 weken en 2 dagen

18. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Ik heb er zelf om gevraagd en kreeg hem met 8.5 week.

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook met 7 weken een echo gekregen. Was toen wel onder controle van het ziekenhuis. Toen met 9 weken nog 1 in het ziekenhuis. Daarna over gegaan naar de verloskundige.

20. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Rond 7/8 weken de eerste echo. Loop onder MI in ziekenhuis, dus gelijk verwijzing naar gyn gekregen toen.

Deel Deze Pagina